Mittie
05-10-2025 om 17:08
Naam: Liselot of Vieve
Hoi!
Man en ik verwachten over enkele weken ons kindje (november baby).
We twijfelen over de naam; Vieve of Liselot.
We willen geen 2e naam. Achternaam past bij beide namen (vinden wij). Dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Welke naam vinden jullie leuker? En waarom? Welke associaties heb je ermee?
Peiling
Welke naam?
EmmaT
04-12-2025 om 07:32
Temet schreef op 03-12-2025 om 22:26:
" Als mens de naam gaan afkorten, heb je daar vaak zelf ook invloed op. Dus mocht iemand Lies als afkorting voor zichzelf niet leuk vind, dan corrigeer je mensen gelijk als ze dat doen volgens mij en is het snel 'opgelost'."
Dat mag je hopen, maar ik zou er geen geld op zetten. Ik weet van meerdere mensen die er flinke moeite voor hebben moeten doen om te zorgen dat hun naam niet werd ingekort. Ik sluit niet uit dat mensen in de ene regio meer afkorten dan in andere, maar hoe dan ook: ik zou er niet vanuit gaan dat een keertje vriendelijk corrigeren voldoende is om te zorgen dat mensen je naam volledig uitspreken.
Ik heb een drielettergrepige onbekende voornaam waar veel bekende afkortingen van te maken zijn. Bijna iedereen die ik ontmoet begint over afkortingen, maar ik zeg altijd dat dat niet gedaan wordt. Dat accepteert iedereen. Behalve dan die ene meneer op een datingsite, maar dat was toch al een l*l 😉
@TO: fijn dat jullie nu een naam hebben gekozen!
Bingo
04-12-2025 om 08:40
Mooie keuze, 'Lot'
Beestje mosterd na de maaltijd, maar mijn Zweedse vriendin heet Lotti. Vind ik ook een leuke variant.