Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat irriteert jou in het verkeer?

of ben jij een lieve geduldige rijder die nooit vloekt 🤬 

Auditor schreef op 28-02-2026 om 15:32:

[..]

Auditor is een hij. Zie avatar, dat is een selfie.

O sorry dan. Ik let nooit op avatars. 

Schoondochter schreef op 28-02-2026 om 10:41:

[..]

Waarom niet eigenlijk? Het is toch niet tof als iemand achterop je knalt?

Nee, dat is niet tof. Maar dat doet iemand niet expres. Deze "jongedame in haar lease-polo" werd om haar airbag heen gevouwen en was erg geschrokken, de schrijver niet. Reden tot compassie, niet tot ergernis imo. 

Auditor schreef op 28-02-2026 om 08:16:

[..]

Welnee, het is maar blik.
We zagen elkaar pas bij de berger omdat ik nog iets verderop naar de vluchtstrook kon en zij meteen stilstond op de linker rijstrook.

Dus ik begon maar te zeggen dat we toch maar even samen een hele mooie file hebben gemaakt. En verder vooral gezegd dat het het meest belangrijk was dat zij niets had. En dat het maar blik was.

En om eerlijk te zijn, het was gelukkig mijn voor werk gekochte Renault, en niet een van de andere hobby auto’s. Hoe ik gereageerd zou hebben als mijn zeldzame Rovertje aan barrels was gegaan weet ik niet. Met meer zichtbare teleurstelling, denk ik.

Ik lees deze reactie nu pas, geen ergernis ricfhting haae dus. Lief van je

DeOnbekende schreef op 28-02-2026 om 18:48:

[..]

Nee, dat is niet tof. Maar dat doet iemand niet expres. Deze "jongedame in haar lease-polo" werd om haar airbag heen gevouwen en was erg geschrokken, de schrijver niet. Reden tot compassie, niet tot ergernis imo.

Niemand zal expres botsen, er zijn wel mensen die minder nauwkeurig of zelfs roekelozer rijden en dan toch regelmatig tegen iemand of iets aanzitten. Hier een buurman die vaker dan gemiddeld met een andere buur een schadeformulier moet invullen.

Buurvrouw zei pas dat de de 75% no-claimkorting natuurlijk een wassen neus is, alsof iemand dat ooit haalt. Tja, buurvrouw wij allebei, al jaren. 

Schoondochter schreef op 28-02-2026 om 10:41:

[..]

Waarom niet eigenlijk? Het is toch niet tof als iemand achterop je knalt?

Dat is nou één van mijn grootste ergernissen: de reactie van anderen als je een keer een foutje maakt. Toeteren, middelvinger opsteken, schelden, bumperkleven, etc. Echt, doe normaal. 

MiniJCW schreef op 28-02-2026 om 19:32:

[..]

Dat is nou één van mijn grootste ergernissen: de reactie van anderen als je een keer een foutje maakt. Toeteren, middelvinger opsteken, schelden, bumperkleven, etc. Echt, doe normaal.

Wat een overdrijving. Ik heb het daar helemaal niet over. Je kunt gewoon geërgerd zijn als je van achter aangereden wordt zonder daarbij zo extreem te gaan doen als wat jij nu omschrijft.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.