Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby's van 2026 - kletstopic

Een aantal jaar geleden was er een soortgelijk topic waarin (aanstaande) ouders van baby's die geboren zijn/worden in 2026 met elkaar konden kletsen over alles wat te maken heeft met het kroost. 

Dus is jouw kindje dit jaar geboren of ben je nog zwanger? Voel je vrij om mee te kletsen!

afrodite05

afrodite05

18-04-2026 om 10:35 Topicstarter

Gefeliciteerd Masatu! Fijn dat het nu allemaal goed gaat, maar de bevalling klinkt wel heftig, zeker met dat uitscheuren. Hopelijk heb je er niet te veel last van. En wat leuk, nu hebben jij en ik allebei twee zoons, een uit 2023 en een uit 2026    

Doe rustig aan en geniet ervan!

Inmiddels alweer 3,5 week oud! Met de baby gaat alles best wel soepel. Hij drinkt overdag elke 2-3 uur en 's nachts elke 3-4 uur, soms nog wat extra gecluster tussendoor. Borstvoeding gaat heel soepel en hij groeit er goed op (nu alweer zo'n 800gr zwaarder dan met geboorte). Hij is meestal een paar keer per dag een uur echt wakker,  en verder vooral veel slapen. Hij slaapt vrij goed overdag in de box of wandelwagen (of eerst even op mij/partner en daarna wegleggen in de box) en ook in de cosleeper 's nachts gaat het best goed (meestal 3/4 van de nacht daar, de rest tegen mij aan).
Mijn herstel vind ik ook alles meevallen. Ik slaap wel elke dag lekker lang uit (maar goed, nachtvoedingen etc. zijn natuurlijk ook vermoeiend), maar verder eigenlijk nauwelijks last meer van het uitscheuren. Rustig conditie weer opbouwen met  wandelen en andere dagelijkse dingen doen.

Zijn grote broer wil het liefste overal zijn waar zijn kleine broertje is, dus wil dan ook gedragen worden, op dezelfde manier geknuffeld, en tegelijkertijd op schoot zitten als ik borstvoeding geef (en dan een boekje lezen oid). En de andere tijd stuitert hij door het huis Ik vind dat maar vrij vermoeiend. Gelukkig ben ik voorlopig niet alleen thuis met beide tegelijk en mag hij ook gewoon nog 3 dagen per week naar de opvang. Hopelijk wordt het snel wat makkelijker om ze ook allebei tegelijkertijd een dag alleen thuis te hebben 😉 

Hoe gaat het bij jullie ondertussen?

gefeliciteerd Matsu, fijn dat je zoontje goed groeit 
dat lijkt me wel lastig met 2 kinderen idd, je moet nu je aandacht verdelen en vaak voelt het oudere kind zich een beetje jaloers omdat hij/zij de aandacht moet delen. iedereen is nu vooral op de baby gericht. 

hier gaat het goed, 17 weken inmiddels, tijdens het laatste bezoek was de baby weer heel actief volgende maand staat de ''geslachtsecho'' gepland en voor de kabbel ik voort 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.