Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Zwanger van 3e, man wil niet


Trientje-vitamientje schreef op 21-02-2024 om 22:00:

[..]

Omdat een man, die willens en wetens kiest voor onveilige sex met alle risico’s van dien zijn zijn recht van spreken wel behoorlijk verliest. Als zij een derde geen probleem vindt maar hij wel is hij toch echt degene die de meeste verantwoordelijkheid moet nemen voor een veilige vrijpartij. Zeker wanneer hij op de hoogte is van het stoppen met AC van haar kant.

Natuurlijk was het voor de vrouw in kwestie handiger geweest zelf de boot af te houden. Maar onbeschermde sex hebben en dan gaan zeuren dat je dit niet wilde en dat je vrouw maar een abortus moet ondergaan. Lekker makkelijk praten. Hij heeft het lekkere gehad en zij moet op de blaren zitten. Fysiek en mentaal.

Het lijkt me dat zij het lekkere ook heeft gehad en ze nu samen op de blaren mogen zitten. 

Trientje-vitamientje schreef op 21-02-2024 om 22:00:

[..]

Omdat een man, die willens en wetens kiest voor onveilige sex met alle risico’s van dien zijn zijn recht van spreken wel behoorlijk verliest. Als zij een derde geen probleem vindt maar hij wel is hij toch echt degene die de meeste verantwoordelijkheid moet nemen voor een veilige vrijpartij. Zeker wanneer hij op de hoogte is van het stoppen met AC van haar kant.

Natuurlijk was het voor de vrouw in kwestie handiger geweest zelf de boot af te houden. Maar onbeschermde sex hebben en dan gaan zeuren dat je dit niet wilde en dat je vrouw maar een abortus moet ondergaan. Lekker makkelijk praten. Hij heeft het lekkere gehad en zij moet op de blaren zitten. Fysiek en mentaal.

Ook dit: helemaal gedacht vanuit de ouders. Hoor je wel wat je zegt? Zeuren over de komst van de kind? 

Je zal in zo’n huishouden geboren worden zeg, waar je toch maar gekomen bent omdat papa niet mocht zeuren.

Ze hebben het beide én samen niet handig aangepakt en hebben nu samen een probleem. Zo werkt het toch, in een relatie met twee mensen?!

Iemand zal toch een vervolgstap moeten zetten in zich over eerdere principes en bezwaren heen moeten plaatsen. Dat kan als je andere dingen ook in ogenschouw neemt, de relatie bijvoorbeeld, andere kinderen, praktische bezwaren, andere visie, begrip voor elkaars standpunt, ieders beeld van de toekomst etc. Het vraagt eigenlijk om een filosofisch gesprek.

Tsjor

Trientje-vitamientje schreef op 21-02-2024 om 17:39:

Ik ben best verbaasd over een hoop reacties hier.
anticonceptie is niet hetzelfde als een abortus. Sex hebben is een ‘volwassen’ bezigheid met volwassen consequenties. Wanneer je de gevolgen hiervan niet wil of kan dragen dan moet je of geen sex hebben of rigoureuze maatregelen nemen zoals een vasectomie.

Zo makkelijk geroepen. Ik zoek al jaren naar een methode die er 100% voor zorgt dat ik als vrouw geen kind meer kan krijgen. Maar die is er niet. Mijn man zou best nog een kind willen, dus de verantwoordelijkheid van de anticonceptie ligt bij mij. Ik slik de pil, want die is het veiligst. Sterilisatiemethodes zijn bij vrouwen niet 100% betrouwbaar. Alles er uit laten trekken wil ik best, hele baarmoeder en eierstokken weg. Maar dat doen ze niet. Spiraal? Genoeg verhalen over spiralen die gaan zwerven of er ongemerkt uitvallen, nee bedankt. Dan hebben we nog dat staafje in je arm. Ik ken iemand die daar doorheen zwanger is geworden. Dus dan blijft de pil over, want bij goed gebruik is die het betrouwbaarst. Maar helaas ook geen 100%. Maar ik hoor graag wat je me hierover adviseerd.

BlairW schreef op 22-02-2024 om 09:42:

[..]

Zo makkelijk geroepen. Ik zoek al jaren naar een methode die er 100% voor zorgt dat ik als vrouw geen kind meer kan krijgen. Maar die is er niet. Mijn man zou best nog een kind willen, dus de verantwoordelijkheid van de anticonceptie ligt bij mij. Ik slik de pil, want die is het veiligst. Sterilisatiemethodes zijn bij vrouwen niet 100% betrouwbaar. Alles er uit laten trekken wil ik best, hele baarmoeder en eierstokken weg. Maar dat doen ze niet. Spiraal? Genoeg verhalen over spiralen die gaan zwerven of er ongemerkt uitvallen, nee bedankt. Dan hebben we nog dat staafje in je arm. Ik ken iemand die daar doorheen zwanger is geworden. Dus dan blijft de pil over, want bij goed gebruik is die het betrouwbaarst. Maar helaas ook geen 100%. Maar ik hoor graag wat je me hierover adviseerd.

Gewoon geen seks meer hebben, je weet toch?

Nick90 schreef op 22-02-2024 om 10:27:

[..]

Gewoon geen seks meer hebben, je weet toch?

Owja!! Ga het meteen bespreken hier thuis denk dat man broer dat ook wel een goed idee vind.

Trientje-vitamientje schreef op 21-02-2024 om 22:00:

[..]

Omdat een man, die willens en wetens kiest voor onveilige sex met alle risico’s van dien zijn zijn recht van spreken wel behoorlijk verliest. Als zij een derde geen probleem vindt maar hij wel is hij toch echt degene die de meeste verantwoordelijkheid moet nemen voor een veilige vrijpartij. Zeker wanneer hij op de hoogte is van het stoppen met AC van haar kant.

Natuurlijk was het voor de vrouw in kwestie handiger geweest zelf de boot af te houden. Maar onbeschermde sex hebben en dan gaan zeuren dat je dit niet wilde en dat je vrouw maar een abortus moet ondergaan. Lekker makkelijk praten. Hij heeft het lekkere gehad en zij moet op de blaren zitten. Fysiek en mentaal.

Niet om een kant te kiezen, ik sta wat meer in het midden, maar geld dat niet beide kanten op?

BlairW schreef op 22-02-2024 om 09:42:

[..]

Zo makkelijk geroepen. Ik zoek al jaren naar een methode die er 100% voor zorgt dat ik als vrouw geen kind meer kan krijgen. Maar die is er niet. Mijn man zou best nog een kind willen, dus de verantwoordelijkheid van de anticonceptie ligt bij mij. Ik slik de pil, want die is het veiligst. Sterilisatiemethodes zijn bij vrouwen niet 100% betrouwbaar. Alles er uit laten trekken wil ik best, hele baarmoeder en eierstokken weg. Maar dat doen ze niet. Spiraal? Genoeg verhalen over spiralen die gaan zwerven of er ongemerkt uitvallen, nee bedankt. Dan hebben we nog dat staafje in je arm. Ik ken iemand die daar doorheen zwanger is geworden. Dus dan blijft de pil over, want bij goed gebruik is die het betrouwbaarst. Maar helaas ook geen 100%. Maar ik hoor graag wat je me hierover adviseerd.

Ik weet niet op welk advies je doelt, maar als vrouw ben je baas in eigen buik. Wanneer jij absoluut geen kind meer wil hoe sta je dan zelf tegenover een abortus? Als je hier geen problemen mee hebt is er eigenlijk ook geen probleem. Het is immers jouw lijf.

Waar ik moeite mee heb is een man die geen beschermende maatregelen wil nemen maar vindt dat zn vrouw een abortus moet ondergaan terwijl ze dit zelf niet wil. Het gebeurt allemaal in en aan haar en hij vind het duidelijk allemaal geen probleem, zo lang hij maar kan wippen zonder regenjas. Voor een man zijn er niet zo heel veel meer opties dan sterilisatie of een condoom.   

Dat staat overigens los van het leven dat dit minimensje te wachten staat. want die gun je natuurlijk veel beter dan wat hem/haar te wachten staat. 

Elpisto schreef op 22-02-2024 om 12:00:

[..]

Niet om een kant te kiezen, ik sta wat meer in het midden, maar geld dat niet beide kanten op?

Ik denk dat je in geval van vruchtbaarheid en sex er niet heel erg een midden is.

Je bent verantwoordelijk voor je eigen bescherming. Maar de consequenties komen meestal op het bord van de vrouw terecht. Dus of alleen een kind opvoeden of een abortus ondergaan. Het is heel erg oneerlijk als een man geen effort erin stopt om de zwangerschap te voorkomen maar wel doodleuk roept haal maar weg. 

Trientje-vitamientje schreef op 22-02-2024 om 13:13:

[..]

Ik weet niet op welk advies je doelt, maar als vrouw ben je baas in eigen buik. Wanneer jij absoluut geen kind meer wil hoe sta je dan zelf tegenover een abortus? Als je hier geen problemen mee hebt is er eigenlijk ook geen probleem. Het is immers jouw lijf.

Waar ik moeite mee heb is een man die geen beschermende maatregelen wil nemen maar vindt dat zn vrouw een abortus moet ondergaan terwijl ze dit zelf niet wil. Het gebeurt allemaal in en aan haar en hij vind het duidelijk allemaal geen probleem, zo lang hij maar kan wippen zonder regenjas. Voor een man zijn er niet zo heel veel meer opties dan sterilisatie of een condoom.

Dat staat overigens los van het leven dat dit minimensje te wachten staat. want die gun je natuurlijk veel beter dan wat hem/haar te wachten staat.

Ik zou inderdaad meteen een abortus laten plegen. Maar er wordt hier weer geroepen dat je je maar moet laten helpen als je 100% geen kinderen wil. Zo makkelijk is dat dus niet. Ik zou die 100% zekerheid heel graag willen, maar er is niks dat 100% zekerheid geeft. Zelfs een sterilisatie niet. Ik wordt er gewoon zo moe van dat er steeds maar geroepen wordt dat je als man of vrouw maatregelen moet nemen als je geen kind wil. En dat abortus niet de oplossing moet zijn, maar dat je het gewoon moet voorkomen dat iemand zwanger wordt. Nou, zo simpel is dat dus niet als er niks is wat 100% zekerheid geeft. Ik wil echt geen kind meer, maar een zwangerschap is niet 100% te voorkomen, tenzij je dus geen seks hebt. 

Trientje-vitamientje schreef op 22-02-2024 om 13:17:

[..]

Ik denk dat je in geval van vruchtbaarheid en sex er niet heel erg een midden is.

Je bent verantwoordelijk voor je eigen bescherming. Maar de consequenties komen meestal op het bord van de vrouw terecht. Dus of alleen een kind opvoeden of een abortus ondergaan. Het is heel erg oneerlijk als een man geen effort erin stopt om de zwangerschap te voorkomen maar wel doodleuk roept haal maar weg.

Maar zelfs als je het wil voorkomen, is er dus nog geen 100% zekerheid. Bij mannen is sterilisatie ook geen absolute garantie.

BlairW schreef op 22-02-2024 om 09:42:

[..]

Zo makkelijk geroepen. Ik zoek al jaren naar een methode die er 100% voor zorgt dat ik als vrouw geen kind meer kan krijgen. Maar die is er niet. Mijn man zou best nog een kind willen, dus de verantwoordelijkheid van de anticonceptie ligt bij mij. Ik slik de pil, want die is het veiligst. Sterilisatiemethodes zijn bij vrouwen niet 100% betrouwbaar. Alles er uit laten trekken wil ik best, hele baarmoeder en eierstokken weg. Maar dat doen ze niet. Spiraal? Genoeg verhalen over spiralen die gaan zwerven of er ongemerkt uitvallen, nee bedankt. Dan hebben we nog dat staafje in je arm. Ik ken iemand die daar doorheen zwanger is geworden. Dus dan blijft de pil over, want bij goed gebruik is die het betrouwbaarst. Maar helaas ook geen 100%. Maar ik hoor graag wat je me hierover adviseerd.

Volgens mij is een spiraal het betrouwbaarst.

Trientje-vitamientje schreef op 22-02-2024 om 13:17:

[..]

Ik denk dat je in geval van vruchtbaarheid en sex er niet heel erg een midden is.

Je bent verantwoordelijk voor je eigen bescherming. Maar de consequenties komen meestal op het bord van de vrouw terecht. Dus of alleen een kind opvoeden of een abortus ondergaan. Het is heel erg oneerlijk als een man geen effort erin stopt om de zwangerschap te voorkomen maar wel doodleuk roept haal maar weg.

Ik vind dit een nare kijk op een stel dat al jarenlang in een relatie zit. Je bent verantwoordelijk voor je eigen bescherming. Dit doe je toch samen?? Dit bespreek je, je staat er lang genoeg bij stil en maakt dan samen een keuze. Als de een zegt “ik stop met mijn verantwoordelijkheid, jij moet de jouwe maar nemen” en de partner neemt die verantwoordelijkheid niet… dan ben je toch nog steeds samen verantwoordelijk voor de consequentie?? Je bent er toch allebei bij dat je dan seks hebt en er geen condoom omgedaan wordt? Lekker makkelijk om dan als vrouw te roepen “ja maar ik wil geen abortus dùs jij krijgt ook een 3e kind”. 

Ik vind jouw verhaal meer van toepassing op een ONS of FWB.

BlairW schreef op 22-02-2024 om 13:29:

[..]

Maar zelfs als je het wil voorkomen, is er dus nog geen 100% zekerheid. Bij mannen is sterilisatie ook geen absolute garantie.

Na sterilisatie is toch altijd een test om te kijken of de ingreep goed gelukt is.

BlairW schreef op 22-02-2024 om 13:29:

[..]

Maar zelfs als je het wil voorkomen, is er dus nog geen 100% zekerheid. Bij mannen is sterilisatie ook geen absolute garantie.

Nee, maar de kans op een zwangerschap is minder dan 0,5 %. Als je dan evt. nog een condoom erbij zou gebruiken en de leeftijd met verminderde vruchtbaarheid meerekent (gesteld dat we het in dit topic hebben over mensen die hun kinderwens al vervuld is) lijkt mij de kans echt heul klein op een zwangerschap. Kun je nog steeds seks hebben 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.