Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Minnaar/Minnares deel 43

Mijn energie haal ik uit het contact met een paar zeer dierbaren, uit de kleine en grote overwinningen die ik mijn kinderen zie behalen, uit mijn hobby's en uit buiten zijn.
Het is alleen niet genoeg, ik ben hartstikke moe.

Kersje

Kersje

11-03-2022 om 11:51 Topicstarter

@stardust
Ik heb het je al zo vaak geschreven, ik herken heel veel in jouw posts, jouw ontdekkingsreis naar je innerlijke ik en ik vind het telkens weer zo mooi om te lezen hoe jij je steeds verder ontwikkeld en het ‘gevecht’ met jezelf aangaat. Dat gaat zeker goed komen, daar ben ik van overtuigd! 

Rooss4 schreef op 11-03-2022 om 09:54:

[..]

Een verse relatie (en dus ook een minnaarrelatie) ga je aan met een ander vertrekpunt, je neemt je levenslessen, ervaringen en wijsheid mee, opgedaan juist in die ooit zo veilige relatie. En dan kun je jezelf weer laten groeien.
Tenminste, zo heb ik het ervaren.

Ontzettend mee eens en ook exact zoals ik het heb mogen ervaren met ex-minnaar! Mooie (en vooral lekkere 😜) leerschool was het zéker!

blauwevrouw schreef op 11-03-2022 om 11:37:

Mijn energie haal ik uit het contact met een paar zeer dierbaren, uit de kleine en grote overwinningen die ik mijn kinderen zie behalen, uit mijn hobby's en uit buiten zijn.
Het is alleen niet genoeg, ik ben hartstikke moe.

Herkenbaar ook voor mij.

Mij helpen ook nog een aantal psychologisch boeken en theorieën om dagelijkse gedachten te herstructureren en daaruit energie te halen.

Ik merk dat anders denken en met je emotie omgaan meer energie oplevert.

Maar deze manier vind niet iedereen behulpzaam. 

NuttyWorm54

NuttyWorm54

11-03-2022 om 12:01

Kers, 
Een enorme leerschool ja. Lekker ook zeker.
Het is soms idd een ‘gevecht’. Zeker de eerste weken in de verwerking waren zo heftig en scherp. Emoties die alle kanten op vlogen. Ik was ook emotioneel moe.
Nu ervaar ik na elke dip meer inzichten en energie. Ik voel dat ik er meer van een afstand naar begin te kijken, met wat meer mildheid. Erg welkom gevoel.

NuttyWorm54

NuttyWorm54

11-03-2022 om 12:07

@ZoEnWatDan, het is voor iedereen maatwerk hoe om te gaan met verwerken. Zo heb ik ook veel gelezen. Dat gaf me houvast. Ik vind visualisatie oefeningen waarbij je teruggaat naar rottige situaties, die je vervolgens kan ombuigen, heel krachtig. Het kost dan energie omdat er zoveel emotie vrijkomt maar daarna steeds meer dat opgeruimde gevoel en weer meer energie.

Kersje

Kersje

11-03-2022 om 12:20 Topicstarter

StardustZiggy schreef op 11-03-2022 om 12:07:

Het kost dan energie omdat er zoveel emotie vrijkomt maar daarna steeds meer dat opgeruimde gevoel en weer meer energie.

Klopt, niet altijd even makkelijk om een bewuste confrontatie met jezelf aan te gaan, waarvan je bij voorbaat al weet dat het (negatieve) emoties gaat opwekken. Maar eenmaal toegelaten en eruit gegooid, zo’n last die van je kan afvallen en het wordt daarna steeds makkelijker ook.

Ik heb dat meestal met muziek, dat komt bij mij letterlijk goed binnen, zowel als ik me heerlijk voel alsook wanneer ik me K.. voel, geweldig instrument om alle emoties toe te laten.

NuttyWorm54

NuttyWorm54

11-03-2022 om 12:26

O ja, muziek. Dat komt nog steeds behoorlijk binnen. Vandaag zong ik hard mee. Die energie moet er ook uit! Muziek is zo fijn om op terug te vallen. Soms maak ik mezelf bewust vrolijk met muziek.
Op een gegeven moment had ik het gehad met het zware. En nu is het weer een wat meer gebalanceerde mix.

o ja muziek, brullen met de muziek mee en dansen... Visualisatie vind ik ook een krachtige middel.

Ja herkenbaar StardustZiggy. Op ten duur wordt het rustiger in je hoofd en je emoties vlakker. 

Absoluut ook uit muziek! En uit sporten.
Ik ben 7 jaar in therapie geweest en dat heeft me echt wel de bagage gegeven om nu uberhaupt overeind te blijven. Maar therapie kost in het begin meer energie dan het oplevert, dat is echt een lange termijn investering.

Dit alles staat hartstikke los van mijn minnaarrelatie met vlam. Nou ja, behalve muziek dan - dat gebruiken wij (als zovelen) om alle mogelijke gevoelens met elkaar te delen. Vandaag is het een dag voor een happy song. Iemand suggesties?

Kersje

Kersje

11-03-2022 om 15:42 Topicstarter

blauwevrouw schreef op 11-03-2022 om 15:32:

Vandaag is het een dag voor een happy song. Iemand suggesties?

Ik heb de handicap dat ik een tekstenluisteraar ben, maar wat als eerste in mij opkomt bij jouw vraag is “you don’t fool me” van Queen! Heerlijk nummer, keihard in het zonnetje en die ‘you’ kan alles en iedereen zijn 😃

NuttyWorm54

NuttyWorm54

11-03-2022 om 16:19

Florence and The machine met Moderation en The dog days are over. 

Kersje

Kersje

11-03-2022 om 17:06 Topicstarter

StardustZiggy schreef op 11-03-2022 om 16:19:

Florence and The machine met Moderation en The dog days are over.

Aaaaah hun uitvoering van “you’ve got the love” is geweldig!! 😍

sorry, erg offtopic 😊

@Blauwevrouw 

LeftCrane13

LeftCrane13

18-03-2022 om 09:14

pfff met zweet in mijn handen… een eerste post hier.

- op verzoek verwijderd -

hey pluis, heftig verhaal! Kan me voorstellen dat dit een emotionele achtbaan zal zijn voor jullie. 

Is het een optie om met je  partner bespreekbaar te maken dat monogamie niet ( meer) bij je past en je wat meer vrijheid wilt? Mogelijk wilt hij dit zelf ook. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.