Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat irriteert jou in het verkeer?

of ben jij een lieve geduldige rijder die nooit vloekt 🤬 

Van die lampjes die aangeven hoe lang het duurt voordat het verkeerslicht op groen gaat. Op de fietsroute naar mijn werk is er een. Het is een cirkel van lichtjes die dan aftelt tot het verkeerslicht op groen gaat. Heel fijn natuurlijk, maar dan moet dat ding wel gewoon doortellen. Vandaag kwam ik aan, bleven de lampjes eerst een tijdje allemaal aan. Toen begon hij af te te tellen, eerst langzaam, toen stond hij stil, kwamen er lampjes bij en daarna gingen de lampjes ineens heel snel uit, tot de laatste paar lampjes, waarbij het weer heel langzaam ging. Wat heb ik hier dan aan? Die lampjes zeggen dus precies niks.

Koekjez schreef op 03-03-2026 om 21:57:

Van die lampjes die aangeven hoe lang het duurt voordat het verkeerslicht op groen gaat. Op de fietsroute naar mijn werk is er een. Het is een cirkel van lichtjes die dan aftelt tot het verkeerslicht op groen gaat. Heel fijn natuurlijk, maar dan moet dat ding wel gewoon doortellen. Vandaag kwam ik aan, bleven de lampjes eerst een tijdje allemaal aan. Toen begon hij af te te tellen, eerst langzaam, toen stond hij stil, kwamen er lampjes bij en daarna gingen de lampjes ineens heel snel uit, tot de laatste paar lampjes, waarbij het weer heel langzaam ging. Wat heb ik hier dan aan? Die lampjes zeggen dus precies niks.

Die lampjes zeggen dus dat je verkeerslicht reageert op aanbod, busbaan in de buurt? Die krijgen waarschijnlijk voorrang op alle andere stromen.

Meesje schreef op 03-03-2026 om 07:35:

Maar als zo'n te hard rijdende bumperklever tegen je op rijdt: je niet ergeren! Dat is zielig!

Haha ja dat is toch de omgekeerde wereld? Ik vind trouwens dat Auditor erg netjes gereageerd heeft, want het is gewoon sowieso balen als je aangereden wordt. Het kost je altijd tijd en een hoop geregel en gedoe namelijk.  En dan was het nu inderdaad gelukkig alleen maar blik. Maar ik snap de ergernis totaal. 

Ik had vorige week ook een ergernis.  Iemand die de rotonde op wilde schieten, terwijl ik daar dus al reed en die nog net op tijd kon stoppen toen ik toeterde. En die dan zijn middelvinger naar mij opstak. Hoezo was dat nou nodig?  Hij was degene die fout zat. 

Koekjez schreef op 03-03-2026 om 21:57:

Dit mag je ook bij de gemeente melden, dat hoort niet. Net zoals een kapot verkeerslicht. Mijn ergernis is dat bij een provinciaals verkeerslicht dit bij de provincie bekend is, maar ze dat niet snel oppakken...

mana_sutiyuq schreef op 03-03-2026 om 22:12:

[..]

Die lampjes zeggen dus dat je verkeerslicht reageert op aanbod, busbaan in de buurt? Die krijgen waarschijnlijk voorrang op alle andere stromen.

Ze mogen wel vertragen bij bijvoorbeeld een busingreep, maar niet allemaal uit en dan weer aan.

Meesje schreef op 03-03-2026 om 07:35:

Maar als zo'n te hard rijdende bumperklever tegen je op rijdt: je niet ergeren! Dat is zielig!

Er is een keer in de parkeergarage bij de supermarkt iemand met een behoorlijke vaart achteruit tegen de auto van mijn man aangereden. Hij kwam uit het vak precies tegenover dat van ons. "Oh, ik dacht dat er niemand achter me stond". We stonden er al even, want we waren nog even aan het overleggen wat we precies nodig hadden. En wat bezielt je om met zo'n rotgang achteruit te rijden, zonder te kijken? Er had ook iemand kunnen lopen.

Toen heb ik wel meer dan een geërgerde blik geworpen.

DeOnbekende schreef op 02-03-2026 om 20:11:

[..]

Eens! Net als mensen die het verkeer ophouden door precies op de maximale snelheid toch links te blijven rijden 😊

Ja want je zou je maar aan de verkeersregels houden! Die oh zo zielige hardrijders met hun gestreste kantoorbaantjes ook..

Iedereen die bij mij aan de bumper hangt erger ik dan ook expres kapot. Of je krijgt met een noodstop te maken. Ze druipen bij mij altijd snel af. 

Dan moet je maar zo'n wielrenner worden als je snelheid wilt maken. 

SummerFlower schreef op 06-03-2026 om 14:31:

[..]

Ja want je zou je maar aan de verkeersregels houden! Die oh zo zielige hardrijders met hun gestreste kantoorbaantjes ook..

Iedereen die bij mij aan de bumper hangt erger ik dan ook expres kapot. Of je krijgt met een noodstop te maken. Ze druipen bij mij altijd snel af.

Je krijgt ook bij je rijles geleerd dat je met de rest van het verkeer mee moet rijden, ook als dat dan soms te hard is. Dus als je te langzaam of precies op de snelheid rijdt op de linkerbaan en je hindert daar anderen mee ben je net zo goed in overtreding van de regels. 

[..]

Iedereen die bij mij aan de bumper hangt erger ik dan ook expres kapot. Of je krijgt met een noodstop te maken. Ze druipen bij mij altijd snel af.

En daar zit je dan je beter te voelen dan een ander 😏

mana_sutiyuq schreef op 06-03-2026 om 15:09:

[..]

Je krijgt ook bij je rijles geleerd dat je met de rest van het verkeer mee moet rijden, ook als dat dan soms te hard is. Dus als je te langzaam of precies op de snelheid rijdt op de linkerbaan en je hindert daar anderen mee ben je net zo goed in overtreding van de regels.

Eh nee, dan moet je niet onnodig linksblijven rijden, het is geen goede smoes om dan maar te hard te gaan rijden. 

ToetieToover schreef op 06-03-2026 om 15:18:

[..]

Eh nee, dan moet je niet onnodig linksblijven rijden, het is geen goede smoes om dan maar te hard te gaan rijden.

Ook als je rechts rijdt en de rest rijdt net harder en moet jou dan inhalen rijd je ook te langzaam en niet met het verkeer mee. 

mana_sutiyuq schreef op 06-03-2026 om 15:26:

[..]

Ook als je rechts rijdt en de rest rijdt net harder en moet jou dan inhalen rijd je ook te langzaam en niet met het verkeer mee.

En dan moeten zij jou gaan inhalen als ze harder willen dan de snelheidslimiet. Ik zie nog steeds geen reden om de snelheidslimiet te overtreden. 

mana_sutiyuq schreef op 06-03-2026 om 15:26:

[..]

Daar denkt een flitspaal toch echt anders over.

[..]

De linkerbaan is om in te halen. Die trage zeurpieten houden zich ook niet aan de verkeersregels.

de hoeveelheid mensen zonder licht in de mist 
Echt waaarom

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.