Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -

Lieve allemaal,
Ik leef graag en leef graag mee Dus vandaar mijn naam. Ik ben benieuwd naar de belevenissen van anderen op het gebied van zwanger worden, zwanger zijn en zwanger geweest zijn. Daarnaast ben ik zelf mama van drie kinderen en een vierde kindje zou bij ons ook heel welkom zijn.
Ik hoop dat je ook gezellig komt praten hier over zwanger worden, zwanger zijn en meer'.


Leuk topic, zal voorlopig niet heel actief zijn maar leuk om te lezen en te volgen. Heb zelf een zoontje van net 1 en wil binnen nu en 3 jaar wel een tweede maar niet op heel korte termijn.

Leefmee

Leefmee

08-09-2022 om 19:26 Topicstarter

He Aviendha, leuk je bent de eerste Vind t leuk als je mee kletst hoor, ook al ben je nog niet actief bezig met zwanger worden. Ik heb ook een kindje van 1 jaar. Heerlijke leeftijd. 

Leefmee

Leefmee

08-09-2022 om 19:27 Topicstarter

He Aviendha, leuk je bent de eerste Vind t leuk als je mee kletst hoor, ook al ben je nog niet actief bezig met zwanger worden. Ik heb ook een kindje van 1 jaar. Heerlijke leeftijd. 

Leefmee schreef op 08-09-2022 om 19:26:

He Aviendha, leuk je bent de eerste Vind t leuk als je mee kletst hoor, ook al ben je nog niet actief bezig met zwanger worden. Ik heb ook een kindje van 1 jaar. Heerlijke leeftijd.

Leuke schattige leeftijd inderdaad maar ook DRUK. Mijn mannetje kan je geen seconde uit het oog verliezen (behalve als ie slaapt of in de box zit). Vandaar dat ik nog maar even wacht met de tweede, haha. Jij wil graag een vierde schrijf je, leuk hoor. Hoe oud zijn de andere kids?

Leefmee

Leefmee

08-09-2022 om 19:32 Topicstarter

Aviendha schreef op 08-09-2022 om 19:27:

[..]

Leuke schattige leeftijd inderdaad maar ook DRUK. Mijn mannetje kan je geen seconde uit het oog verliezen (behalve als ie slaapt of in de box zit). Vandaar dat ik nog maar even wacht met de tweede, haha. Jij wil graag een vierde schrijf je, leuk hoor. Hoe oud zijn de andere kids?

Ik moet nog even wennen aan de site haha..En ja snap je keuze wel. Ik heb nog twee kinderen van bijna 6 en 7 jaar. De oudste kon net lopen toen de tweede kwam. Dat was soms wel even passen en meten. Nu is het wel erg leuk ook, want ze spelen veel met elkaar.

Leuk, ik schrijf graag mee. Ik ben er net achter dat ik zwanger ben. Ik heb nog geen echo gehad en merk dat ik het best spannend vind allemaal en er onzeker van wordt. Ik hoop heel erg dat alles goed is. 

Leefmee

Leefmee

08-09-2022 om 20:09 Topicstarter

Yvaine schreef op 08-09-2022 om 19:59:

Leuk, ik schrijf graag mee. Ik ben er net achter dat ik zwanger ben. Ik heb nog geen echo gehad en merk dat ik het best spannend vind allemaal en er onzeker van wordt. Ik hoop heel erg dat alles goed is.

O wauw Yvaine, wat leuk!! Is het de eerste keer zwanger? En wanneer heb je je echo? Zeker super spannend joh, hoe voel je je? 

Haha een hoop vragen ineens.

Leefmee schreef op 08-09-2022 om 20:09:

[..]

O wauw Yvaine, wat leuk!! Is het de eerste keer zwanger? En wanneer heb je je echo? Zeker super spannend joh, hoe voel je je?

Haha een hoop vragen ineens.

Haha wel leuk hoor die vragen. Op mijn partner en mijzelf na weet nog niemand het, dat vind ik soms wel lastig. Dinsdagochtend heb ik de eerste echo, als het goed is ben ik dan 8 weken en een paar dagen. Het is de eerste keer inderdaad en we gebruiken al een aantal jaar geen anticonceptie. Het is dan ook nogal een verrassing. Ik voel me op zich wel goed alleen erg moe. Maar ik ben niet misselijk, helemaal niet eigenlijk. Dus dat geeft ook wel wat onzekerheid. Wel heb ik last van pijnlijke borsten en vermoeidheid, en soms erg last van buikpijn maar dat schijnt erbij te kunnen horen.

Leefmee

Leefmee

08-09-2022 om 20:25 Topicstarter

Yvaine schreef op 08-09-2022 om 20:15:

[..]

Haha wel leuk hoor die vragen. Op mijn partner en mijzelf na weet nog niemand het, dat vind ik soms wel lastig. Dinsdagochtend heb ik de eerste echo, als het goed is ben ik dan 8 weken en een paar dagen. Het is de eerste keer inderdaad en we gebruiken al een aantal jaar geen anticonceptie. Het is dan ook nogal een verrassing. Ik voel me op zich wel goed alleen erg moe. Maar ik ben niet misselijk, helemaal niet eigenlijk. Dus dat geeft ook wel wat onzekerheid. Wel heb ik last van pijnlijke borsten en vermoeidheid, en soms erg last van buikpijn maar dat schijnt erbij te kunnen horen.

O dat is al snel gelukkig. Echt leuk joh, hoop dat alles dinsdag goed is. Die klachten zijn zo verschillend per persoon. Ja lastig he om het dan niet te vertellen. Bij de laatste hebben we het gelijk na de eerste echo verteld. Bij de eerst twee pas na de tweede echo met 12 weken ofzo. Waar zit die buikpijn? Menstruatiepijn of steken of trekken bij/aan schaambot? 

Leefmee schreef op 08-09-2022 om 20:25:

[..]

O dat is al snel gelukkig. Echt leuk joh, hoop dat alles dinsdag goed is. Die klachten zijn zo verschillend per persoon. Ja lastig he om het dan niet te vertellen. Bij de laatste hebben we het gelijk na de eerste echo verteld. Bij de eerst twee pas na de tweede echo met 12 weken ofzo. Waar zit die buikpijn? Menstruatiepijn of steken of trekken bij/aan schaambot?

Ja, dat hoop ik ook. Ik heb geen bloedverlies of zware krampen hoor. Eerste dagen echt menstruatiekrampen. Maar nu vooral in de avond en begin nacht een soort zeurende buikpijn. Verloskundige gaf aan dat je baarmoeder in de nacht het meest actief is dus waarschijnlijk komt het daarvan. Ik ben heel benieuwd naar dinsdag. Ergens kan ik het nog helemaal niet geloven (had ik al een topic over geopend )

Leefmee

Leefmee

08-09-2022 om 21:40 Topicstarter

Yvaine schreef op 08-09-2022 om 20:28:

[..]

Ja, dat hoop ik ook. Ik heb geen bloedverlies of zware krampen hoor. Eerste dagen echt menstruatiekrampen. Maar nu vooral in de avond en begin nacht een soort zeurende buikpijn. Verloskundige gaf aan dat je baarmoeder in de nacht het meest actief is dus waarschijnlijk komt het daarvan. Ik ben heel benieuwd naar dinsdag. Ergens kan ik het nog helemaal niet geloven (had ik al een topic over geopend )

O je hebt overleg gehad. Super fijn. In die eerste weken ben je toch op jezelf aangewezen. Snap de spanning zeker. Maar nog even

Oh welk topic? 

Ik schrijf ook graag mee. Ik ben al moeder van een dochter van 3 jaar. Wij doen al pogingen sinds december, maar ook dochter liet op zich wachten. Dus ik hoop dat het geluk binnenkort met ons is.

Om direct een frustratie te delen. Ik krijg zo vaak de vraag wanneer de twee komt. Echt om gek van te worden. Ook inclusief allerlei commentaar dat het leeftijd verschil anders zo groot wordt.

Wat een leuk topic! Ik volg graag. Heb een sterke kinderwens, maar vriend en ik hebben besloten te wachten tot volgend jaar. We zijn nu nog druk bezig met verbouwen in en rond het huis en willen het af hebben mocht er een kleintje komen. Leuk om de verhalen van jullie te lezen.  

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

09-09-2022 om 08:39

Jillz schreef op 09-09-2022 om 08:18:

Ik schrijf ook graag mee. Ik ben al moeder van een dochter van 3 jaar. Wij doen al pogingen sinds december, maar ook dochter liet op zich wachten. Dus ik hoop dat het geluk binnenkort met ons is.

Om direct een frustratie te delen. Ik krijg zo vaak de vraag wanneer de twee komt. Echt om gek van te worden. Ook inclusief allerlei commentaar dat het leeftijd verschil anders zo groot wordt.

Zeg dat je later die dag even je kristallen bol zal raadplegen en er ooit nog op terugkomt. Mensen kunnen zo hondsbrutaal zijn af en toe.

Jillz schreef op 09-09-2022 om 08:18:

Ik schrijf ook graag mee. Ik ben al moeder van een dochter van 3 jaar. Wij doen al pogingen sinds december, maar ook dochter liet op zich wachten. Dus ik hoop dat het geluk binnenkort met ons is.

Om direct een frustratie te delen. Ik krijg zo vaak de vraag wanneer de twee komt. Echt om gek van te worden. Ook inclusief allerlei commentaar dat het leeftijd verschil anders zo groot wordt.

Mensen kunnen echt onbeschoft en onnadenkend zijn. Wij kregen ook regelmatig die vraag, wanneer er kinderen kwamen. Om mij heen zie ik dat ook gebeuren bij vriendinnen waarvan ik weet dat ze al lange tijd bezig zijn met een ivf traject. Mensen hebben niet door hoe pijnlijk dat soort grappig bedoelde vragen kunnen zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.