Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat irriteert jou in het verkeer?

of ben jij een lieve geduldige rijder die nooit vloekt 🤬 

Bakblik schreef op 26-02-2026 om 08:48:

[..]

Als ik via fixi of vvn wil melden heb ik een postcode nodig van waar de situatie zich bevindt. Er staan geen huizen die direct aan de rondweg staan ik kan dus geen postcode vinden van dat gebied.

Heb jij enig idee hoe ik dan kan melden?

De BuitenBeter-app zou een optie kunnen zijn. Dan zie je een kaart met je locatie en kan je een foto maken. Of later een foto uploaden met de juiste locatie. Maar je moet niet een provinciale weg in een gemeente hebben, dan gaat de melding naar de verkeerde partij.

Auwereel schreef op 26-02-2026 om 12:25:

[..]

De BuitenBeter-app zou een optie kunnen zijn. Dan zie je een kaart met je locatie en kan je een foto maken. Of later een foto uploaden met de juiste locatie. Maar je moet niet een provinciale weg in een gemeente hebben, dan gaat de melding naar de verkeerde partij.

O dan heb ik nog wat uitzoekwerk te doen. 

Bedankt voor je informatie! 

Ginevra schreef op 09-02-2026 om 20:40:

[..]

Jij woont in Jipsingboermussel of zo, met één stoplicht voor als er een postkoets langs moet?
in de grotere steden kan een stoplicht lang duren (want er moet ook nog een tram langs en de busbaan mag eerst en er zijn per richting verschillende stroken) en dan mag je ook nog meerdere beurten wachten voor alle auto’s die voor je staan weg zijn. Gezellig, als je dan je beurt mist omdat iemand voor je zijn telefoon belangrijker vond.

Ik zie dat je al even niet in Jipsingboermussel bent geweest. Ik toevallig gisteren nog (echt!!!). Géén verkeerslicht te bekennen.  Ook geen postkoets trouwens

Moest laatst trouwens bij Jipsinghuizen wel minuten lang wachten bij 2 tijdelijke verkeerslichten (wegwerkzaamheden). In het weekend, er werd niet gewerkt.  Géén tegemoetkomend verkeer. Om dan een aantal minuten stil te staan past niet bij mijn karakter. 

Dorestad schreef op 26-02-2026 om 13:00:

[..]

Ik zie dat je al even niet in Jipsingboermussel bent geweest. Ik toevallig gisteren nog (echt!!!). Géén verkeerslicht te bekennen. Ook geen postkoets trouwens

De postkoets is een opwindende noviteit die daar nog moet doordringen misschien

Ginevra schreef op 26-02-2026 om 17:56:

[..]

De postkoets is een opwindende noviteit die daar nog moet doordringen misschien

Dat duurt dan nog wel eventjes denk ik. Ik denk dat ik dat niet meer ga meemaken 

Moet zeggen dat ik me lichtjes heb geërgerd aan de jongedame die eergisteren haar lease-Polo achterin mijn auto torpedeerde op de snelweg. 
Maar we hadden zelf niks, ik kon gewoon rijden maar achterklep kan niet meer open. Zij kon niet verder vanwege eruitgeklapte airbags. 
Zij was er meer van onder de indruk als ik. 
Voor iedereen die woensdag na 17:30 bij Rozenburg richting Rotterdam in de file stond: sorry. 
Wachttijden bij de schadeherstellers zijn lang, dus voorlopig maar met schade rondrijden. 

Auditor schreef op 27-02-2026 om 20:11:

Moet zeggen dat ik me lichtjes heb geërgerd aan de jongedame die eergisteren haar lease-Polo achterin mijn auto torpedeerde op de snelweg.
Maar we hadden zelf niks, ik kon gewoon rijden maar achterklep kan niet meer open. Zij kon niet verder vanwege eruitgeklapte airbags.
Zij was er meer van onder de indruk als ik.
Voor iedereen die woensdag na 17:30 bij Rozenburg richting Rotterdam in de file stond: sorry.
Wachttijden bij de schadeherstellers zijn lang, dus voorlopig maar met schade rondrijden.

Sneu voor haar, ik hoop dat je jouw ergernis niet hebt laten blijken. 

DeOnbekende schreef op 28-02-2026 om 01:08:

[..]

Welnee, het is maar blik. 
We zagen elkaar pas bij de berger omdat ik nog iets verderop naar de vluchtstrook kon en zij meteen stilstond op de linker rijstrook.

Dus ik begon maar te zeggen dat we toch maar even samen een hele mooie file hebben gemaakt. En verder vooral gezegd dat het het meest belangrijk was dat zij niets had. En dat het maar blik was.

En om eerlijk te zijn, het was gelukkig mijn voor werk gekochte Renault, en niet een van de andere hobby auto’s. Hoe ik gereageerd zou hebben als mijn zeldzame Rovertje aan barrels was gegaan weet ik niet. Met meer zichtbare teleurstelling, denk ik. 

[..]

Vooral sneu voor Auditor. En stom van haar. 

Paar jaar geleden ook iemand gehad die niet goed oplette en mij van achteren aanreed. Vond ik ook vooral sneu voor mij eigenlijk. Auto total loss. Kost toch altijd geld en tijd en energie. Ze deed het natuurlijk niet expres, dat begrijp ik. Maar alsnog super irritant

[..]

Waarom niet eigenlijk? Het is toch niet tof als iemand achterop je knalt?

Schoondochter schreef op 28-02-2026 om 10:41:

[..]

Waarom niet eigenlijk? Het is toch niet tof als iemand achterop je knalt?

Omdat een beetje aardigheid in deze grimmige wereld ook weleens fijn zou zijn misschien?

Poezie schreef op 28-02-2026 om 10:49:

[..]

Omdat een beetje aardigheid in deze grimmige wereld ook weleens fijn zou zijn misschien?

Ja oke, maar daar kan de reageerders dan ook een voorbeeld aan nemen. Iemand vertelt te zijn aangereden en de enige reactie is dat die persoon de ergernis hopelijk niet heeft laten zien aan de ander. Dat is ook niet erg aardig naar deze forummer toe hè.

Schoondochter schreef op 28-02-2026 om 11:27:

[..]

Ja oke, maar daar kan de reageerders dan ook een voorbeeld aan nemen. Iemand vertelt te zijn aangereden en de enige reactie is dat die persoon de ergernis hopelijk niet heeft laten zien aan de ander. Dat is ook niet erg aardig naar deze forummer toe hè.

Auditor geeft aan dat ze zich lichtjes heeft geërgerd. Blijkbaar vond ze het wel vervelend maar niet een heel groot drama. Voor een jonge meid (die misschien net haar rijbewijs heeft) kan dit veel meer impact hebben. Ik heb daar wel begrip voor.

Poezie schreef op 28-02-2026 om 10:49:

[..]

Helemaal eens hoor, met mijn nuchtere verstand, op zaterdagmiddag met mijn kont op de bank. 

Helaas geeft de schrik, de adrenaline enzo wel eens een andere reactie. 

Ik werd ooit van acteren aangereden door een meisje op een scooter. Kind werd zo boos, schelden enzo dat ik het lef had zomaar te stoppen etc. Tja, dat is wat mensen doen als iedereen voor hen om stopt. En ik snap dat dat vooral de schrik was, maar toen heb ik van schrik ook iets lelijks gezegd.

Poezie schreef op 28-02-2026 om 11:57:

[..]

Auditor geeft aan dat ze zich lichtjes heeft geërgerd. Blijkbaar vond ze het wel vervelend maar niet een heel groot drama. Voor een jonge meid (die misschien net haar rijbewijs heeft) kan dit veel meer impact hebben. Ik heb daar wel begrip voor.

Auditor is een hij. Zie avatar, dat is een selfie. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.