Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Algemeen jongensnamentopic

Ik zoek inspiratie voor jongensnamen en zo vast meer mensen. Vind het heerlijk om zulke topics door te spitten dus kom maar door!

Gaat niet specifiek om mij dus geen specifieke vragen in de op, misschien doe ik dat later nog in een aparte post. 


Ik hou van Engelse namen. Liam, Mason, James, Ryan, Chris, Logan, Bentley.

Bentley is een automerk. En dus vermoedelijk een achternaam en geen voornaam.
Mason is vziw ook in principe een achternaam die (sinds kort, vermoed ik) ook wel als voornaam wordt gegeven. Amerikanen hebben daar een handje van, heb ik het idee.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-08-2022 om 17:14

Temet schreef op 05-08-2022 om 08:54:

Bentley is een automerk. En dus vermoedelijk een achternaam en geen voornaam.
Mason is vziw ook in principe een achternaam die (sinds kort, vermoed ik) ook wel als voornaam wordt gegeven. Amerikanen hebben daar een handje van, heb ik het idee.

Dat zou ik niet zondermeer aannemen. Twee van de zonen van Emile Ratelband heten Rolls en Royce.

Leene

Leene

05-08-2022 om 17:16

sommige Engelse namen zijn zowel 'in gebruik' als voor en achternaam. Fraser is een achternaam maar wordt in Schotland ook als voornaam gegeven. Ik vind het een hele mooie voornaam.
Maar ik zou met een Nederlandse achternaam niet zo snel een Engelse voornaam geven. De raarste combinaties die ik heb gehoord zijn Boy Flipse en Peggy-Sue Janse. Heel vreemd. En Liam de Jong of Bentley de Vries vind ik ook drie keer niks. 
Sowieso vind ik dat je moet uitkijken met voor en achter namen.
Als je een hele korte achternaam hebt vind ik een korte voornaam ook niet zo geslaagd. 

Temet schreef op 23-07-2022 om 10:11:

[..]

Ik ben geen fan, vooral niet als het stoere er erg bovenop ligt. Omdat je niet weet wat voor kind je krijgt. Kende ooit een knulletje dat als tweede naam Wolf had, nou, dat was toch echt meer een lammetje...

Ik ken een Wolf. Super schattig, zachtaardig kereltje met blonde krulletjes, past totaal niet. Ik hou niet van die aparte namen, hou het liever normaal. 

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 18:44

Ik vind Jurre leuk. 
Afgelopen week gedroomd dat ik zwanger was van een jongetje. 🤪

Voor jongens hou ik van lekkere korte Nederlandse namen. Lekker boers zoals: Stijn, Teun, Henk-Jan, Guus, Willem, Mark. Doe iets stoers, kort en krachtig. 

Mona-xxx schreef op 13-08-2022 om 09:32:

Voor jongens hou ik van lekkere korte Nederlandse namen. Lekker boers zoals: Stijn, Teun, Henk-Jan, Guus, Willem, Mark. Doe iets stoers, kort en krachtig.

Stijn vind ik erg mooi, helaas dacht mijn man er anders over. 

Poezekat schreef op 13-08-2022 om 12:42:

[..]

Stijn vind ik erg mooi, helaas dacht mijn man er anders over.

Stijn vind ik de ultieme Nederlandse jongensnaam. Maar volgens mij zijn wij niet de enige die dat vinden. Ik hoorde van een vriendin die werkt als kleuterjuf dat er al 3 Stijns in haar klas zitten

Ik vind Stijn echt een ultiem saaie naam Daar ken ik er echt zo enorm veel van. De klank vind ik best mooi, maar ik kan er echt niet warm of koud meer van worden. Als je geen inspiratie hebt, noem je je kind Stijn. 

Ik hou van korte namen die zowel lief als stoer klinken èn we hebben onze kinderen vernoemd. Onze kinderen hebben twee namen waarvan we hun korte eerste naam gebruiken als roepnaam. Dan krijg je dus zoiets als Jelle Thomas (maar die van ons zijn iets bijzonderder).

Parodie schreef op 21-08-2022 om 01:23:

Ik vind Stijn echt een ultiem saaie naam Daar ken ik er echt zo enorm veel van. De klank vind ik best mooi, maar ik kan er echt niet warm of koud meer van worden. Als je geen inspiratie hebt, noem je je kind Stijn.

Dat vind ik juist fijn. Gewoon een sterke stoere naam. Niet moeilijk doen maar gewoon lekker praktisch

Temet schreef op 05-08-2022 om 08:54:

Bentley is een automerk. En dus vermoedelijk een achternaam en geen voornaam.
Mason is vziw ook in principe een achternaam die (sinds kort, vermoed ik) ook wel als voornaam wordt gegeven. Amerikanen hebben daar een handje van, heb ik het idee.

Bentley hoor je hier ook weleens als voornaam, net als Rolls en Royce. 

Leene

Leene

24-08-2022 om 09:00

Mona-xxx schreef op 21-08-2022 om 07:28:

[..]

Dat vind ik juist fijn. Gewoon een sterke stoere naam. Niet moeilijk doen maar gewoon lekker praktisch

Ik dat het ook heel erg afhangt van de associatie die je met namen hebt. Hoe meer mensen die je kent met  dezelfde naam hoe vaker je de kans loopt op negatieve associatie.  Ik vind Stijn een ongelooflijke trut naam..

Moet altijd denken aan een kind uit de buurt wat om de klapscheet moest huilen en dan de moeder: " och Stijntje toch" zelfs toen hij al.10 was. 

Wie nu een vrij originele maar toch niet te ingewikkelde jongensnaam wil, kan misschien het beste kiezen voor een naam die ruim een generatie geleden in de mode was maar inmiddels uit de gratie is geraakt: Frank, Mark, Rob, Erik, Erwin. Die hoor je bij jonge kinderen vrijwel nooit meer. 
En uit dezelfde oude doos: Sander, Richard, Dennis, René.
Voor meisjes: Sandra, Karin, Monique, Yvonne, Liesbeth, Carla, Jacqueline, Marianne/Marjan

Ik ga in gedachten even mijn vroegere klasgenoten af, volgens mij heb ik met deze namen de meerderheid wel zo ongeveer gehad

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.