Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
Bakblik
30-04-2025 om 12:04
Buurjongens, echt geweldig dat jullie zoveel buiten spelen en zolang het geen nacht is kan een beetje gillen best.
Net als jullie vind ik het naar dat de hond van de buren steeds zo blaft. De hond zelf vindt het ook niet leuk.
Jullie hebben niet in de gaten dat, door jullie acties om het blaffen te stoppen, de hond alleen maar meer gaat blaffen?
Ballen gooien tegen de schutting en steeds met een hoop kabaal tegen de schutting opklimmen maakt dat de hond wil zeggen: Dit is mijn stukje en niet van jou! Ga weg! Teksten over de hond voor zijn kop schieten helpen ook niet.
Als jullie mij dan horen aankomen gaan jullie gauw naar binnen.
Met de oppas praten heeft geen zin voor mij, die vind dat het allemaal maar moet kunnen. Hou op ik vind het niet meer leuk.
oudmaarnognietkoud
30-04-2025 om 12:50
Bakblik schreef op 30-04-2025 om 12:04:
Buurjongens, echt geweldig dat jullie zoveel buiten spelen en zolang het geen nacht is kan een beetje gillen best.
Net als jullie vind ik het naar dat de hond van de buren steeds zo blaft. De hond zelf vindt het ook niet leuk.
Jullie hebben niet in de gaten dat, door jullie acties om het blaffen te stoppen, de hond alleen maar meer gaat blaffen?
Ballen gooien tegen de schutting en steeds met een hoop kabaal tegen de schutting opklimmen maakt dat de hond wil zeggen: Dit is mijn stukje en niet van jou! Ga weg! Teksten over de hond voor zijn kop schieten helpen ook niet.
Als jullie mij dan horen aankomen gaan jullie gauw naar binnen.
Met de oppas praten heeft geen zin voor mij, die vind dat het allemaal maar moet kunnen. Hou op ik vind het niet meer leuk.
Zou het zin hebben om een gesprek met de ouders te voeren? Gewoon op een rustig moment met een kopje koffie/thee.
Bakblik
30-04-2025 om 13:32
oudmaarnognietkoud schreef op 30-04-2025 om 12:50:
[..]
Zou het zin hebben om een gesprek met de ouders te voeren? Gewoon op een rustig moment met een kopje koffie/thee.
Geen idee. Het is een vader met 2 "deeltijdkinderen". Hij woont er nu net iets meer dan 2 jaar en ik heb hem nog nooit gezien. Andere buren ook niet. Oma is er of de oppas. Als ik oma aanspreek, over torenhoog onkruid in de brandgang, dan zegt ze dat ik dat met haar zoon moet bespreken, zij woont niet in dit huis. Maar in de week dat de kinderen er niet zijn is vader er ook niet.
Yumi
30-04-2025 om 19:19
Bakblik schreef op 30-04-2025 om 13:32:
[..]
Geen idee. Het is een vader met 2 "deeltijdkinderen". Hij woont er nu net iets meer dan 2 jaar en ik heb hem nog nooit gezien. Andere buren ook niet. Oma is er of de oppas. Als ik oma aanspreek, over torenhoog onkruid in de brandgang, dan zegt ze dat ik dat met haar zoon moet bespreken, zij woont niet in dit huis. Maar in de week dat de kinderen er niet zijn is vader er ook niet.
Briefje in de bus gooien met de vraag of hij langs wil komen, omdat je iets met hem wil bespreken?
Bakblik
30-04-2025 om 19:31
Yumi schreef op 30-04-2025 om 19:19:
[..]
Briefje in de bus gooien met de vraag of hij langs wil komen, omdat je iets met hem wil bespreken?
Dat zou de buurvrouw van de hond dan moeten doen denk ik. De hond is niet van mij, ik woon niet naast hem maar achter hem. Ik sprak de buurvrouw van de hond net een zij wil er iets aan doen dmv gesprek of iets in die trant.
Yumi
30-04-2025 om 20:56
Bakblik schreef op 30-04-2025 om 19:31:
[..]
Dat zou de buurvrouw van de hond dan moeten doen denk ik. De hond is niet van mij, ik woon niet naast hem maar achter hem. Ik sprak de buurvrouw van de hond net een zij wil er iets aan doen dmv gesprek of iets in die trant.
Ahh oké dan begreep ik je niet goed, dacht dat je last van die kinderen hebt.
Bakblik
30-04-2025 om 21:51
Yumi schreef op 30-04-2025 om 20:56:
[..]
Ahh oké dan begreep ik je niet goed, dacht dat je last van die kinderen hebt.
Voornamelijk last van het volume dat ze produceren en daardoor de hond van mijn buurvrouw helemaal gek maken. Het is niet mijn schutting, niet mijn hond maar ik hoor het wel en de hond heeft ongeveer net zoveel stress als met oud en nieuw door het vuurwerk. Vind dat gewoon zo zielig.
Vanaf een uur of 4 is de buurvrouw met de hond boven binnen gaan zitten op haar kantoor, zodat de hond rustig kon worden.
Dat is eigenlijk te gek dat dat nodig is.
Yumi
30-04-2025 om 22:56
Bakblik schreef op 30-04-2025 om 21:51:
[..]
Voornamelijk last van het volume dat ze produceren en daardoor de hond van mijn buurvrouw helemaal gek maken. Het is niet mijn schutting, niet mijn hond maar ik hoor het wel en de hond heeft ongeveer net zoveel stress als met oud en nieuw door het vuurwerk. Vind dat gewoon zo zielig.
Vanaf een uur of 4 is de buurvrouw met de hond boven binnen gaan zitten op haar kantoor, zodat de hond rustig kon worden.
Dat is eigenlijk te gek dat dat nodig is.
Dit kan echt niet, stel etterbakken die de hond en de buurt een hoop stress kosten. Hoop dat je buurvrouw er werk van maakt, die kinderen verzieken die hond en de sfeer.
SombraOnline
06-05-2025 om 08:33
Vandaag de eerste dag van deze therapiegroep, ik heb geen idee wat ik precies kan verwachten (globaal wel, hoor). Nieuwe mensen ontmoeten is altijd eng.
Bakblik
10-05-2025 om 23:18
lientje69 schreef op 10-05-2025 om 20:43:
Ik ben echt bekaf en heb 2 nachtdiensten te gaan. Zo geen zin.
Bakblik
10-05-2025 om 23:21
Als je twee vuurkorven nodig hebt om aangenaam buiten te zitten met 4 mensen is het misschien nog geen weer om 's avonds buiten te zitten.
Is voor de buren ook fijner dan ruikt hun huis niet naar rook. En raampje open is wel lekker na een dag met zoveel zonneschijn.
Grindelwald
11-05-2025 om 09:43
Ja voor sommigen is moederdag geen leuke dag dus ik begrijp je
Broodjebrie 
Broodjebrie
11-05-2025 om 10:21
Grindelwald schreef op 11-05-2025 om 09:43:
Ja voor sommigen is moederdag geen leuke dag dus ik begrijp je
Broodjebrie
Klopt, al gaan de scherpe randjes er nu wel vanaf hoor. Maar ik irriteer me er ook vooral aan dat in elke reclame wordt gedaan alsof elke moeder een godin is. Terwijl ik genoeg mensen ken die ook geen goede band met hun moeder hebben.