Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger worden vanaf Mei/Juni 2021


Ja hoor ik ben van de schrik bekomen. Aanstaande woensdag afspraak in het ziekenhuis. Horen we of het 1eiig of 2eiig is.

welkom alle nieuwe mensen! 💖

Jeetje Rosa wat ontzettend vervelend dat je nu 2 keer achter elkaar een miskraam hebt gehad. Erg verdrietig. Hoop voor je dat de volgende blijft plakken bij je.

Anna, waar ben je precies bang voor met testen? Dat de uitslag toch negatief blijkt te zijn? Kan me voorstellen dat je liever test als je niet meer bloed. Ik denk dat je vriend gewoon heel erg nieuwsgierig is.

citroentaart, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Mag ik vragen waarom je een vruchtwaterpunctie hebt gehad? Ik heb zelf bij mijn vorige zwangerschap een vlokkentest gehad met 21 weken. Vruchtwaterpunctie kon niet vanwege weinige vruchtwater. Maar het gaat wel op dezelfde manier.

Ben gister wel echt ongesteld geworden. Ik denk dat er wel iets gaande was, gezien de afgelopen week en ik dit heel erg herken van eerdere zwangerschappen en de heftigheid van menstruatie nu. En ik baalde heel erg, maar nu gaat het weer beter. Liever zo nu ik het nog niet zeker wist gaan over een aantal weken als ik me al verheugd had op een baby.
Dit was ook precies de reden dat ik nog niet wilde testen
Elyani, voor jou ook spannend! Snap dat je er wat minder vertrouwen in hebt, maar je weet het nooit he...

Ohh Anna dat is toch wel een domper toch? Ik probeerde vorige keer ook zo chill mogelijk te zijn, maar hoop kruipt toch in iedere vezel he   Maar ik snap wel wat je zegt dat je dit liever hebt dan al een paar dagen de blijdschap van een positieve test en erna al snel de teleurstelling.
En Elyani dat snap ik dus heeeeul goed hoe je er echt nontop mee bezig bent.

Ik ken mijn cyclus op mijn duimpje (best een voordeel) en denk daarom nu al zeker te weten dat ik niet zwanger ben. Heb op dit moment last van die enorme hormoondaling die vaak het begin van de pre-menstruatie fase inluidt. Onrustig gevoel, super snel opgefokt, etc. Dus ik heb geen goede hoop voor volgende week helaas!
Zijn er anderen die hun cyclus tracken aan de hand van de 4 verschillende fases?

Ja ik baalde echt enorm... Maar nu ben ik weer oke Ik heb voor zoontje 2x een miskraam gehad en de kans bestaat dat dat nu ook weer zal gebeuren, dus ik vind het daarom sowieso allemaal extra spannend nu. Ik wil echt heel graag nog een kindje, maar deze stress en onzekerheid van het afwachten heb ik echt niet gemist.

LeLo, jammer dat je het gevoel hebt dat het niet is gelukt deze maand! Maar ik snap wel wat je zegt dat je je lichaam op een gegeven moment zo goed kent dat je al een voorgevoel hebt. Was je bij de eerste snel zwanger? En de 4 fasen? Zegt me niks haha.

Volgens mij heb ik trouwens wat gemist! Staat Tinkel nou in de zwanger tabel????

Bedankt Ginnyy, de vruchtwaterpunctie was vanwege uitslag downsyndroom na NIPT. Waarom had jij een vlokkentest? En hoe heb jij het ervaren? Spannend dat je binnenkort weet of je tweeling eeneiig of tweeeiig is. 

Anna89, balen van je ongesteldheid. Gelukkig gaat het alweer beter.

LeLo, fijn dat je je cyclus zo goed kent! 

en Elyani, nog niet veel klachten hier, af en toe misselijk, misschien iets sneller emotioneel en af en toe wat sneller moe. 

Lelo, ik track m'n cyclus in Glow. Maar ben heel regelmatig. M'n ovulatie is ook bijna altijd op dezelfde dag. Nu na m'n tweede vroege miskraam heb ik nog wat langer last van bloedverlies benieuwd wat dat met de rest van m'n cyclus doet.


Anna; mag ik vragen of jij overwogen hebt onderzoek te laten doen na de 2 miskramen? Dat speelt nu in mijn hoofd. Al begrijp ik dat er meestal niets uitkomt.


Fijn dat ik nog mee mag schrijven! Ben er toch wel erg mee bezig merk ik, dus helpt om te delen 😊

Welkom nog Roza! Wat verdrietig dat je ook 2 miskramen hebt gehad. Je hebt ook een kindje toch?                                                                           Ik ben na de 2e keer wel naar de gynaecoloog geweest. Ik had toen wel onderzoeken mogen laten doen, maar dan mocht ik 3 maanden niet zwanger zijn en de gynaecoloog adviseerde mij om dat nog niet te doen. Omdat het meestal puur pech is. Het ging dan over problemen met stolling en genetisch onderzoek als ik het me goed herinner en vooral dat laatste schijnt nogal duur te zijn. We hebben toen gekozen om het nog niet te doen en daarna ging het gelukkig goed. Toen ik bij na de bevalling bij 'mijn' gynaecoloog was heb ik het nog eens gevraagd met oog op een tweede kindje en hij legde mij toen uit dat ik een verhoogde kans kan hebben op miskramen ivm een auto immuunziekte die ik heb. Gaat met medicatie gelukkig goed, maar mijn lichaam kan dus heftiger reageren en te snel iets afstoten of 'aanvallen' bijvoorbeeld. Toen was ik eigenlijk wel opgelucht, want er is niet echt iets gigantisch mis waardoor het niet kan lukken ofzo. En gelukkig heb ik nu zoontje als bewijs dat het kan!                                                In principe mag je verwijzing naar de gynaecoloog na 2 of 3 miskramen, maar houd er inderdaad rekening mee dat er nog niks gaat gebeuren of er niks uitkomt. Maar het kan misschien helpen om info te krijgen van iemand die er verstand van heeft. Ik kreeg toen wel weer wat meer vertrouwen, gezien ik zelf nogal in paniek modus was heel de tijd...             

Ik ben toch wel heel nieuwsgierig nu. Misschien kunnen jullie meedenken.

Maandag 14 juni gestopt met de pil 

Vrijdag 2 juli ovulatie piek

Zondag 11 juli bloeding

Zou dit dan toch een menstruatie zijn? Of toch wellicht een innestelingsbloeding? Het is heel dun bloed. Geen klonten zoals bij menstruatie. Geen buikpijn of wat dan ook.

Anna, Dankje voor je uitgebreide reactie. Wel fijn dat jij waarschijnlijk weet waar het aan lag, maar kan mij voorstellen dat het straks als je hopelijk snel zwanger bent dan even extra spannend voelt de eerste weken. Dat van de 3 maanden niet zwanger mogen worden ivm onderzoeken wist ik ook niet. Ik heb al een zoontje inderdaad en ben bevallen met een spoedkeizersnede, wellicht dat dat ermee te maken heeft. Ga dat nog wel even navragen.


 
Dopplerfles, qua timing zou het denk ik wel kunnen! Als het niet heel veel bloed is klinkt het goed. Spannend! 

dopperfles, dat zou eerder een innestelingsbloeding dan een menstruatie zijn denk ik. Als je ovulatie rond de 2e was. 

Hier was mijn laatste menstruatie ook de 14 juni naar mijn ovulatie 2 weekenden geleden. 

Vanochtend getest en ik ben zwanger! Al een mooie streep te zien op de test. 

rosa welkom, en heftig dat je al twee miskramen hebt meegemaakt. Heb je het idee dat je lichaam de cyclus weer een beetje oppakt? 

Gefeliciteerd Sterrewaterman!

Gefeliciteerd Sterrewaterman! Wat leuk! Hoe voel je je?

Na de miskraam vlak voor 6 weken begin mei duurde m'n cyclus 4 dagen langer.
Nu was ik slechts 3 dagen over tijd. Hoop dus dat m'n cyclus meteen normaal is. Maar voor de zekerheid maar ovulatietesten gekocht.

Gefeliciteerd Sterrewaterman! 

Gefeliciteerd Sterre!
Dopper, lijkt me wat vroeg voor menstruatie. Maar kan ook zijn dat je cyclus nog wat in de war is als je dit je eerste 'eigen' cyclus is... Helaas nog even afwachten.. Is het bloeden gestopt of doorgezet?

Roza, dat niet zwanger mogen worden had volgens mij te maken met de stollingwaarden en hcg wat dat invloed op kan hebben. Maar ik weet het niet meer precies..

Hallo allemaal en welkom voor alle nieuwe schrijvers. Ik vind het wat te druk om hier bij te houden, dus ik houd me wat afzijdig. Maar inderdaad: ik ben zwanger. Vorige week getest en de testen lopen mooi op. Ik kom hier uiteraard af en toe nog wel updates geven, maar zal niet actief meeschrijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.