Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Bakblik schreef op 17-11-2025 om 12:19:

Jouw aanwezigheid hier voegt voor ons niks toe. Wij kunnen prima gebruik maken van dit gebouw zonder dat jij steeds komt zeuren. Onder jouw voorganger deden we dat ook en dat ging prima.
Wij zijn volwassen vrouwen met verschillende culturele bagage maar je hoeft ons daarom niet te behandelen als kleine kinderen!
Ik snap dat je in de middag bij de jongerenclubs mensen moet aanspreken op ontoelaatbaar gedrag maar bij ons is dat echt niet nodig. Normaal zijn we er altijd met 12-16 vrouwen als er nu 1 man aanwezig is hoef je dat niet hardop af te keuren/veroordelen. Het is onze vrouwengroep en met de inhoud of gang van zaken heb jij niks te maken!
Ga in je kantoor zitten en bemoei je er niet mee! Als we klaar zijn en weg gaan komen we ons afmelden en verder wil ik je niet meer zien! Vandaag niet en de komende 3 weken niet! We hebben alleen maar last van je gezeur.

Na een korte winterstop zijn we vandaag weer begonnen. 

Je had ons nadrukkelijk verboden de deur open te zetten tijdens de inloop, want je stookt niet voor de honden in het park. Vandaag was de deur dus dicht. Die 12 vrouwen moeten wel naar binnen en dus ging die deur open en dicht en nog een keer open en dicht en nog een keer enzovoort.  In totaal is die deur wel 20 keer open en dicht gegaan. Er kwamen ook 2 vrouwen langs die bij de buren moesten zijn en die moesten dus weer naar buiten. 

Nu kom je klagen dat die dichtgaande deur kabaal maakt in je kantoor?  Ja sorry wij zijn niet verantwoordelijk voor het onderhoud van het pand en dat die deur moeilijk sluit kan je ons dus niet verwijten. 

Ga in je kantoor zitten en blijf daar!  Nog 11 weken te gaan. Sterkte! Maar het is niet onze fout! Wij voeren jouw beleid uit dus hij zit met de gevolgen van dat beleid. 

Ik vanmorgen tijdens Pilates; oh dit is best makkelijk.
 Na een halfuur ; son of a b..

Vriendin vraagt wanneer we weer uit eten gaan, ik vind dat altijd gezellig maar niet met haar. Kan ik niet zeggen maar dacht het wel, ze schuift haar eten met zo'n snelheid naar binnen dat kan en wil ik niet bijhouden. 
De laatste keer tapasrestaurant en dan gaat er meteen van elk schaaltje iets op haar bord, en binnen no time was ze klaar. Zullen we meteen een nagerecht bestellen vroeg ze, ik zeg dat ik geen nagerecht wil. Dan kunnen we meteen gaan, ohh je bent nog niet klaar... Ik eet op deze manier niet zo rustig als ik zou willen en het is niet mijn manier van uit eten gaan. 

Yumi schreef op 22-01-2026 om 00:12:

Vriendin vraagt wanneer we weer uit eten gaan, ik vind dat altijd gezellig maar niet met haar. Kan ik niet zeggen maar dacht het wel, ze schuift haar eten met zo'n snelheid naar binnen dat kan en wil ik niet bijhouden.
De laatste keer tapasrestaurant en dan gaat er meteen van elk schaaltje iets op haar bord, en binnen no time was ze klaar. Zullen we meteen een nagerecht bestellen vroeg ze, ik zeg dat ik geen nagerecht wil. Dan kunnen we meteen gaan, ohh je bent nog niet klaar... Ik eet op deze manier niet zo rustig als ik zou willen en het is niet mijn manier van uit eten gaan.

Is dat iets wat te bespreken zou zijn? Ik kan me levendig voorstellen dat je daar geen zin in hebt, klinkt niet erg ontspannen.

Nehalennia schreef op 22-01-2026 om 08:31:

[..]

Is dat iets wat te bespreken zou zijn? Ik kan me levendig voorstellen dat je daar geen zin in hebt, klinkt niet erg ontspannen.

Het is inderdaad niet ontspannen, maar dat "hoort" bij haar. Alles wat ze doet gaat in een bepaald tempo. Om die reden wandelen we ook niet samen. Ik denk niet dat dit bespreekbaar is, het is een leefstijl die ingebakken zit. Daarnaast is het voor haar waarschijnlijk net zo lastig om rustig te eten als andersom. We zijn gewoon heel verschillend maar ze heeft genoeg andere kwaliteiten die ik waardeer. 

Misschien kun je afspreken om gezellig te gaan kletsen/bijpraten in een restaurant, en ondertussen ook wat te eten?

Yumi schreef op 22-01-2026 om 10:15:

[..]

Het is inderdaad niet ontspannen, maar dat "hoort" bij haar. Alles wat ze doet gaat in een bepaald tempo. Om die reden wandelen we ook niet samen. Ik denk niet dat dit bespreekbaar is, het is een leefstijl die ingebakken zit. Daarnaast is het voor haar waarschijnlijk net zo lastig om rustig te eten als andersom. We zijn gewoon heel verschillend maar ze heeft genoeg andere kwaliteiten die ik waardeer.

Er is een verschil in bespreken zodat ze weet waarom je liever andere dingen met haar doet dan uit eten gaan. En bespreken als in: zou je langzamer willen eten?

Het eerste zou ik doen als ik jou was. Gezellig samen koffie drinken ofzo geeft een vergelijkbare gezelligheid. Tenzij ze ook van het type is: koffie achterover slaan en 'zullen weg gaan?'.

Tijgeroog schreef op 22-01-2026 om 10:58:

Misschien kun je afspreken om gezellig te gaan kletsen/bijpraten in een restaurant, en ondertussen ook wat te eten?

Hoe is dat anders dan wat al de intentie was? 

We gaan naar een restaurant om te eten en praten ondertussen wat --> snel het eten opmaken en dan vertrekken. (Doel is eten)
We gaan een restaurant voor een gezellige avond samen en eten ondertussen wat --> er is geen noodzaak om het eten snel op te eten/ om meteen te vertrekken als het eten op is (doel is gezellige avond in het restaurant, dus verwachting over wanneer het "klaar" is is ook anders)

Vermoeiend dit !

Tijgeroog schreef op 22-01-2026 om 10:58:

Ja dat was de bedoeling, maar dat lukt dus niet. Dat bord moet leeg en rap 

Courage schreef op 22-01-2026 om 12:54:

[..]

Er is een verschil in bespreken zodat ze weet waarom je liever andere dingen met haar doet dan uit eten gaan. En bespreken als in: zou je langzamer willen eten?

Het eerste zou ik doen als ik jou was. Gezellig samen koffie drinken ofzo geeft een vergelijkbare gezelligheid. Tenzij ze ook van het type is: koffie achterover slaan en 'zullen weg gaan?'.

Het gaat met koffie zo, maar ook met een wijntje ze heeft een heel ander tempo. In het begin liet ik mijn drankje dan staan maar dat doe ik niet meer. 

Tijgeroog schreef op 22-01-2026 om 14:14:

We gaan naar een restaurant om te eten en praten ondertussen wat --> snel het eten opmaken en dan vertrekken. (Doel is eten)
We gaan een restaurant voor een gezellige avond samen en eten ondertussen wat --> er is geen noodzaak om het eten snel op te eten/ om meteen te vertrekken als het eten op is (doel is gezellige avond in het restaurant, dus verwachting over wanneer het "klaar" is is ook anders)

Dat snap ik, maar als ik even snel wat wil eten dan neem ik geen 3 gangen menu. Of laat een tafel vol met tapas zetten. 

Moet je nu echt gelijk krijgen? P.S. losstaand van wat hierboven is geschreven! 

nee 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.