Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

wat kost verhuisbedrijf , tips?

Ik ga kleiner wonen. Van een eengezinswoning naar een etagewoning op de begane grond. Tuintje en schuur. Downsizen dus. Het is in dezelfde wijk. Inpakken wat mee moet doe ik zelf. Meubels uit elkaar halen, denk hooguit een grote kledingkast en bed met elektrische bodem wil ik laten doen. Verder natuurlijk het overhuizen zelf. Geen idee.... Wat zou ik daar voor kwijt zijn? Iemand tips voor een voordelig bedrijf? Gelderland.


vrienden, familie die een busje kunnen besturen?
Is hoe 90% van Nederland zijn privé verhuizing regelt.
Je moet ze alleen gedurende de dag van een prima lunch en avondeten voorzien.

Down sizen: hoe voer je je overblijvende spullen af? Dat doet een verhuisbedrijf niet voor je.

mijn moeder had ongeveer dezelfde situatie.
Kosten waren rond de 1500 euro, inclusief afvoeren oude spullen

Wij gaan dit jaar ook verhuizen en wij hebben bij drie erkende bedrijven een offerte aan gevraagd en de prijsverschillen waren echt groot meer dan 25%. Dus benader in ieder geval meerdere bedrijven. In de offertes werden de montage kosten apart vermeld.

Gefeliciteerd met je nieuwe huis met tuintje! En dat in je eigen buurtje!

Ik heb ooit ruim 2000 euro betaald voor een volledige verhuizing van de inhoud van een vol appartement, inclusief inpakken/demonteren/monteren. Met vier man binnen 7 uur te beginnen bij dageraad en om 1 uur klaar.

Overigens had ik 's avonds alles aan kant en in kasten opgeborgen, en de volgende dag moest ik veel kabels leggen, apparatuur aansluiten, schilderijen ophangen, lampen aansluiten en dergelijke. Toen was het in principe wel klaar.

Dus voor jou zal het zeker minder zijn. Als je veel tijd hebt en gezond bent zou de klus met behulp van wat vrienden en een gehuurd busje geklaard kunnen worden.

Wij zijn onlangs verhuisd (in het Noorden) van de stad naar een "dorp" vlakbij.
Wij hebben ook gebruik gemaakt van een verhuisbedrijf. 

Van de ene Eengezinswoning naar de ander.

We hebben zelf de dozen ik ingepakt, en grotendeels het meubilair aan de kringloop geschonken.
We hebben 2 1-persoonsbedden, 1 2 persoonsbed, een kleine kledingkast en een grote kledingkast uit elkaar laten halen en op locatie weer in elkaar laten zetten.
Helaas is de grootste kast bij het uitelkaar halen gesneuveld.

Kosten van de hele operatie : rond de €2300,- 

Ben blij dat we dit alles hebben laten doen, er is rondom een verhuizing nl nog genoeg om zelf te regelen en te doen.

Sarada

Sarada

20-01-2023 om 08:28 Topicstarter

Ben alleenstaand, rug problemen, dus ik ga niet zelf klungelen. Stel dat mensen het af laten weten.... Ik moet er niet aan denken! Als ik het zo lees, is alles wat ander de ong 2000 euro zit mooi meegenomen...


Wij hebben goede meubels die niet meegaan laten ophalen door de kringloopwinkel.

meerdere offertes opvragen inderdaad. Prijzen kunnen flink verschillen. 

Verhuisbedrijf leverde verhuisdozen en inpakpapier voor serviesgoed. Ze demonteerden de grote meubels en hadden verhuislift om alles uit appartement te verhuizen. Ze monteerden ook weer alles in het nieuwe huis. Zou niet anders meer willen. We hebben wel zelf alles ingepakt. In het nieuwe huis ook de wasmachine naar zolder. 

Koste 8 jaar geleden 1500 euro. Maar zat  ook een offerte bij van 2500 euro. Allemaal erkende verhuizers. 

Zorg voor tas met spullen die je eerste dag/nacht nodig hebt. Bij ons zaten handdoeken ergens in een doos die we niet snel konden vinden, gelukkig wel de grote badhandoeken in een van de eerste dozen. 

Ysenda schreef op 20-01-2023 om 07:43:

vrienden, familie die een busje kunnen besturen?
Is hoe 90% van Nederland zijn privé verhuizing regelt.
Je moet ze alleen gedurende de dag van een prima lunch en avondeten voorzien.

Down sizen: hoe voer je je overblijvende spullen af? Dat doet een verhuisbedrijf niet voor je.

Is dat zo? In een topic hier of op viva werden mensen die zelf verhuizen belachelijk gemaakt. 

Ysenda schreef op 20-01-2023 om 07:43:

vrienden, familie die een busje kunnen besturen?
Is hoe 90% van Nederland zijn privé verhuizing regelt.
Je moet ze alleen gedurende de dag van een prima lunch en avondeten voorzien.

Down sizen: hoe voer je je overblijvende spullen af? Dat doet een verhuisbedrijf niet voor je.

Zorgen dat je van tevoren de onbruikbare spullen bij de stort brengt en goede spullen willen ze bij de kringloop wel.

Er ging bij ons weken voor de verhuizing al ritten naar de stort aan vooraf.

Wat een zooi hadden wij verzameld in die 17 jaar   maar nu is alles mooi, nieuw, netjes en schoon!

De kringloop hier komt ook de spullen halen die zij nog kunnen gebruiken.

Ik heb onlangs gedaan wat jij gaat doen Sarada. Overal offertes vragen loont echt. Ik kreeg offertes van 1000e maar ook van 300. Die laatste is het geworden uiteraard. 2 sterke mensen die ook nog mijn bed uit elkaar gehaald hebben en weer in elkaar gezet. Ze zijn om 8u begonnen en om 14u was het klaar. Bij die 300 kwam nog 1x verdiepingskosten bij en 1x montageservice voor het bed. Ik was voor 360 klaar.

De ritten naar de stort deed ik zelf en de kringloop gaat de bruikbare dingen ophalen.
Hopelijk is morgen alles klaar!

Zilver_gray schreef op 20-01-2023 om 08:57:

[..]

Zorgen dat je van tevoren de onbruikbare spullen bij de stort brengt en goede spullen willen ze bij de kringloop wel.

Er ging bij ons weken voor de verhuizing al ritten naar de stort aan vooraf.

Wat een zooi hadden wij verzameld in die 17 jaar maar nu is alles mooi, nieuw, netjes en schoon!

Of weggeefhoek. 

Ik ben paar jaar geleden verhuisd en had maar 1 vuilniszak aan afval. Rest alles zo goed gesorteerd (papier naar recycling, weggeefhoeken, plastic apart, enz), dat scheelt zoveel. Hoef je dus niet/ nauwelijks naar de stort. Maar ik bewaar sowieso geen spullen die stort- waardig zijn, waarom zou je dat doen? Dus bij een verhuizing hoeft niet ineens een hoop zooi naar de stort. Spullen die ooit voor jou mooi genoeg waren om daar geld aan uit te geven, zijn vast ook nog wel mooi voor anderen. Dus ik zou op tijd beginnen met sorteren en marktplaats en weggeefhoeken tot je favoriete maken. 

Oh, en sla wat bigshoppers in. Elke keer als je naar je nieuwe huis gaat, vast een tas meenemen. Zo deed ik het altijd. Maar als je besluit alles te laten doen door een verhuisbedrijf is dat niet nodig natuurlijk. 


Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Hopelijk wordt het gauw een echt thuis voor je.

Ik ben mei vorig jaar verhuisd, 100 km afstand. Dit keer heb ik alles door een verhuisbedrijf laten doen, dus ook inpakken. Tevens mijn bed (met 2 zware elektrische bodems) laten demonteren en op nwe adres weer in elkaar laten zetten. Alle spullen moesten met een verhuislift mijn huis uit, want bovenwoning, en naar de 4e etage nieuwe appartement. Ze kwamen met 4 (of 5?) personen, gestart om 8.00 uur en om 15.00 uur was alles in mijn nwe appartement, 100 km verderop! 

Iemand hier schreef dat een verhuisbedrijf geen spullen afvoert naar de stort, maar dat is zeker wel bespreekbaar, althans, bij dit verhuisbedrijf wel. Ik had van tevoren al heel veel zelf geruimd, maar had nog een bank, hocker en wat andere spullen, welke zij voor mij hebben afgevoerd. Prijs was all-in € 2400!

Ik was echt super tevreden over dit verhuisbedrijf, had deze ook als tip van iemand gekregen. Dit verhuisbedrijf werkt door het hele land, dus mocht je hun contactgegevens willen, laat het mij weten, stuur ik het via pb. Kan hen zeker aanbevelen!

Apiejapie schreef op 20-01-2023 om 09:34:

[..]

Of weggeefhoek.

Ik ben paar jaar geleden verhuisd en had maar 1 vuilniszak aan afval. Rest alles zo goed gesorteerd (papier naar recycling, weggeefhoeken, plastic apart, enz), dat scheelt zoveel. Hoef je dus niet/ nauwelijks naar de stort. Maar ik bewaar sowieso geen spullen die stort- waardig zijn, waarom zou je dat doen? Dus bij een verhuizing hoeft niet ineens een hoop zooi naar de stort. Spullen die ooit voor jou mooi genoeg waren om daar geld aan uit te geven, zijn vast ook nog wel mooi voor anderen. Dus ik zou op tijd beginnen met sorteren en marktplaats en weggeefhoeken tot je favoriete maken.

Oh, en sla wat bigshoppers in. Elke keer als je naar je nieuwe huis gaat, vast een tas meenemen. Zo deed ik het altijd. Maar als je besluit alles te laten doen door een verhuisbedrijf is dat niet nodig natuurlijk.


Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Hopelijk wordt het gauw een echt thuis voor je.

Hahahaha ik had 78 vuilniszakken aan zooi! Moet bekennen dat ik, met hulp van vrienden, wel heel goed had opgeruimd van tevoren, want ik wilde echt geen spullen meeverhuizen die weg konden. Na verhuizing een 2e shift gemaakt en veel naar kringloop gebracht.

Bij mij gaan er spullen naar de milieustraat die afgeschreven zien en die we vervangen nu we verhuizen. Bijvoorbeeld een gammele tuintafel, een versleten kastje en een meer dan 30 jaar oude koelkast. Dat zijn geen zaken waar je een ander nog blij meemaakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.