Huiskamer
Roos57
07-03-2025 om 09:32
Wat irriteert jou in het verkeer?
of ben jij een lieve geduldige rijder die nooit vloekt 🤬Â
Bakblik
24-03-2026 om 14:42
Mensen met haast die hun auto vlak voor mij (op de fiets) in een parkeervak slingeren en meteen de deur open gooien om uit te stappen. Als ik met piepende remmen net op tijd tot stilstand kom krijg je nog wat ziektes toegewenst ook. Dat ik niet zo moet slingeren, dan had hij me wat beter gezien.....
Tja, de wind trekt hier al aardig aan, dan heb ik met volle fietstassen met boodschappen niet altijd de fiets perfect onder controle.Â
Broadway
24-03-2026 om 15:39
Veel van wat ik gelezen ben kan ik me wel in vinden.Â
daarnaast elektrische scooters. toet of bel even als je mij (fiets) voorbij komt! ik schrik me wezenloos! je maakt geen geluid!
daarbij aanvullend: ik pingg! dus altijd als ik inhaal. niet om te zeggen "aan de kant! hier komt een gen-x'er met een te dure fiets!", maar als "Hi, schrik niet, ik ga je inhalen bedankt!"
dat auto's fietsen voorrang geven waar ze dat niet hebben vind ik ook echt gevaarlijk. het enige moment waarop dat ok is zie ik dagelijks in de spits waar er altijd minimaal 15 auto's voor een relatief kleine rotonde wachten om er op te rijden. veel van die automobilisten rijden daar dagelijks en dan heb je vaak visueel contact met elkaar, zij gaan langzamer op de rotonde afrijden en wijzen dat je voor mag. dan hinder je niemand. in alle andere gevallen stop ik als fietser en ga je als auto gewoon rijden en stoppen met het veroorzaken van gevaarlijke situaties.Â
Meesje
24-03-2026 om 16:06
Gisteren weer bijna omver gereden door een wielrenner. Het seizoen gaat duidelijk weer beginnen. Ik stak een zebrapad over met mijn jongste in de kinderwagen. Auto's stopten, ik kon door, fietsen waren er ineens en vlogen zo door over het zebrapad. Ik weet dat wielrenners niet stoppen voor zebrapaden, maar ik had ze helemaal niet zien aankomen.Â
Uberhaupt die wielrenners hier in het heuvelland. Rijden ze weer met 4 naast elkaar in een soort peloton. Strakke pakjes, carbon fiets, helemaal gestroomlijnd op die dikke pens na. En dan rijden alsof het hier een afgesloten parcour is ipv gewoon de openbare weg.
DeOnbekende
25-03-2026 om 17:38
kerst schreef op 23-03-2026 om 21:43:
[..]
Heeft niks met rijvaardigheid te maken, maar met start stop systeem van de auto.
Waarom vraag je je dan af of mensen wel eens van rijangst hebben gehoord?Â
DeOnbekende
25-03-2026 om 17:40
MMcGonagall schreef op 23-03-2026 om 22:13:
[..]
Ik denk dat iedereen wel eens meemaakt dat zijn motor afslaat. Ook mannen die zichzelf de beste automobilist vinden die ze kennen.
Ik ben een vrouw, maar dat gebeurt me nou echt nooit.Â
ToetieToover
25-03-2026 om 18:31
Meesje schreef op 24-03-2026 om 16:06:
Gisteren weer bijna omver gereden door een wielrenner. Het seizoen gaat duidelijk weer beginnen. Ik stak een zebrapad over met mijn jongste in de kinderwagen. Auto's stopten, ik kon door, fietsen waren er ineens en vlogen zo door over het zebrapad. Ik weet dat wielrenners niet stoppen voor zebrapaden, maar ik had ze helemaal niet zien aankomen.
Uberhaupt die wielrenners hier in het heuvelland. Rijden ze weer met 4 naast elkaar in een soort peloton. Strakke pakjes, carbon fiets, helemaal gestroomlijnd op die dikke pens na. En dan rijden alsof het hier een afgesloten parcour is ipv gewoon de openbare weg.
Mamils!
Kampeerder
25-03-2026 om 18:51
Sorry maar ik toeter ook even kort als mensen niet optrekken bij het stoplicht. Vooral die hier om de wijk uit te rijden. In de ochtend om 07:15 loopt het aardig vol daar en dan zijn er momenten dat er maar één auto door groen licht kan omdat die persoon eerst niet optrekt. Vorige week dus echt drie keer groen gezien en nog steeds niet op de doorgaande weg. Als iedereen wel meteen rijdt kunnen er zeven acht auto's door groen.Â
Miraval
25-03-2026 om 18:57
DeOnbekende schreef op 25-03-2026 om 17:40:
[..]
Ik ben een vrouw, maar dat gebeurt me nou echt nooit.
Ik ben rij-instructeur en het gebeurd mij nig weleens hoor. Het zegt niet zoveel over je rijkunsten, eerder over je gesteldheid. Als ik gehaast ben gebeurd het wel, als ik alle tijd heb nooit.Â
(Uitzonderingen daargelaten die gewoon het gevoel met een koppeling niet hebben en/of nooit zullen krijgen.)