Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
noas_1993
27-01-2025 om 18:51
Ysenda schreef op 27-01-2025 om 16:52:
[..]
Maar het blijft het probleem van jullie manager, dat het afdelingshoofd niet blij is moet hij met jullie manager bespreken, dat is niet jouw aapje.
Dat is altijd makkelijk gezegd, de secretaresses worden er meestal wel op aangekeken
MMcGonagall
27-01-2025 om 18:52
Dat mag dan wel bij indiensttreding heel goed duidelijk gemaakt worden, dat je een maximaal aantal weken aaneengesloten verlof mag. Ik zou niet voor een baan kiezen waar dat het geval is. Ik heb per jaar pakweg 10 weken verlof (incl compensatie) en die moeten natuurlijk ooit wel een keer op.
Ik heb wel eens bij een gemeente gesolliciteerd waar iedereen die 4 uur (van de 36-urige werkweek) op vrijdagmiddag nam. Viel niet over te praten. Dat ging dus niet door want ik heb geen behoefte aan elke vrijdagmiddag vrij. In de praktijk is dat juist mijn doorwerkmiddag 
Ysenda
27-01-2025 om 19:42
noas_1993 schreef op 27-01-2025 om 18:51:
[..]
Dat is altijd makkelijk gezegd, de secretaresses worden er meestal wel op aangekeken
dat zeggen mijn collega's ook altijd, maar het blijft niet jouw probleem. Je moet dan toch de ouderwetse haperende plaat worden: bij problemen: ga naar mijn manager.
Ik heb al jaren een workload van 40+ uren, ik werk er 32. Ik stel dus elke week in mijn bila de vraag: wat wil je dat ik doe, mijn voorstel is dit, dit en dit.
Dan zegt hij ok, en als er dus mensen klagen dat ik dat, zus en zo niet doe, dan zeg ik: spreek met mijn manager, die heeft dit besloten. Als je het anders wil, moet je bij hem zijn. En dat heel stug volhouden. Ik probeer dus niet eens ook dat, zus en zo te doen. Afspraak dat ik dat niet zou doen.
En als ik dingen niet doe heeft niet een interne klant daar last van maar een externe klant.
Broadway
28-01-2025 om 08:26
Mugske schreef op 27-01-2025 om 11:26:
[..]
Waarom niet? Die mensen maken zo al hun vakantiedagen op (als ze er al zoveel hebben). Natuurlijk moet er wel voldoende bezetting zijn en rekening gehouden te worden met collega's die dan ook graag vrij zouden zijn.
volgens mij gaat het er juist om dat dit soort mensen daar niet naar kijken, maar gewoon melden dat ze er niet zijn en er dan dus ook niet zijn.
Martje80
28-01-2025 om 09:25
noas_1993 schreef op 27-01-2025 om 18:51:
[..]
Dan zul je echt een Teflon laag moeten kweken. Je kunt gewoon niet vijf weken het werk van twee personen doen. Dus doe je dat niet en wie jou daar op aanspreekt is een idioot.
Neweve
28-01-2025 om 15:00
Martje80 schreef op 28-01-2025 om 09:25:
[..]
Dan zul je echt een Teflon laag moeten kweken. Je kunt gewoon niet vijf weken het werk van twee personen doen. Dus doe je dat niet en wie jou daar op aanspreekt is een idioot.
Of dus vooraf met je manager en teamgenoot een oplossing moeten realiseren.
Dat betekent of extra inhuur of vooraf communicatie naar het management/het bedrijf dat er komende weken taak X blijft liggen.
Evaluna
28-01-2025 om 22:39
Training gehad en een collega weer beter leren kennen. Helaas niet positief. Had het alles gemerkt, maar alles op zichzelf betrekken, zich snel aangevallen voelen, inzicht verwachten van cliënten.
De cliënten zitten er niet voor hun zweetvoeten en dan doen je professioneel te reageren. Het zat er niet in.
Op mijn eerste dag met haar meegelopen en kreeg toen al behoorlijk indruk.
En dat het zo is, dat is vervelend, maar dan ook nog tijdens de cursus telkens de aandacht opeisen was echt te veel ...
Koettie
29-01-2025 om 07:05
Gister mijn productiviteitsgesprek (zorg), heeft iedereen. Dan kijkt ze live even hoe hoog je productie is en dat was goed dus toppie. Geen idee hoe ik het inhoudelijk doe maar breng genoeg op dus goed gedaan weer.
Jillz
29-01-2025 om 08:00
Koettie schreef op 29-01-2025 om 07:05:
Gister mijn productiviteitsgesprek (zorg), heeft iedereen. Dan kijkt ze live even hoe hoog je productie is en dat was goed dus toppie. Geen idee hoe ik het inhoudelijk doe maar breng genoeg op dus goed gedaan weer.
Ik weet uit ervaring inmiddels dat de zorg echt kapot bezuinigd wordt. Maar hier schrik ik wel echt van. Als ze op mijn werk er naast zouden gaan zitten om mijn productiviteit te meten, dan zou ik echt niet prettig werken.
Neweve
29-01-2025 om 11:34
Jillz schreef op 29-01-2025 om 08:00:
[..]
Ik weet uit ervaring inmiddels dat de zorg echt kapot bezuinigd wordt. Maar hier schrik ik wel echt van. Als ze op mijn werk er naast zouden gaan zitten om mijn productiviteit te meten, dan zou ik echt niet prettig werken.
Ik werk ook in de zorg en herken het wel op afdelings niveau. Je begroot op je productie afspraken met de zorgverzekeraar en dus wil je die achteraf checken of je schattingen gerealiseerd zijn (en waarom wel/niet). Mede omdat we voor het leveren van zorg boven het afgesproken plafond geen extra geld krijgen.
Netherfield
29-01-2025 om 19:09
Mijn collega doet altijd zo onaardig tegen klanten als ze ze aan de telefoon heeft. Met een belerend toontje ook. Terwijl als je aardig bent, je veel meer gedaan krijgt en het voor jezelf ook een leuker gesprek wordt.
Koettie
29-01-2025 om 19:29
Jillz schreef op 29-01-2025 om 08:00:
[..]
Ja, ik snap het wel hoor. Is ook gewoon een bedrijf en je werkt niet gratis maar het voelt zo nutteloos als je niet naar de inhoudt kijkt. En ze zit niet naast me hoor, zit allemaal in de computer dus kan vanaf haar kantoortje.
Mayosate
30-01-2025 om 09:49
ik had een mis klik gedaan bij het ophangen van een telefoontje. Waardoor hij per ongeluk doorverbonden werd naar een collega.. tja onhandig maar kan gebeuren, gebeurt super vaak door het systeem van ons.
normaal krijg je dan een mail met ‘ik denk dat dit een foutje was!’ En leg je het uit en is het goed. Krijg me nu toch een hatelijke mail, ik ben er echt van geschrokken. Dit soort dingen kunnen nou eenmaal gebeuren door dat het systeem onhandig ingericht is.
ik vind dat altijd zo oncollegiaal als collega’s je op deze manier benaderen… ppfff
Poezie
30-01-2025 om 11:24
Mayosate schreef op 30-01-2025 om 09:49:
ik had een mis klik gedaan bij het ophangen van een telefoontje. Waardoor hij per ongeluk doorverbonden werd naar een collega.. tja onhandig maar kan gebeuren, gebeurt super vaak door het systeem van ons.
normaal krijg je dan een mail met ‘ik denk dat dit een foutje was!’ En leg je het uit en is het goed. Krijg me nu toch een hatelijke mail, ik ben er echt van geschrokken. Dit soort dingen kunnen nou eenmaal gebeuren door dat het systeem onhandig ingericht is.
ik vind dat altijd zo oncollegiaal als collega’s je op deze manier benaderen… ppfff
Op een dergelijke mail geef ik gewoon geen reactie. Als collega's op een fatsoenlijke manier aangeven ergens niet blij mee te zijn dan wil ik ze graag te woord staan.
Ysenda
30-01-2025 om 12:13
Poezie schreef op 30-01-2025 om 11:24:
[..]
Op een dergelijke mail geef ik gewoon geen reactie. Als collega's op een fatsoenlijke manier aangeven ergens niet blij mee te zijn dan wil ik ze graag te woord staan.
En als het vaker gebeurd bij die persoon stuur ik mijn manager er op af.