Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
Rogue
03-07-2026 om 09:09
waarom stel je altijd vragen waarvan je het antwoord al weet
en waarom ken ik alleen maar ''rare'' mensen
😒
Damoontje
03-07-2026 om 09:14
Wat me eigenlijk vooral dwars zit, is mijn verjaardag.
Zo simpel als het vroeger was, ballonnen, taart, zo ingewikkeld is het nu. Ik verzin een soort van oplossing. Iedereen uitnodigen, ook de persoon waarmee ik ruzie heb. Diegene zal hoogstwaarschijnlijk niet willen komen en als hij toch wil komen: We zouden nooit ruzie maken met de neefjes erbij. Hij is voor mij wel welkom maar ik weet dat hij mij niet wil zien voordat hij mij eerst een keer de waarheid zegt. En ik wil wel een keer in gesprek maar wil het niet overhaasten omdat ik bijna jarig ben.
Verjaardag skippen voor die persoon zou ook stom zijn.
Kleine kink in de kabel is dat vader nog onder het mes moet op zeer korte termijn. Ik weet niet wat zeer korte termijn is in vakantietijd maar dat hoort hij maandag.
Andere kink in de kabel is dat ik nu in mijn hoofd heb dat het wel in vriend zijn tuin kan (ik heb bovenwoning zonder tuin) maar dat ik dat nog helemaal niet aan vriend gevraagd heb. Nu beetje ruzie dus als ik er nu over zou beginnen wordt het antwoord waarschijnlijk iets met kutkinderen en rotzooi.
Wat ik niet hardop wil zeggen is dat ik eigenlijk best verdrietig ben. Dat ik wilde dat ik alles goed kon toveren. Vader niet ziek, familielid niet boos, vriend niet zo chagrijnig. Ik wil niet hardop zeggen dat ik verdrietig ben. Ik ben soms boos, soms onverschillig.
Damoontje
04-07-2026 om 08:33
Lieve vrouw,
Wat is dat toch voor gekke gewoonte dat je altijd even komt kijken als mensen aan het klussen of verhuizen zijn?
Dan help je toch even mee, al is het maar een half uurtje.
Kijken kom je in mijn ogen doen als het klaar is. Tot die tijd kom je helpen of je komt niet. Kijken tijdens klussen en verhuizen is in mijn ogen beetje in de weg lopen.
Roos57
04-07-2026 om 08:36
Damoontje schreef op 04-07-2026 om 08:33:
Lieve vrouw,
Wat is dat toch voor gekke gewoonte dat je altijd even komt kijken als mensen aan het klussen of verhuizen zijn?
Dan help je toch even mee, al is het maar een half uurtje.
Kijken kom je in mijn ogen doen als het klaar is. Tot die tijd kom je helpen of je komt niet. Kijken tijdens klussen en verhuizen is in mijn ogen beetje in de weg lopen.
Of het is belangstelling tonen. Tis wat je wil zien .
Damoontje
04-07-2026 om 08:42
Roos57 schreef op 04-07-2026 om 08:36:
[..]
Of het is belangstelling tonen. Tis wat je wil zien .
Ja zo zal het bedoeld zijn. Ik heb letterlijk gevraagd of ze dan ook even wil helpen maar dat wil ze niet, ze wil alleen kijken.
Roos57
04-07-2026 om 09:02
Damoontje schreef op 04-07-2026 om 08:42:
[..]
Ja zo zal het bedoeld zijn. Ik heb letterlijk gevraagd of ze dan ook even wil helpen maar dat wil ze niet, ze wil alleen kijken.
Of ze kan het niet .
Damoontje
04-07-2026 om 09:14
In mijn ogen kun je altijd wel iets doen. Desnoods plak je de plinten af of haal je broodjes voor de lunch. Zij kijkt hier anders tegenaan denk ik.
Vorige verhuizing kwam ze ook alleen kijken maar had daarna wel haar vriend gemotiveerd om te komen helpen. Daar hebben we toen wel heel veel aan gehad en dat was denk ik haar manier van helpen.
Het is ook niet erg.... maar in het gesprek van vanmorgen wat er allemaal nog gebeuren moet en wat we moeten halen en deadline oude huis en 'gang is alles' vond ik het een beetje gek klinken dat ze nu wil komen kijken.
Bakblik
04-07-2026 om 09:21
Damoontje schreef op 04-07-2026 om 09:14:
In mijn ogen kun je altijd wel iets doen. Desnoods plak je de plinten af of haal je broodjes voor de lunch. Zij kijkt hier anders tegenaan denk ik.
Vorige verhuizing kwam ze ook alleen kijken maar had daarna wel haar vriend gemotiveerd om te komen helpen. Daar hebben we toen wel heel veel aan gehad en dat was denk ik haar manier van helpen.
Het is ook niet erg.... maar in het gesprek van vanmorgen wat er allemaal nog gebeuren moet en wat we moeten halen en deadline oude huis en 'gang is alles' vond ik het een beetje gek klinken dat ze nu wil komen kijken.
Ik ben qua klussen ook niet de ster die je erbij wil hebben. Maar ik ben heel goed in catering en logistics. Zorg voor wat lekkers bij de koffie, maak een lekkere lunch, rij naar de bouwmarkt voor afplaktape als er onvoldoende is of schuurpapier of zulke dingen.
Alleen kijken doe je niet als er nog volop geklust wordt.
lientje69
04-07-2026 om 09:37
Allemachtig. En dan zeggen ze dat vrouwen zulke praters zijn! Man, wat ben je druk!
kerst
04-07-2026 om 18:45
Ophouden te zeuren over het bewolkte weer.
Het is Nederland momenteel blijkbaar of bloedheet of bewolkt. Iets ertussenin zit er nu niet in.
Broodjebrie
05-07-2026 om 08:54
Rogue schreef op 04-07-2026 om 22:44:
damn iedereen en zijn moeder is bij Bruno Mars
Ergens toch wel spijt dat ik er niet heen ben gegaan.. zag ook wat filmpjes voorbijkomen op insta
als ie ooit weer naar NL komt ga ik er echt heen.
stokstaart
05-07-2026 om 14:19
Ik niet. Ik ken m van naam maar geen idee wat voor muziek oid. Niet mijn genre 
Rogue
05-07-2026 om 15:36
Broodjebrie schreef op 05-07-2026 om 08:54:
[..]
Ergens toch wel spijt dat ik er niet heen ben gegaan.. zag ook wat filmpjes voorbijkomen op insta
als ie ooit weer naar NL komt ga ik er echt heen.
ik stiekem ook
maar het is zo'n gedoe om kaartjes te scoren voor concerten