Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger door stommiteit

Hai allen,
Ik ben zwanger en weet niet wie de vader kan zijn. Ik ben jarenlang samen met mijn vriend maar ben 1 keer vreemd gegaan.

Ik heb op 20 maart in de avond seks gehad met, laat ik hem persoon 1 noemen.Vervolgens op vrijdag 24 maart in de avond seks gehad met mijn vriend. Ik had een positieve ovulatietest op vrijdag 24 maart en op zaterdag 25 maart. In de avond op zaterdag 25 maart had ik menstruatie achtig klachten wat de hele avond bleef. Weet niet of dit mijn eisprong geweest is of dat mijn eisprong op de zondag 26 maart was.

Ik ben zo angstig en confused. Jk weet niet in hoeverre ik zwanger kan zijn van persoon 1. Hoe groot is deze kans?

Ik moet erbij zeggen dat persoon 1 in november een vasectomie (sterilisatie) heeft ondergaan. Dus 4 maanden eerder. Hij gaf aan dat hij nog niet zaadvrij was.

Alsjeblieft kunnen jullie meedenken zonder te veroordelen. Ik voel mij al ontzettend schuldig, kan mijzelf voor de kop slaan


SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

08-05-2023 om 17:05

Weet je vriend het al ?

Sperma kan ongeveer drie dagen overleven. Dus als je eisprong op 25 of 26 maart was, is de kans klein dat je zwanger bent van seks op 20 maart. Zeker als die persoon gesteriliseerd is. 

Verder; vertel het je vriend en ook van je ontrouw. 

Ik denk ook dat de kans dat het van de persoon 1 is, echt heel klein is.

Muurbloempje85

Muurbloempje85

08-05-2023 om 17:22 Topicstarter

MamaE schreef op 08-05-2023 om 17:16:

Sperma kan ongeveer drie dagen overleven. Dus als je eisprong op 25 of 26 maart was, is de kans klein dat je zwanger bent van seks op 20 maart. Zeker als die persoon gesteriliseerd is.

Verder; vertel het je vriend en ook van je ontrouw.

Hij js wel gesteriliseerd 4 maanden geleden maar nog niet onvruchtbaar zei hij. 

Vraag mij af of de zaadcellen al minder zijn in die maanden ook al is hij nog niet onvruchtbaar? Is de sperma kwaliteit dan minder? 

Muurbloempje85

Muurbloempje85

08-05-2023 om 17:22 Topicstarter

Daddy_gijs schreef op 08-05-2023 om 17:05:

Weet je vriend het al ?

Die weet het

Gezien je ovulatietest denk ik dat het van je vriend is. 

Ik zou ook denken dat het van je vriend is!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-05-2023 om 17:42

De vragen die je nu stelt gaan over kansberekening. Dat is leuk als het om grote getallen gaat (de hele Nederlandse bevolking), maar zegt helemaal niets over jouw individuele situatie.

De kans dat het van je vriend is lijkt me vele malen groter. Maar niet 100%.

DNA test doen na de geboorte. Anders blijven je twijfels altijd.

Vanaf week 9 van je zwangerschap kan je een prenatale DNA-test doen.
Kost wel wat, maar geeft je wel échte zekerheid.

Moeten de vaders / 1 van de mogelijke vaders wel DNA willen afstaan.
Maar ik neem aan dat zeker je vaste partner wel wil weten of het zijn kind is.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-05-2023 om 17:45

Je zult dus moeten nadenken, en met je vriend bespreken, hoe nu verder. Kun jij, en kan hij, accepteren dat het kindje mogelijk een andere vader heeft? En als het antwoord daarop "nee" is, welke keuze wil jij, wil hij, willen jullie, dan maken?

Neem zo snel mogelijk contact op met een verloskundige, en misschien ook met het Fiom.

na 3 maanden is je zaad dood 

Coreopsis schreef op 08-05-2023 om 17:45:

Je zult dus moeten nadenken, en met je vriend bespreken, hoe nu verder. Kun jij, en kan hij, accepteren dat het kindje mogelijk een andere vader heeft? En als het antwoord daarop "nee" is, welke keuze wil jij, wil hij, willen jullie, dan maken?

Neem zo snel mogelijk contact op met een verloskundige, en misschien ook met het Fiom.

De eerste vraag is toch echt: Kan hij leven met het vreemdgaan?

Als dat al een "njet" is, is de rest al van geen tel meer.

Ik zou zelf nog het liefst zo snel mogelijk een pre-natale test doen van zodra het kan. Als je daar een antwoord op hebt kan je nog altijd bepaalde keuzes maken. Al dan niet in overleg met de vader.

Wil je een kind opvoeden van een avontuur van 1 nacht? Waarbij de kans toch reëel bestaande is dat je er alleen of na een tijd alleen voor staat*? Of wordt het dan bijvoorbeeld toch een abortus?

*Ik zou anno 2023 nooit van een man verwachten dat hij het kind van een ander opvoedt. Dat gaat vroeg of laat wringen.

Muurbloempje85

Muurbloempje85

08-05-2023 om 17:51 Topicstarter

Roos55 schreef op 08-05-2023 om 17:48:

na 3 maanden is je zaad dood

Hij gaf dus aan van niet. Dat er nog zaadcellen gevonden zijn. Ik weet het dus ook niet wat ik kan geloven

Muurbloempje85

Muurbloempje85

08-05-2023 om 17:53 Topicstarter

Coreopsis schreef op 08-05-2023 om 17:42:

De vragen die je nu stelt gaan over kansberekening. Dat is leuk als het om grote getallen gaat (de hele Nederlandse bevolking), maar zegt helemaal niets over jouw individuele situatie.

De kans dat het van je vriend is lijkt me vele malen groter. Maar niet 100%.

Ik weet dat 100% nooit kan. Ben al even gerustgesteld als de kans bijv. 75% is dat het van mjjn vriend is

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.