Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Formule 1 topic 2023

Weer een nieuw seizoen voor de boeg, met dit jaar 2 Nederlanders in de bolides: Max en Nyck. 

https%3A%2F%2Fwww.manners.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F02%2Fnieuwe-formule-1-auto-max-verstappen-red-bull-feiten-rb18-2022.jpg


SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

20-03-2023 om 11:20

Zandhaas schreef op 20-03-2023 om 11:16:

Ben benieuwd naar de verloop van dit seizoen...Vind Max echt een goede coureur, maar geen sympathiek mens. Hij gunt z'n teammaat maar weinig. Volgens mij is het er één in de categorie 'zoals de oude zongen piepen de jongen', want het gezicht van Jos V sprak boekdelen toen Perez z'n vreugde met het team deelde. Een boer met kiespijn...
Dus ben erg benieuwd hoe de strijd binnen RB zich ontwikkelt. Dan zijn er dus eigenlijk twee competities gaande: RB tegen RB en de rest tegen elkaar.

Ik vermoed wel dat dit is wat een winnaar nodig heeft. Hij wil geen puntje laten liggen in elk geval. 

Epic88 schreef op 20-03-2023 om 11:20:

[..]

Ik vermoed wel dat dit is wat een winnaar nodig heeft. Hij wil geen puntje laten liggen in elk geval.

Er is niet de ruimte om dat ene puntje te laten liggen in het begin van het seizoen.

Kijk maar naar het eind van 2021, dan zou dit punt je het wereldkampioenschap kosten.

Dus zeker in het begin wil je absoluut geen punten laten liggen. 

Daarbij was Checco ook gewoon bezig met die snelste ronde, maar die is niet zo bruut om gewoon toch zijn eigen plan te trekken zoals Max wel is. Althans, dat lijkt zo.

Aan de andere kant is het hele team en de auto om Max gebouwd, die heeft een dik contract tot 2028, dat van Checco loopt volgend jaar al af. Dus die moet zich profileren om bij RB te mogen blijven of zich in de kijker te rijden bij de andere teams. 

Zo lang ze elkaar maar niet van de baan gaan rijden.

Epic88 schreef op 20-03-2023 om 11:20:

[..]

Ik vermoed wel dat dit is wat een winnaar nodig heeft. Hij wil geen puntje laten liggen in elk geval.

Ik begrijp ook wel dat wereldkampioen worden/blijven betekent dat je tot het uiterste gaat. Maar uiteindelijk ben je ook in F1 onderdeel van een team. En als je dan de orders vanuit je team negeert om er zelf beter van te worden ben je misschien wel kampioen, maar ook een onfijn mens. Zeker die tronie van Jos gisteren, wat zette die man zich te kijk voor de hele wereld.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

20-03-2023 om 13:05

Zandhaas schreef op 20-03-2023 om 13:03:

[..]

Ik begrijp ook wel dat wereldkampioen worden/blijven betekent dat je tot het uiterste gaat. Maar uiteindelijk ben je ook in F1 onderdeel van een team. En als je dan de orders vanuit je team negeert om er zelf beter van te worden ben je misschien wel kampioen, maar ook een onfijn mens. Zeker die tronie van Jos gisteren, wat zette die man zich te kijk voor de hele wereld.

Zijn gezicht heb ik helemaal gemiste zal eens kijken of Ik het kan terugvinden. Maar Max snap ik wel, ook al benadeelt hij met z’n gedrag anderen. Hij doet mee om te winnen. 

Epic88 schreef op 20-03-2023 om 13:05:

[..]

Zijn gezicht heb ik helemaal gemiste zal eens kijken of Ik het kan terugvinden. Maar Max snap ik wel, ook al benadeelt hij met z’n gedrag anderen. Hij doet mee om te winnen.

Nee, bij Jos zat geen enkele sportiviteit, want Checco heeft wel gewoon heel goed gereden. 

Max kijkt alleen naar het eind resultaat, het wereldkampioenschap, het winnen van een race heeft hij al vaak genoeg afgevinkt, dat is leuk maar eigenlijk alleen  nodig om het einddoel te bereiken. 

Vergeet niet dat het een team lijkt, maar het eigenlijk gewoon 2 individuele deelnemers zijn, die zelf hun sponsors mee moeten nemen om het geheel rond te krijgen. Er is een zeker team belang, maar vooral een individueel belang zoals meestal bij topsport.

Epic88 schreef op 20-03-2023 om 13:05:

[..]

Zijn gezicht heb ik helemaal gemiste zal eens kijken of Ik het kan terugvinden. Maar Max snap ik wel, ook al benadeelt hij met z’n gedrag anderen. Hij doet mee om te winnen.

Ik kan (nog) geen plaatjes plakken, maar als je de beelden na de finish terug zoekt, waarbij Perez op de Redbull crew duikt zie je wat ik bedoel.

Zo vader, zo zoon? Beelden tonen hoe Max én Jos Verstappen rivaliteit met F1-teamgenoot Sergio Pérez op de spits drijven | Het Belang van Limburg (hbvl.be)

Zandhaas schreef op 20-03-2023 om 14:00:

[..]

Ik kan (nog) geen plaatjes plakken, maar als je de beelden na de finish terug zoekt, waarbij Perez op de Redbull crew duikt zie je wat ik bedoel.

Zo vader, zo zoon? Beelden tonen hoe Max én Jos Verstappen rivaliteit met F1-teamgenoot Sergio Pérez op de spits drijven | Het Belang van Limburg (hbvl.be)

Wat overdreven zeg, Jos stond gewoon op zijn zoon te wachten. Perez ging nou ook niet bepaald naar Jos toe ofzo.

In het stuk blikken ze terug op hoe Max Sergio heeft genaaid, daarbij vergetend dat Sergio eerst Max heeft genaaid. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

20-03-2023 om 14:09

Zandhaas schreef op 20-03-2023 om 14:00:

[..]

Ik kan (nog) geen plaatjes plakken, maar als je de beelden na de finish terug zoekt, waarbij Perez op de Redbull crew duikt zie je wat ik bedoel.

Zo vader, zo zoon? Beelden tonen hoe Max én Jos Verstappen rivaliteit met F1-teamgenoot Sergio Pérez op de spits drijven | Het Belang van Limburg (hbvl.be)

Dank je wel! Ik was het al aan het zoeken, maar kon het niet vinden. Hij reageert inderdaad wel zuur 

Poezie schreef op 20-03-2023 om 14:06:

[..]

Wat overdreven zeg, Jos stond gewoon op zijn zoon te wachten. Perez ging nou ook niet bepaald naar Jos toe ofzo.

In het stuk blikken ze terug op hoe Max Sergio heeft genaaid, daarbij vergetend dat Sergio eerst Max heeft genaaid.

Jos, had  net als de persoon naast hem ook van team Max, Checco wel gewoon een klop op de schouder kunnen geven, want Checco heeft gewoon goed gereden. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

20-03-2023 om 14:51

Tja, Jos staat er geloof ik niet om bekend dat hij een leuk mens is 😬

Poezie schreef op 20-03-2023 om 14:06:

[..]

Wat overdreven zeg, Jos stond gewoon op zijn zoon te wachten. Perez ging nou ook niet bepaald naar Jos toe ofzo.

In het stuk blikken ze terug op hoe Max Sergio heeft genaaid, daarbij vergetend dat Sergio eerst Max heeft genaaid.

Maar één keer genaaid worden door Sergio betekent in dit geval dat Max hem tot in eeuwigheid terug mag naaien? 

Of Jos nou wel of niet op zn zoon staat te wachten, een vriendelijk gezicht en klopje op de schouder (hij hoeft hm echt niet in katzwijm om de hals te vallen) heeft nog nooit een mens kwaad gedaan

Als Red Bull moet kiezen tussen Max en Checco, dan gaat Checco het verliezen, want Max rijdt constanter, agressiever en trekt veel meer kijkers en sponsoren aan. Dat zie je ook in de verschillen in contract.

Dus ja er mag geracet worden tussen die twee, maar dan is Checco waarschijnlijk toch echt de 2e rijder en gaan ze voor het wk van Max en niet van Checco.

Mug schreef op 20-03-2023 om 14:51:

Tja, Jos staat er geloof ik niet om bekend dat hij een leuk mens is 😬

Nee, hij komt mijns inziens nooit écht oprecht leuk over. Boeit me verder ook niks. En dat Max dat ene puntje wilde, is z'n goed recht. Waarom zou hij, als het kan, dat punt laten liggen? 

Dat de sfeer tussen Checo en Max niet top is, dat is wel te voelen ja. Maar dat speelt wel in meerdere teams en zo lang ze elkaar inderdaad niet van de baan rijden..  laat er maar lekker rivaliteit zijn!  

Friezinnetje

Friezinnetje

20-03-2023 om 22:13 Topicstarter

Regendrup. schreef op 20-03-2023 om 22:07:

[..]

Nee, hij komt mijns inziens nooit écht oprecht leuk over. Boeit me verder ook niks. En dat Max dat ene puntje wilde, is z'n goed recht. Waarom zou hij, als het kan, dat punt laten liggen?

Dat de sfeer tussen Checo en Max niet top is, dat is wel te voelen ja. Maar dat speelt wel in meerdere teams en zo lang ze elkaar inderdaad niet van de baan rijden.. laat er maar lekker rivaliteit zijn!

pcies. Het zou dom zijn, om een punt te laten liggen. Nou denk ik, dat Max beter is dan Checo, maar dat vindt Checo geloof ik niet.   , dus Max heeft het punt tegen hem niet nodig. Maar het is de 2e wedstrijd nog maar, kun je hem beter maar pakken. 

Zandhaas schreef op 20-03-2023 om 14:53:

[..]

Maar één keer genaaid worden door Sergio betekent in dit geval dat Max hem tot in eeuwigheid terug mag naaien?

Of Jos nou wel of niet op zn zoon staat te wachten, een vriendelijk gezicht en klopje op de schouder (hij hoeft hm echt niet in katzwijm om de hals te vallen) heeft nog nooit een mens kwaad gedaan

Max heeft Checco niet genaaid, Checco was weer eens te bescheiden en denkt niet na over gevolgen over 20 races verder waar dat ene punt nog wel belangrijk kan zijn. Persoonlijk en als team moet je alle punten pakken die je pakken kan. 

Max denkt veel verder vooruit en ziet het belang van dat ene punt. Zie maar hoe belangrijk het kan zijn aan de laatste race van 2021.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.