Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Netto €3658 laag salaris?

Peiling

Voor een leerkracht is dit salaris eigenlijk
125 stemmen
16%
82%
2%

Nee, juist minder. Tenminste, van degenen die de toetsen halen. Er is alleen sprake van een flinke actie-reactie. De eerste actie was dat zeker een aantal jaar terug werd geroeptoeterd over de lage kwaliteit van eigen vaardigheden van leerkrachten mbt vooral spelling. Daarop moest de regering wel maatregelen nemen, dus de verplichte taaltoetsen. Deze zijn er nu ook al weer een paar jaar en nu blijkt dat deze het effect hebben dat er een flinke groep studenten, na 3 keer de toets niet gehaald te hebben, moeten stoppen met de Pabo. Nu is hier de reactie weer op dat dat zorgt voor het oplopen van het lerarentekort. 
Voor de duidelijkheid, deze verplichte toetsen blijken dus heel zinvol te zijn, is mijn mening.
Het blijkt ook wel uit deze tendensen dat mensen altijd iets van het onderwijs ‘vinden’, helaas erg vaak zonder zichzelf volledig te informeren. 

Mevrouw75 schreef op 29-09-2023 om 20:43:

[..]

Ik hoop echt dat de vereisten een beetje hoog blijven. Het niveau omlaag halen om meer mensen te lokken is in mijn optiek niet heel bevorderlijk.

Het werkt ook afschrikwekkend voor mensen die wél goed zijn in de basisvakken. Waarom zou je je talent besteden aan een vak waarin het kennelijk helemaal niet terzake doet of je goed bent met taal en rekenen? 
En zo holt het beroep zichzelf verder uit. 

Misschien is een bedrijf opzetten een beter plan voor haar, dat is een van de weinige manieren om boven dat netto bedrag per maand uit te komen. Haar 32 uur per week gaat wel meer worden maarja, give some take some!

BlairW schreef op 27-09-2023 om 20:19:

[..]

Ik heb blijkbaar toch een heel ander beeld bij een niet exorbitant salaris. Ik vind dit echt bizar hoog. Ik hou mensen in leven, maar kom op mijn max nog maar amper aan de start hiervan.
Me om laten scholen ga ik niet doen, ik laat mijn patiënten niet vallen.

Ja precies!! Hier kom ik lang niet bij in de buurt. 

Maar heb een fantastische baan. Lijkt me vreselijk om de hele dag meer dan 25 kinderen om me heen te hebben. Zelf met een ton per jaar krijg je me niet in t onderwijs 🤣

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.