Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Zomertijd wat een ellende of niet?

Peiling

Wat met de zomertijd?
111 stemmen
31%
64%
3%
0%
3%

Kampeerder schreef op 03-09-2025 om 19:12:

[..]

Nou omdat het precies is wat iedereen die voor altijd zomertijd wil zo graag ziet. In de winter een uur later donker dan kunnen we nog van alles doen. En uur later ligt maakt ze dan niet uit. Ze willen dingen doen bij daglicht in de avond in plaats van gewoon met de seizoenen mee, in de winter wat minder actief zijn.

Ik heb een kneiterdrukke baan, ik heb helemaal geen tijd om in de winter "gewoon wat minder actief te zijn". 

Kampeerder

Kampeerder

03-09-2025 om 22:34 Topicstarter

DeOnbekende schreef op 03-09-2025 om 22:28:

[..]

Ik heb een kneiterdrukke baan, ik heb helemaal geen tijd om in de winter "gewoon wat minder actief te zijn".

Of je gunt jezelf geen kans om wat minder actief te zijn. Kneiterdruk, en toch moet je eten en slapen enzo, toch? 

[..]

Dat vind ik zo'n dooddoener en getuigd eigenlijk alleen maar van slecht management van het bedrijf of van jezelf.

[..]

Je werkt 24/7? 

Dit is onzin natuurlijk. Je heb gewoon vrije tijd die je heel actief of juist heel rustig kunt invullen.

[..]

Een kneiterdrukke baan, een uur reistijd heen en terug,  kinderen, diverse clubjes voor ieder gezinslid, in het bestuur van de club zitten dat maakt weken erg vol. Je huishouden en de was doen dat nog een schepje bovenop. Kan ik niet ontkennen. 

Het zijn wel keuzes die iemand zelf gemaakt hebt. 

Soms lijkt het wel of mensen denken dat ze alles moeten doen wat leuk is en wat op hun pad komt. Rennen als kopen zonder kop in het rond om alle ballen in de lucht te houden en als 1 ding hapert stort alles in elkaar. 

Ik hoor het om mij heen van meerdere mensen, zo druk dit, zo druk dat. Dat doen ze wel zelf. Met mijn chronische ziekte gedij ik het best op rust en regelmaat en dat heb ik ook gecreëerd voor mezelf.

Bakblik schreef op 04-09-2025 om 07:46:

[..]

Een kneiterdrukke baan, een uur reistijd heen en terug, kinderen, diverse clubjes voor ieder gezinslid, in het bestuur van de club zitten dat maakt weken erg vol. Je huishouden en de was doen dat nog een schepje bovenop. Kan ik niet ontkennen.

Soms lijkt het wel of mensen denken dat ze alles moeten doen wat leuk is en wat op hun pad komt. Rennen als kopen zonder kop in het rond om alle ballen in de lucht te houden en als 1 ding hapert stort alles in elkaar.

Ik hoor het om mij heen van meerdere mensen, zo druk dit, zo druk dat. Dat doen ze wel zelf. Met mijn chronische ziekte gedij ik het best op rust en regelmaat en dat heb ik ook gecreëerd voor mezelf.

Dit 

Zo herkenbaar, alsof ze niks willen/kunnen missen. Alsof het niet doorgaat als ze er niet bij zijn, alleen al van de gedachte raak ik gestrest. 

Ik vind de wintertijd meer een ellende.
Veel te vroeg donker.
In de winter sowieso te weinig daglicht.

Kampeerder

Kampeerder

24-10-2025 om 16:50 Topicstarter

kerst schreef op 24-10-2025 om 16:46:

Ik vind de wintertijd meer een ellende.
Veel te vroeg donker.
In de winter sowieso te weinig daglicht.

Dat de winter minder daglicht heeft, heeft niks te maken met het verzetten van de klok natuurlijk. Het is gewoon minder lang licht dan in de zomer. 

ik ga de wintertijd boycotten. 
Als de klok verzet wordt, sta ik gewoon een uur eerder op. Benieuwd hoe lang ik het volhou....

haarklover schreef op 24-10-2025 om 17:10:

ik ga de wintertijd boycotten.
Als de klok verzet wordt, sta ik gewoon een uur eerder op. Benieuwd hoe lang ik het volhou....

En met oudjaar vier ik al om 11 uur!

haarklover schreef op 24-10-2025 om 17:11:

[..]

En met oudjaar vier ik al om 11 uur!

Dat zal ze leren!

Ik heb nachtdiensten dit weekend en werk dus een uur extra. Dat uur krijg ik niet betaald (als je werkt als de zomertijd in gaat, krijg je ook niet minder betaald overigens).

Ysenda schreef op 03-09-2025 om 23:46:

[..]

Dat vind ik zo'n dooddoener en getuigd eigenlijk alleen maar van slecht management van het bedrijf of van jezelf.

Haha nee joh, met een goedlopend bedrijf doe je gewoon niet wat rustiger aan omdat het winter is. Wel een schattige gedachte

Kampeerder schreef op 24-10-2025 om 16:50:

[..]

Dat de winter minder daglicht heeft, heeft niks te maken met het verzetten van de klok natuurlijk. Het is gewoon minder lang licht dan in de zomer.

Door de klok een uur terug te zetten, is het toch echt nog een uur eerder donker. 

Bakblik schreef op 04-09-2025 om 07:46:

[..]

Een kneiterdrukke baan, een uur reistijd heen en terug, kinderen, diverse clubjes voor ieder gezinslid, in het bestuur van de club zitten dat maakt weken erg vol. Je huishouden en de was doen dat nog een schepje bovenop. Kan ik niet ontkennen.

Fijn dat je dat voor jezelf hebt gecreëerd, maar ik vind het belangrijk mijn zaken draaiende te houden. Dat is wat ik gecreëerd heb,  daar ben ik heel trots op en ik heb helemaal geen zin om rustig aan te moeten doen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.