Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Poezie schreef op 06-05-2026 om 10:30:

Ik begin een hekel te krijgen aan mijn werk en vooral aan mijn collega's.
Een andere baan zoeken heeft geen zin, daar kom je uiteindelijk hetzelfde tegen. Ik blijf dus maar.

Ik heb een hekel aan medewerkers die zich in slachtofferschap wentelen en zou je heel graag zien vertrekken met zo'n houding. 

DeOnbekende schreef op 08-05-2026 om 13:17:

[..]

Ik heb een hekel aan medewerkers die zich in slachtofferschap wentelen en zou je heel graag zien vertrekken met zo'n houding.

Eens! Plus, als je eerst wel 2 jaar ofzo met plezier je nieuwe baan doet, heb je die twee jaar toch maar mooi gewonnen!

DeOnbekende schreef op 08-05-2026 om 13:17:

[..]

Gut, jij komt echt over als het zonnetje in huis. Lijkt me zalig om met jou samen te werken. 

Poezie schreef op 06-05-2026 om 10:30:

Ik begin een hekel te krijgen aan mijn werk en vooral aan mijn collega's.
Een andere baan zoeken heeft geen zin, daar kom je uiteindelijk hetzelfde tegen. Ik blijf dus maar.

Lijkt mij lastig om vol te houden. Maar als je overal het zelfde tegenkomt ligt het dan aan de collega's? Is het wek zelf dan nog wel iets wat bij je past?

Bailey26 schreef op 08-05-2026 om 17:19:

[..]

Lijkt mij lastig om vol te houden. Maar als je overal het zelfde tegenkomt ligt het dan aan de collega's? Is het wek zelf dan nog wel iets wat bij je past?

Ik ben niet gemaakt voor het ellebogenwerk, het alsmaar haantjedevoorste gedrag en het typeren van werknemers, oa het in kleurtjes indelen ed.. Ik werk al heel erg lang en kan aan dat gedrag maar niet wennen. Maar ja, je moet toch je geld verdienen.

Poezie schreef op 08-05-2026 om 17:26:

[..]

Ik ben niet gemaakt voor het ellebogenwerk, het alsmaar haantjedevoorste gedrag en het typeren van werknemers, oa het in kleurtjes indelen ed.. Ik werk al heel erg lang en kan aan dat gedrag maar niet wennen. Maar ja, je moet toch je geld verdienen.

Kom je in de zorg werken? Daar is dat meestal niet.

Poezie schreef op 08-05-2026 om 17:26:

[..]

Het in kleurtjes indelen zou juist moeten helpen in het samenwerken. 

Miepjecody schreef op 08-05-2026 om 18:14:

[..]

Daar heb je dan weer zaken als dat je moet komen werken op je vrije dag, ze zuchten en steunen als je je ziekmeldt en een mager salaris.

Ies

Ies

09-05-2026 om 00:13

Miepjecody schreef op 08-05-2026 om 18:14:

[..]

Oh, dat herken ik helaas echt niet. Hoewel het misschien in andere sectoren (nog) erger is.. want ik ken alleen de zorg. 

Poezie schreef op 08-05-2026 om 17:15:

[..]

Gut, jij komt echt over als het zonnetje in huis. Lijkt me zalig om met jou samen te werken.

Nee, jij bent zo'n gezelligerd 😂 Je zou sowieso niet met mij samen kunnen werken, want ik hou van mensen die er een beetje peper ingooien als ze ergens niet blij mee zijn. Ik heb een hekel aan zeikerds.

Nou gezellig hier in het werk ergernissen topic. 

Ik kom ook gewoon even zeiken hoor, daar is dit topic voor.

Bij ons is de werkdruk hoog, mede door personeelstekort. De druk wordt erkend, en op zich kan ik het ook wel aan. Waar ik helemaal strontziek van word is dat er altijd wordt gevraagd of er dingen zijn die ons zouden helpen, en dat we dat vooral aan moeten geven.

Die dingen zijn er wel, genoeg. Realistische verbeteringen waardoor we sneller kunnen werken. Die voorstellen worden dan met een grote glimlach en veel hoofdknikjes en bedankjes ontvangen, met de belofte dat ze er op terug komen... Not. Gewoon never. 

En dan wordt er na een paar maanden weer een sessie met een mooie naam ingepland, waarin we weer gaan opsplitsen in groepjes om verbetervoorstellen op geeltjes te schrijven en op een whiteboard te plakken. Die ze dan met een grote glimlach en veel hoofdknikjes en bedankjes ontvangen... 

De volgende sessie allemaal een post-it plakken met de tekst dat ze iets met de post-its van de vorige sessies moeten doen. En dan weer allemaal terug gaan naar je werk? Kost je dan in ieder geval niet heel veel tijd.

mut

mut

09-05-2026 om 15:49

Ik heb zo geen zin in de open deur dag van school morgen. Verplicht aanwezig zijn van 9.30 tot 16.30 om rondleidingen te geven (terwijl thuis familie verjaardag aan het vieren is van mijn volwassen tweeling). Het is niet anders.

mut schreef op 09-05-2026 om 15:49:

Ik heb zo geen zin in de open deur dag van school morgen. Verplicht aanwezig zijn van 9.30 tot 16.30 om rondleidingen te geven (terwijl thuis familie verjaardag aan het vieren is van mijn volwassen tweeling). Het is niet anders.

Op Moederdag? 

Dan komt er toch geen hond, want iedereen is moeder of moet/wil naar zijn moeder. Iedereen en zijn moeder is druk morgen. Toch? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.