Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Phlora:   

Afgelopen week ben ik weer bij het consultatiebureau geweest. De jeugd verpleegkundige vermoedt dat de kleine man niet zo goed weet welke kant hij de ontlasting op moet drukken, waardoor hij zo overstuur wordt. Als tip gaf ze mee dat het kan helpen om hem te temperaturen als we merken dat hij gaat wiebelen met zijn onderlijf (dit is vaak een van de eerste tekenen bij hem dat hij zijn ontlasting kwijt moet). Door te temperaturen zou hij het gevoel moeten krijgen waar het zeg maar heen moet. De afgelopen dagen hebben we dit dus gedaan en het lijkt te werken. 

Verder kijkt hij graag rond, geeft hij prachtige lachjes en vindt hij zijn mobiel in de box erg interessant. Ik denk dat ik van de week de babygym van zolder ga halen, want ik vermoed dat hij die ook leuk zal vinden. Denk alleen dat zijn grote broer er dan ook weer mee wil spelen. 😅🙃

Neweve: aanpoten is het op die regeldagen! Wel fijn dat jullie weer goed op elkaar zijn afgestemd.

TweeAapjes: wat fijn dat het advies van het consultatiebureau zo goed werkt!

Wij zijn gisteren ook bij het consultatiebureau geweest. Zoon zit met zijn lengte rond de +2 lijn. Lange baby dus! Gisteren per post ook een heel mooi zelfgebreid truitje gekregen van iemand. In maat 62... ik vond het zo lief, maar ook wel jammer dat hij het maar 1 keertje gaat dragen want eigenlijk is die al te kort!

Hier ook een regeldag. Ze heeft eergisteren de hele middag aan de borst gelegen, anders was het huilen. Ik ben pas verhuisd, maar ik kon die middag niets doen dan met haar op de bank zitten.

Lapjeskat schreef op 29-09-2021 om 11:18:

Wij zijn gisteren ook bij het consultatiebureau geweest. Zoon zit met zijn lengte rond de +2 lijn. Lange baby dus! Gisteren per post ook een heel mooi zelfgebreid truitje gekregen van iemand. In maat 62... ik vond het zo lief, maar ook wel jammer dat hij het maar 1 keertje gaat dragen want eigenlijk is die al te kort!

Kan ze er nog een randje om heen breien, of denk je dat zoon ook snel te dik is voor een 62?  

Twee aapjes, wat fijn dat de tip werkt. Hopelijk leert hij het ook snel zelf. Hier eigenlijk zelden meer krampjes waar ze onze hulp bij nodig heeft (ze wordt soms wel wakker, laat dan een giga scheet en slaapt weer verder). 

Dochter heeft deze week besloten dat de fles niet interessant is. Ja soms om wat op te sabbelen maar effectief drinken.... Voorheen nam ze wel de fles dus ze kan het wel. Grotere speen gekocht (Difrax M) en andere fles geprobeerd (Avent, die hadden we nog liggen) en nu dagelijks aan het "oefenen". Vannochtend een kleine overwinning want ze heeft de volledige 40ml op (en daarna toetje bij mama). Hopelijk snapt ze het nu weer, want over 1,5e week alweer aan het werk. 

Hier gisteren een regeldagje gehad, gelukkig is hij nu weer blij!

Neweve, een randje eromheen maken, zo simpel kan het natuurlijk zijn ! Degene die het gemaakt heeft woont nogal ver weg, maar ik kan zelf redelijk goed haken en had nog een restje wol liggen, dus ben nu bezig er 4 cm aan te maken. 
Wat onhandig dat je dochter ineens de fles niet meer wil. Hier lijkt het erop dat hij geen fles wil als ik in de buurt ben, maar er is geen probleem als ik uit het zicht ben. Is dat misschien de moeite waard om te proberen?

Ik ga komende week al een dagje naar werk voor een teambuildingdag. Het hoefde niet per se, mijn verlof loopt pas op 11 oktober af maar het leek mij wel handig om wel te doen en dan de week erop een dag te compenseren. Mijn moeder komt om de hele dag op te passen. Ben benieuwd hoe dat gaat! En hoe ik dat ga vinden. Ik ben nog nooit meer dan 2 uur weggeweest van mijn kleintje, en toen was ik op 1,5 km afstand aan het shoppen dus kon zo terug als het moest...

Phlora

Phlora

03-10-2021 om 12:40 Topicstarter

Ik heb al jullie berichten gelezen en waardeerde ze heel erg, ook al was ik nog niet echt in staat er zelf op te reageren. Onze dochter is 10 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis. Mochten jullie bij willen lezen; ik heb in mijn topic over de problemen van dochter op Viva af en toe geschreven.

https://forum.viva.nl/kinderen/huil-baby-is-niet-weg-te-leggen/list_messages/481487?r=1&p=33232564#p33232564

Heel fijn om in dat topic te lezen dat het nu zoveel beter gaat Phlora! Ik wens jullie de komende tijd nog heel veel rust toe

Phlora, je klinkt in je posts een stuk meer ontspannen. Fijn om te lezen.

Het stukje over teveel prikkels herken ik wel (alleen iets minder extreem). Als je haar niet op tijd weg legt voor een slaapje gaat er ene knop om en dan is het enige tijd ongestoord huilen. Gelukkig herkennen we het patroon en is het een kwestie van troosten, licht inbakeren speen en dan wegleggen. Ik ben benieuwd hoe dat straks bij de opvang gaat. 

Phlora, wat fijn om te lezen hoe het nu met jullie gaat. Hopelijk kunnen jullie nu steeds meer gaan genieten als gezin. 

Lapjeskat, ik kan mij jouw gevoel helemaal voorstellen rondom weer de eerste keer werken. Laat je weten hoe het is gegaan? 

Neweve, bij mijn oudste was ik destijds ook erg nieuwsgierig hoe het slapen zou gaan op de opvang. Thuis duurde het altijd erg lang en kon hij bijna niet alleen in slaap komen, maar bij de opvang had hij er geen enkel probleem mee. Wie weet geeft dit wat hoop. 😉 Hoe gaat het nu trouwens met de fles?

Ze accepteert de fles weer bij man als ik niet in de buurt ben (en bij voorkeur vers gekolfd). Dus we zullen zien hoe dat over 1,5 week bij de opvang gaat. Ik maak me nu dus iets minder zorgen en we blijven nu dagelijks even oefenen. 

Neweve: wat fijn dat ze weer een flesje accepteert!

Ik ben weer terug van werk. Het was redelijk ok, goed om iedereen weer eens in het echt te zien (sommigen had ik nog nooit in het echt gezien), maar inhoudelijk kon het mij niet zo boeien... Kolven ging overigens ook prima op het werk. De ruimte is klein, maar er staat een bank, tafel, wasbak en een koelkastje alleen voor gekolfde melk dus helemaal prima.
Met de kleine ging het vrijwel perfect volgens mijn moeder. Ergens halverwege de dag heeft hij een huilbui gehad, waarschijnlijk omdat hij ons miste, maar verder was hij makkelijk en vrolijk. Hij dronk veel, speelde lekker in de box en heeft veel gedut. Toen ik thuiskwam heb ik hem even overladen met een stapel knuffels. Die had ik nodig

fijn dat je eerste werkdag zo goed verliep lapje. 

Hier gaat fles nog steeds niet optimaal. Soms pakt ze hem bij haar vader wel (maar dan max 40ml terwijl ze eerder 80-100 dronk). Bij mij lacht ze lief en sabbelt ze een beetje maar niet echt effectief drinken. Ze lijkt er geen zin in te hebben of het verleerd te zijn...

op advies van CB vandaag een dag met alleen fles (en je kolven). Ze heeft per voeding 50-70 ml gehad dus niet slecht! Wel even morrelen tot huilen en happen naar de borst. Dan vooral troosten (bijna vergelijkbaar met als ze te moe is in te slapen) en als ze weer rustig is pakt ze de fles zowaar. 

Nu op de bank met een slapende baby terwijl man een heerlijk maal kookt. Baby en ik zijn beide een beetje uitgeput. 

Fijn Neweve, dat het iets beter ging op een "fles" dag. Merk je nu ook dat ze hem makkelijker pakt icm borstvoeding?

Lapjeskat: Fijn dat je eerste werkdag zo goed is verlopen. Dan is het vast makkelijker weer aan t werk te gaan de daaropvolgende dagen.

Hier gaat het goed. Zoon groeit goed en is vrolijk. Hij komt nog 1-2 x per nacht en dat mag van mij stiekem wel minder, maar verder niks te 'klagen'.

Hoe gaat het hier met iedereen?

Wil het een beetje lukken met het ritme thuis phlox?

Hier eerste werkdag achter de rug, de kolfruimte is fijn maar het regelen een gedoe (ruimte zit op dezelfde verdieping als dat ik werk maar moet eerst de sleutel ophalen bij de centrale receptie en daarna ook weer terugbrengen (ben dus langer bezig met een sleutel dan met kolven)). 
Dochter heeft vandaag een groot flesje gedronken, wel 170 ml  (meestal eet ze 100 en ik kolf 100-140 per sessie). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.