Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwangerschap Klaagtopic

Voor iedereen die even ongegeneerd wil klagen over de zwangerschap. Of je nu net zwanger bent, of al bijna bent uitgerekend: iedereen is welkom om even lekker een potje te zeuren 


Bedankt allemaal! Ik lig nu lekker in bed met een ruggenprik een spelletje te spelen

KillerQueen schreef op 01-03-2023 om 15:08:

Bedankt allemaal! Ik lig nu lekker in bed met een ruggenprik een spelletje te spelen

Wordt het een keizersnede? Of is het voor de pijn? Success! Je bent er bijna.

Suuus

Suuus

02-03-2023 om 11:49 Topicstarter

oh KQ yes je bent er bijna. Straks heb je een heerlijk frummeltje bij je!! Of misschien ben je al bevallen. Ik hoop dat het voorspoedig gegaan is. 

Yvaine schreef op 01-03-2023 om 16:38:

[..]

Wordt het een keizersnede? Of is het voor de pijn? Success! Je bent er bijna.

Tegen de pijn. 

Gisteren bevallen, was nogal heftig aan het eind ivm zuurstoftekort baby. Dus de vacuümpomp moest gebruikt worden. Het scheelde niet veel of het moest een keizersnede worden. De OK stond al helemaal klaar voor mij hoorde ik vandaag. 

Baby doet het heel goed! 

Dames, bedankt voor het 'luisteren' naar mijn gezeur! Ik wens jullie allemaal heel erg veel succes en geluk toe!

Gefeliciteerd KillerQueen! Heel veel geluk samen!

Oh men, ik ga weer een volgende fase in. Boodschappen doen wordt nu echt onmogelijk. Bukken/hurken, kar duwen, tassen de auto in sjouwen, het gaat gewoon niet meer. Ook de drukte in de supermarkt wordt me te veel. Jammer, ik vind het altijd leuk om zelf m'n producten (vooral groente en fruit, ook ivm houdbaarheid) te kiezen. Man heeft de tijd en het geduld niet om boodschappen te doen, dus dan maar bestellen. Maar eens uitzoeken hoe en wat. 
Stom hoor, steeds minder kunnen. En ik moet nog zo lang...

afrodite05 schreef op 03-03-2023 om 15:54:

Oh men, ik ga weer een volgende fase in. Boodschappen doen wordt nu echt onmogelijk. Bukken/hurken, kar duwen, tassen de auto in sjouwen, het gaat gewoon niet meer. Ook de drukte in de supermarkt wordt me te veel. Jammer, ik vind het altijd leuk om zelf m'n producten (vooral groente en fruit, ook ivm houdbaarheid) te kiezen. Man heeft de tijd en het geduld niet om boodschappen te doen, dus dan maar bestellen. Maar eens uitzoeken hoe en wat.
Stom hoor, steeds minder kunnen. En ik moet nog zo lang...

Kun je niet alleen de verse boodschappen zelf halen en de rest bestellen? Sterkte weer, het kan een lange zit zijn die 9 maanden.

Schemerlampje schreef op 03-03-2023 om 18:00:

[..]

Kun je niet alleen de verse boodschappen zelf halen en de rest bestellen? Sterkte weer, het kan een lange zit zijn die 9 maanden.

Zou in theorie wel kunnen, maar die drukte in de winkels waar ik niet meer goed tegen kan, blijft. Maar ik begrijp dat de ah vanaf een minimumbedrag van 50 euro bezorgt, dus dan moet ik wel heel ver vooruit gaan kopen als ik dan de verse boodschappen nog zelf zou doen (of door man zou laten halen). Andere winkels/bezorgdiensten nog niet uitgezocht. 

Morgen begint de laatste week van het tweede trimester. Ik ga zo blij zijn als dit voorbij is, die zwangerschap, hoewel ik die bevalling echt wel spannend en eng vind. Maar ik ben er zo klaar mee...

afrodite05 schreef op 03-03-2023 om 21:29:

[..]

Zou in theorie wel kunnen, maar die drukte in de winkels waar ik niet meer goed tegen kan, blijft. Maar ik begrijp dat de ah vanaf een minimumbedrag van 50 euro bezorgt, dus dan moet ik wel heel ver vooruit gaan kopen als ik dan de verse boodschappen nog zelf zou doen (of door man zou laten halen). Andere winkels/bezorgdiensten nog niet uitgezocht.

Morgen begint de laatste week van het tweede trimester. Ik ga zo blij zijn als dit voorbij is, die zwangerschap, hoewel ik die bevalling echt wel spannend en eng vind. Maar ik ben er zo klaar mee...

Picnic wordt gratis thuisbezorgd en minimaal bestel bedrag is 35€. Ze hebben een fijne app en je wordt goed op de hoogte gehouden over het tijdstip dat ze komen. 

ik ben nu ruim 5 weken zwanger en verlies bruine afscheiding. Afgelopen zomer ook al een miskraam gehad. Nu zo bang dat het weer mis is.

Lisabette schreef op 04-03-2023 om 14:59:

ik ben nu ruim 5 weken zwanger en verlies bruine afscheiding. Afgelopen zomer ook al een miskraam gehad. Nu zo bang dat het weer mis is.

Wat vervelend, die bruine afscheiding. Voor een miskraam dekt "vervelend" de lading niet...


Ik herken je angsten, heb zelf ook meerdere miskramen gehad. Het enige wat ik kan zeggen is dat bruine afscheiding oud bloed is en geen vers bloed. Maar wat dat nu in jouw situatie betekent, kan ik je niet vertellen. Heb je je al aangemeld bij een verloskundige? Misschien kan je contact opnemen en vragen om een echo, puur om te checken of er (nog) iets in je baarmoeder zit. Wij kregen juist vanwege die eerdere miskramen al heel vroeg een paar extra echo's, puur om gerust te stellen (eerst: zit het op de juiste plek en is het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, daarna: is het vruchtzakje gevuld en daarna: klopt het hartje?). Misschien kan zoiets bij jou ook. 

Echo was goed. Maar.. heb nu toch ook corona 

@Lisabette: hele dikke knuffel voor jou! 

Bedankt voor de lieve berichten. Ik heb contact gehad met de verloskundige en zei zij dat ik moet afwachten en bij 7 weken een echo krijg. Heel lastig om die tijd door te komen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.