Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Gepland zwanger maar nu wil partner er niks meer van weten


WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

15-10-2021 om 21:11

Lollypopje schreef op 15-10-2021 om 21:10:

@Blueheart ik zag de quotes en heb je weer even onder de negeer vandaan gehaald.
Ik snap heus dat mijn commentaar op jou niet leuk was en dat je in een kutsituatie zit.
Maar het is absoluut niet netjes om jouw frustraties daarover te botvieren op een TO die er niks mee te maken heeft en wiens situatie niet te vergelijken is met de jouwe.

Precies!

SilverQuelea47

SilverQuelea47

15-10-2021 om 21:25

Ah, dit wordt weer een wazig blueheart topic.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

15-10-2021 om 21:26

Lollypopje schreef op 15-10-2021 om 21:10:

@Blueheart ik zag de quotes en heb je weer even onder de negeer vandaan gehaald.
Ik snap heus dat mijn commentaar op jou niet leuk was en dat je in een kutsituatie zit.
Maar het is absoluut niet netjes om jouw frustraties daarover te botvieren op een TO die er niks mee te maken heeft en wiens situatie niet te vergelijken is met de jouwe.

Je bent boos op mij, daar hoeft een ander niet onder te lijden.

Ik ben inderdaad boos op jou. 

BlueHeart schreef op 15-10-2021 om 21:26:

[..]

Ik ben inderdaad boos op jou.

Dat blijkt uit al je reacties hier, maar laat deze TO daarbuiten. 

Iemand anders die er niks mee te maken heeft de dupe laten worden van jouw frustraties is niet netjes en dan druk ik me zacht uit.

Verder zal ik hier weer enkel op TO's kwestie reageren en ik hoop voor haar dat jij dat ook doet.

BlueHeart schreef op 15-10-2021 om 21:06:

[..]

Je ziet dat je man tegen een burnout aanzit en op basis van dat verander je niet je plan wbt kindjes krijgen samen? Ook als de man niet volkomen van zn padje zou zijn zou ik een baby krijgen terwijl iemand tegen een burn out aanzit niet aanraden.

Mensen zeggen wel vaker achteraf dat ze iets aan zagen komen. 'Ik zag al aankomen dat dat wijnglas zou vallen'. Sure. Als je dat ècht van tevoren al wist, had je het voorkomen. Dan lag die wijn niet over de vloer. Iemand die achteraf zoiets zegt, heeft zich hooguit afgevraagd of er een risico was -  maar vervolgens besloten dat het goed zou gaan. 

Neem jij dingen altijd zo letterlijk en maak je er dan in je hoofd vaker een heel verhaal van? 


Als jij wijn drinkt loop je sowieso risico op meer ongelukken. 

Blue ga naar de psych ofzo om over je issues met vrouwen heen te komen. 

Viva-amber schreef op 16-10-2021 om 07:25:

Als jij wijn drinkt loop je sowieso risico op meer ongelukken.

(...)

OK, onhandig voorbeeld 

yette schreef op 16-10-2021 om 08:19:

[..]

OK, onhandig voorbeeld

Grapje...tja door het leven loop je schade op. Geen seks meer, geen wijn....dan kan je niets gebeuren en vooral geen seks en wijn met een man met een burnout. 

@TO hoe gaat het nu met je?

Maya81

Maya81

16-10-2021 om 11:40 Topicstarter

BlueHeart schreef op 15-10-2021 om 21:26:

[..]

Ik ben inderdaad boos op jou.

BlueHeart ik geloof dat jij je frustraties even op iemand anders moet botvieren en niet op mij. Gelukkig ben ik er niet gevoelig voor dus het doet me niet zoveel wat je allemaal uitkraamt. 


Lollypopje schreef op 16-10-2021 om 11:18:

@TO hoe gaat het nu met je?

Met mij gaat het goed. Gisteravond heb ik een heel goed gesprek gehad met partner, broer en vriend. Hij heeft alles maar dan ook echt alles op tafel gelegd. Het maakt zeker zijn gedrag niet goed maar we snappen nu allemaal wel waar zijn reactie vandaan komt en dat er aan te werken is. Mits hij dat natuurlijk ook echt gaat doen. Ik had zelf min of meer geëist dat zijn broer en vriend erbij zouden zijn zodat ik zeker wist dat wat hij vertelde 'waarheid' is, maar ook dat ik in ieder geval getuigen, klinkt zo gek maar weet even geen ander woord, heb over wat hij verteld heeft. 

En tuurlijk zijn we er nog lang niet en is echt alles meteen vergeven en vergeten, en of ik dat ooit kan dat is ook nog maar de vraag, maar we kunnen weer samen om een tafel en staan open om met elkaar in gesprek te gaan. Voorlopig wil ik er wel iemand bij bij de gesprekken tussen ons maar dat is denk ik uit zelfbescherming. Gelukkig snapt hij dat en gaat hij daarmee akkoord. We gaan zien hoe het de komende tijd gaat en of hij bereid is om geholpen te worden. 

Nu kan ik me nog meer gaan richten over wat ik ga doen met de zwangerschap. Gelukkig heb ik nog even. 

Dat klinkt als een heel goed gesprek. Hopelijk gaat hij hulp zoeken, maar het belangrijkste is dat dit jou wat geholpen heeft.

MRI

MRI

16-10-2021 om 12:28

Fijn, klinkt constructief.

Wat fijn Maya, klinkt als een goed gesprek. En dat vertrouwen nu weer moet groeien is logisch. Sterkte de komende tijd, er ligt nog genoeg op je weg.

Fijn dat er nu meer duidelijkheid is, Maya! 
Was echt een goede beslissing om zijn broer en vriend om hulp te vragen. 

goed gedaan Maya. Probeer zo min mogelijk afhankelijk te zijn en zo min mogelijk last te hebben van hem en zijn gedrag,  en bekijk van daaruit wat en hoe je nog  wil.

En laat je niet aanpraten dat jij (mede)verantwoordelijk bent voor zijn gedrag of zijn situatie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.