Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Ik zou zeggen, hij mag blij zijn dat hij wat te eten heeft. Wat een zak van een vent

Lekker voor jezelf gaan zorgen Lientje. Je kan van hem niet op aan en dat heel verdrietig maar eerst rusten en beter worden. En hij bakt zn aardappeltjes maar lekker fakking zelf. 

lientje69 schreef op 18-10-2025 om 18:20:

Volgens mij snapt hij gewoon niet hoe ernstig dit is en dat ik er bijna niet meer was. Ik had soep gekookt en stokbrood. Zegt hij: had je geen zin om te koken ofzo?
Ik ben echt een beetje perplex. Uitgelegd maar dat ik daar nog niet echt de energie voor heb en toen ging hij wel een paar stokbroodjes voor me smeren. Maar op een of andere manier lijkt het niet goed door te dringen. Denk eigenlijk bijna dat niet ik maar hij een psycholoog nodig heeft .

Sarcasmemodus aan

Maar Lientje69, je weet toch dat "mannengriep" in welke vorm dan ook veeeeeeel erger is dan 2 hersenbloedingen? 

Sarcasmemodus uit

Ik denk zeker dat hij iets van therapie nodig heeft. Hij moet de ernst van jouw ziektes in gaan zien. 

Heel veel sterkte, als je bij mij in de buurt woonde zou ik voor je koken. Dat jij in ieder geval iedere avond een maaltijd zou krijgen die bijdraagt aan je herstel. 

Ow Lientje  
En als jij van tevoren super duidelijk bent? Bijvoorbeeld dat het je tegenvalt, dat je niet genoeg energie hebt en dat je toch maar meer rust moet houden? En dan concreet, boodschappen & koken lukt dus niet, lieve man, regel het met dochter. 
En dan boven in bed gaan liggen of op de bank met kussen en deken.

lientje69 schreef op 18-10-2025 om 18:20:

Volgens mij snapt hij gewoon niet hoe ernstig dit is en dat ik er bijna niet meer was. Ik had soep gekookt en stokbrood. Zegt hij: had je geen zin om te koken ofzo?
Ik ben echt een beetje perplex. Uitgelegd maar dat ik daar nog niet echt de energie voor heb en toen ging hij wel een paar stokbroodjes voor me smeren. Maar op een of andere manier lijkt het niet goed door te dringen. Denk eigenlijk bijna dat niet ik maar hij een psycholoog nodig heeft .

Ik schrik hier echt van, hier moet je echt wat mee. Maar niet nu, probeer ondanks alles tot rust te komen. Is er misschien iemand die wel tot hem kan door dringen, uit kan leggen dat hij nu voor jou zal moeten zorgen en het belangrijk is dat je geen stress hebt? Kan je misschien logeren bij een vriendin? Zo niet dan stuur je man uit logeren!

Yumi schreef op 18-10-2025 om 18:58:

[..]

Ik schrik hier echt van, hier moet je echt wat mee. Maar niet nu, probeer ondanks alles tot rust te komen. Is er misschien iemand die wel tot hem kan door dringen, uit kan leggen dat hij nu voor jou zal moeten zorgen en het belangrijk is dat je geen stress hebt? Kan je misschien logeren bij een vriendin? Zo niet dan stuur je man uit logeren!

Ik ben het liefst in eigen huis. Heb ook niet echt vriendinnen waar ik rustig kan logeren.  Ik vraag dochter wel ff of die als neurologie verpleegkundige een gesprek  met hem aangaat en even uitlegt dat dit best ernstig is.

lientje69 schreef op 18-10-2025 om 19:10:

[..]

Ik ben het liefst in eigen huis. Heb ook niet echt vriendinnen waar ik rustig kan logeren. Ik vraag dochter wel ff of die als neurologie verpleegkundige een gesprek met hem aangaat en even uitlegt dat dit best ernstig is.

Niet best ernstig maar zééér ernstig.

Uit de verhalen die jij vertelt over je man krijg ik het idee dat hij op mijn opa lijkt. Daar moest oma en later mijn moeder ook altijd een beetje overdrijven om gehoord te worden. Opa vond soep uit blik met brood ook maar arremoeig eten toen oma op krukken uit het ziekenhuis kwam na 6 weken in tractie met haar nieuwe heup. Dat "verdiende" hij niet na een dag hard werken. 

Bakblik schreef op 18-10-2025 om 19:26:

[..]

Niet best ernstig maar zééér ernstig.

Uit de verhalen die jij vertelt over je man krijg ik het idee dat hij op mijn opa lijkt. Daar moest oma en later mijn moeder ook altijd een beetje overdrijven om gehoord te worden. Opa vond soep uit blik met brood ook maar arremoeig eten toen oma op krukken uit het ziekenhuis kwam na 6 weken in tractie met haar nieuwe heup. Dat "verdiende" hij niet na een dag hard werken.

En het was niet eens soep uit blik hier

Nou ja . Pakje van honig met verse groenten en gehaktballetjes. 

[..]

Ik ben het liefst in eigen huis. Heb ook niet echt vriendinnen waar ik rustig kan logeren. Ik vraag dochter wel ff of die als neurologie verpleegkundige een gesprek met hem aangaat en even uitlegt dat dit best ernstig is.

Je mag altijd hier logeren, hè. Ik speel zelfs je persoonlijke taxichauffeur. 

Ik wil nu eigenlijk wel hardop zeggen dat ik vind dat de man van Lientje een paar trappen in zijn ballen moet hebben om wakker geschud te worden.

Het is 10 graden!  Emmer water in die vuurkorf en ga binnen verder feesten. Ik wil graag de ventilatie op de slaapkamer open hebben als ik slaap maar dan heb ik last van jullie muziek/geklets en die rook. 

SuzyQFive schreef op 18-10-2025 om 22:14:

[..]

Wat lief van jou!

[..]

Hoop dat hij het van je dochter aanneemt/accepteert, zo niet laat jou huisarts het hem uitleggen. 

Heb je nog veel klachten, hoe gaat het met de hoofdpijn?

[..]

Dat lijkt me een goed plan. En dan niet al te vriendelijk, dat uitleggen. Liefst op een manier dat hij zich daarna doodschaamt. Sterkte Lientje, zorg goed voor jezelf.🌷

SuzyQFive schreef op 18-10-2025 om 22:14:

[..]

Lief suzy! Gelukkig is hij vandaag weer bijgedraaid.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.