Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Heel onwerkelijk

Even van mij afschrijven op een forum dan maar. Sinds meer dan 3 jaar gebruik ik geen anticonceptie meer. Sinds die tijd hebben ik en mijn vriend ook geen andere voorbehoedsmiddelen gebruikt. In zijn familie komen vruchtbaarheidsproblemen voor, en eigenlijk stonden we er beiden in “als het gebeurd dan gebeurd het, en anders niet”. We waren er niet erg mee bezig.

Nu had mijn vriend buikgriep, en ik daarna ook, tenminste dat dacht ik. Vervolgens werd ik heel licht ongesteld en ik bleef maar buikpijn houden. De laatste tijd ben ik sowieso onregelmatig ongesteld en ik bedacht me ineens dat ik nog zo’n kit had liggen om zelf een uitstrijkje te doen. Omdat je geen uitstrijkje mag doen als je zwanger bent deed ik een zwangerschapstest die ik nog had liggen. En je raad het al, hartstikke positief.

Maar ik kan me er helemaal niets bij voorstellen. Het klinkt heel vreemd omdat we natuurlijk geen anticonceptie gebruikten. Maar zijn broers zitten in jarenlange ivf-trajecten zonder resultaat. Ik dacht oprecht dat ik buikgriep had of iets ernstigers. Ik voel me verder ook helemaal niet zwanger, alleen mijn buik rommelt de hele tijd. Ik ga zeker nog een test doen want eigenlijk geloof ik er niets van 😅 Voelde het voor anderen ook zo onwerkelijk?


Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! 
En ja, voor mij voelde het ook onwerkelijk, terwijl we al 3 jaar bezig waren met zwanger worden. Maar ik vond het toch een heel “raar” idee, dat er nu een piepklein mensje in mijn buik aan het groeien was. Gelukkig heb je nog wel even de tijd om eraan te wennen voor de baby er is.

Ik herken dat gevoel wel hoor, ik heb volgens mij bij de eerste vijf testen gedaan omdat ik het resultaat niet kon geloven! 
Maar het is echt! En wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! En je hebt nog lang de tijd om aan het idee te wennen hoor, komt goed!

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-08-2022 om 09:42

Wat mooi, zo na 3 jaar opeens zwanger. Gefeliciteerd!! 

Ik vond het ook onwerkelijk, de test zegt zwanger maar ik merkte er op dat moment nog niks van. Ik heb een paar keer opnieuw getest in die dagen, om het zeker te weten 

Gefeliciteerd! 
Dat onwerkelijke, dat bleef bij mij wel even. Ik kan me herinneren dat ik na de 3d-echo met 30 weken oid helemaal van slag was. Het was echt een kind, met een heel eigen gezichtje en haartjes en vingertjes en alles! 
En na de geboorte nog steeds trouwens. Er was ineens een mens bij! 
Het is ook gewoon bizar eigenlijk. 

Yvaine

Yvaine

28-08-2022 om 09:59 Topicstarter

Dankjulliewel 😄 En fijn dat jullie het ook herkennen. 99% van mij is er nog steeds van overtuigd dat ik gewoon buikgriep heb. Eerst maar eens een paar dagen wachten en dan doe ik nog een test. Ik heb verder helemaal geen last van misselijkheid of mijn borsten of zoiets. Alleen een vreemd gevoel in mijn buik en het gevoel dat er “iets mis is”, maar ik kan niet echt benoemen wat dan.

Yvaine

Yvaine

28-08-2022 om 10:00 Topicstarter

Peaches schreef op 28-08-2022 om 09:49:

Gefeliciteerd!
Dat onwerkelijke, dat bleef bij mij wel even. Ik kan me herinneren dat ik na de 3d-echo met 30 weken oid helemaal van slag was. Het was echt een kind, met een heel eigen gezichtje en haartjes en vingertjes en alles!
En na de geboorte nog steeds trouwens. Er was ineens een mens bij!
Het is ook gewoon bizar eigenlijk.

Ja dat lijkt me ook, dan zie je ineens wat zich vanbinnen afspeelt.

Ik merkte altijd dat ik zwanger was omdat mijn borsten dan geen pijn deden. Van misselijkheid tijdens de zwangerschap heb ik nooit last gehad. Toen ik zwanger was van mijn zoon dacht ik in het begin ook dat ik buikgriep had. Ik had dus eigenlijk hetzelfde als jij nu. Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap.

Yvaine

Yvaine

28-08-2022 om 10:17 Topicstarter

watertoren schreef op 28-08-2022 om 10:13:

Ik merkte altijd dat ik zwanger was omdat mijn borsten dan geen pijn deden. Van misselijkheid tijdens de zwangerschap heb ik nooit last gehad. Toen ik zwanger was van mijn zoon dacht ik in het begin ook dat ik buikgriep had. Ik had dus eigenlijk hetzelfde als jij nu. Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap.

Nu je het zegt… normaal gesproken doen mijn borsten inderdaad vaak wel wat pijn. Nu helemaal niet.

Gefeliciteerd! Ga er maar vanuit dat het echt is en geen buikgriep. Die testen reageren op hormonen en die komen vrij bij zwangerschap, niet bij buikgriep. 
Bij ons heeft het ook twee jaar geduurd voordat het lukte en het is en blijft iets wonderlijks. Ik kan soms nog steeds verwonderen over mijn kind. Geniet ervan!

Yvaine

Yvaine

28-08-2022 om 10:45 Topicstarter

MamaE schreef op 28-08-2022 om 10:34:

Gefeliciteerd! Ga er maar vanuit dat het echt is en geen buikgriep. Die testen reageren op hormonen en die komen vrij bij zwangerschap, niet bij buikgriep.
Bij ons heeft het ook twee jaar geduurd voordat het lukte en het is en blijft iets wonderlijks. Ik kan soms nog steeds verwonderen over mijn kind. Geniet ervan!

Wat leuk dat het bij jullie ook zo spontaan gebeurde 😃 Ik moet nog maar zien dat alles goed gaat verder. Ik had maar 1 test in huis maar die liet toen hij volliep al gelijk dit zien: https://ibb.co/9sRz7Wp

PriceyRook54

PriceyRook54

28-08-2022 om 10:52

Yvaine schreef op 28-08-2022 om 10:45:

[..]

Wat leuk dat het bij jullie ook zo spontaan gebeurde 😃 Ik moet nog maar zien dat alles goed gaat verder. Ik had maar 1 test in huis maar die liet toen hij volliep al gelijk dit zien: https://ibb.co/9sRz7Wp

Geen twijfel mogelijk! Gefeliciteerd! 

Geweldig joh, en spannend! Enig idee hoe lang je zwanger kunt zijn?

Dat onwerkelijke is normaal denk ik en voor jou natuurlijk nog meer. En dat blijft vast nog wel een poosje. 

een knaller van een test. Gefeliciteerd! 

Bij mij/ons voelde het ook heel onwerkelijk in het begin. Wat je al zegt. Je merkt (nog) niks en toch is het zo dat je zwanger bent. 
Ik dacht bij de eerste ook dat ik griep had. Baalde toen nog want mijn vakantie begon en ik was grieperig. 

Yvaine

Yvaine

28-08-2022 om 11:05 Topicstarter

Ainne schreef op 28-08-2022 om 10:52:

[..]

Geen twijfel mogelijk! Gefeliciteerd!

Geweldig joh, en spannend! Enig idee hoe lang je zwanger kunt zijn?

Dat onwerkelijke is normaal denk ik en voor jou natuurlijk nog meer. En dat blijft vast nog wel een poosje.

Ik denk een week of 6, zo’n 6 weken geleden was ik voor het laatst ongesteld. Ik ga het de komende weken maar een beetje laten bezinken.

Das een duidelijke test! Gefeliciteerd!!

Yvaine schreef op 28-08-2022 om 11:05:

[..]

Ik denk een week of 6, zo’n 6 weken geleden was ik voor het laatst ongesteld. Ik ga het de komende weken maar een beetje laten bezinken.

Nou, ik dacht ook dat ik ongesteld was geweest en vervolgens dacht ik dat ik een blaasontsteking had. Het bleek bijna drie maanden zwanger van een tweeling, die op mijn blaas duwden.

Het niet herkennen is herkenbaar dus  ik ben benieuwd naar je termijnecho. Wie weet ben je al langer zwanger?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.