Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat irriteert jou in het verkeer?

of ben jij een lieve geduldige rijder die nooit vloekt 🤬 

Lichtbron schreef op 07-02-2026 om 19:20:

[..]

O, dit is mijn ergernis nr. 1.. Vreselijk!! En dan gaan ze rechts inhalen en krijg je nog een middelvinger...

Nou dat heb ik dan niet, ik rijd in omgeving Gelderland. Somnigen gaan trouwens wel lichten, ook lekker irritant...

Ik zie ook wel eens automobilisten die zo'n ongeduldige hardrijder dan compleet negeren en lekker links blijven maar ik durf dat nog niet. (Heb nu 2,5 jr mn 1e autootje, daarvoor nog niet heel veel rijervaring opgedaan) Ik ga dan zsm naar rechts want geen zin in gedoe. (En als ik rechts geen ruimte heb dan hebben ze pech)

Aan vrachtwagen die met hun groot licht even lekker naar elkaar gaan seinen, snappen ze niet dat hun licht verblindend is voor automobilisten 

Anna76 schreef op 22-12-2025 om 14:36:

ik ben van de week bijna van het zebrapad gereden, ik kon nog net aan de kant springen. Het ergste vond ik dat er van de automobilist geen enkele reactie kwam, hij bleef heel stoïcijns voor zich uit kijken, alsof ie me niet gezien had. Best eng dat zo iemand achter het stuur zit.

Ja ik ook.  Heel herkenbaar helaas. Gebeurt daar echt heel vaak dus ik stap er echt niet meer zomaar het zebrapad op

Ciska78 schreef op 08-02-2026 om 08:36:

Aan vrachtwagen die met hun groot licht even lekker naar elkaar gaan seinen, snappen ze niet dat hun licht verblindend is voor automobilisten

Dat ook, niet fijn...

Happyapple schreef op 08-02-2026 om 08:44:

[..]

Ja ik ook. Heel herkenbaar helaas. Gebeurt daar echt heel vaak dus ik stap er echt niet meer zomaar het zebrapad op

Inderdaad.  Vorige week 2x bijna overreden. Het lijkt alsof men die regel echt niet meer kent. Of er maling aan heeft.

MissHolmes schreef op 08-02-2026 om 08:13:

[..]

Nou dat heb ik dan niet, ik rijd in omgeving Gelderland. Somnigen gaan trouwens wel lichten, ook lekker irritant...

Ik zie ook wel eens automobilisten die zo'n ongeduldige hardrijder dan compleet negeren en lekker links blijven maar ik durf dat nog niet. (Heb nu 2,5 jr mn 1e autootje, daarvoor nog niet heel veel rijervaring opgedaan) Ik ga dan zsm naar rechts want geen zin in gedoe. (En als ik rechts geen ruimte heb dan hebben ze pech)

Dat durf ik ook niet... 

[..]

Ik durf het wel, maar doe het bijna nooit. Je weet nooit waarom die mensen haast hebben, misschien zijn het idd aso's, maar voor hetzelfde geldt zit er een vrouw in baringsnood achterin. Of is er een ander noodgeval waardoor het soort van geoorloofd is om ergens snel te moeten zijn. Dus ik ga dan meestal (ok, wel mopperend) opzij. 

afrodite05 schreef op 08-02-2026 om 09:14:

[..]

Ik durf het wel, maar doe het bijna nooit. Je weet nooit waarom die mensen haast hebben, misschien zijn het idd aso's, maar voor hetzelfde geldt zit er een vrouw in baringsnood achterin. Of is er een ander noodgeval waardoor het soort van geoorloofd is om ergens snel te moeten zijn. Dus ik ga dan meestal (ok, wel mopperend) opzij.

Ja dat kan idd ook. En er zijn gekken in de wereld dus ook voor mn eigen veiligheid ga ik toch maar opzij...

Soms moet ik dan heel nodig mijn ramen schoonmaken met dat sproeiertje 😇

[..]

Ik ga inderdaad naar rechts als ik ruimte heb, zo niet dan blijf ik links. Maar dat is een beetje onafhankelijk van of ik een drukker of een rustige auto achter me heb. Heb ik ruimte, ga ik naar rechts. Ik blijf niet links rijden om een ander dwars te zitten terwijl ik ruimte heb, daar vind ik mezelf niet heel veel beter mee dan de drukker. 

Ik rijd trouwens meestal in de spits. Ik kan wel aan de kant gaan voor de drukker maar het is niet dat ik al die andere auto's voor me dan wegtover en de drukker vrij baan heeft. Toch geeft de drukker dan graag even nog wat extra gas om een paar meter verder weer vol in de rem te moeten want ach wat gek er rijden nog meer auto's. 

Marty1984 schreef op 09-04-2025 om 20:19:

[..]

En je hebt van deze geschifte uitspraak natuurlijk ook ergens wetenschappelijk bewijs op papier of in een linkje?

Dat iets 2 kilometer kan schelen wil ik best geloven. Daarvoor geven ze hier in België ook 1 à 2 kilometer reductie bij een verkeersboete. Maar 10 % gaat er toch écht over.

Ik ga op een autosnelweg echt niet experimenteren met 143 rijden daar waar ik 130 mag. Dat zou me bij boetes toch echt te veel geld gaan kosten.

In mijn auto scheelt het bij alle snelheden 10%, ik heb het nagemeten met de snelheid in Google Maps. Niet eens een idioot oude auto, 13 jaar oud.

Greyli schreef op 29-10-2025 om 12:35:

gister zelf een fout gemaakt.

Op de fiets een tunneltje uit, dus ik fiets omhoog, met kind achterop en tassen voorop. Kom bij T splitsing aan.
Van links komt er een fiets aan die op het laatste moment het tunnetje ingaat en afslaat. Ik moest remmen omdat ze stug doorreed en hoewel ik voorrang had, ze niet de intentie gaf om te stoppen.

Maar ze sloeg af, ik stond half stil en stond op het punt van uit balans raken en probeerde vooruit te trappen op de t splitsing die omhoog loopt. Komt er ineens uit het niets van rechts van een scooter achter een fout geparkeerde bus vandaan.
Ik was al aan het doortrappen om zo te proberen om niet om te vallen. Ik wankelde echt met fiets en al en ik viel bijna om.. maar door het doorfietsen bleef ik overeind.

Scooter kwam mij voorbij had echt meer dan genoeg ruimte en schreeuwde letterlijk tegen mij en kind. 'He!! Ik kwam wel echt van rechts hoor kudt'

Ik dacht alleen maar 'Je had idd voorrang'

Ik maak zelf echt eens in de twee maanden wel een foutje. Nog nooit een ongeluk gehad trouwens. Dus ik snap heel goed dat mede weggebruikers ook wel eens iets onhandigs doen, te laat reageren op een groen stoplicht, etc. 

En nog zo'n soort voorbeeld: als ik de cruise control van mijn auto aan wil zetten, druk ik soms per ongeluk op de naastgelegen claxon. Dus ook onnodig toeteren snap ik wel.

Ow en nog een laatste situatie die ik vorige week meemaakte, ik werd er bang van....
In de avonduren wordt de buslijn gedaan door een taxibusje. Ik en een tweede passagier stappen uit op de halte. Dat kost wel even tijd, bagage zoeken, uitchecken bij de taxichauffeur (dat gaat trager dan in de bus), zelf de deur dicht doen ipv door de chauffeur. Al die tijd was daardoor de rijbaan geblokkeerd. De auto erachter was druk aan het toeteren. Hij werd steeds opgefokter en stapte uit zijn auto. Net op dat moment trok het taxibusje op en stond ik nog op de halte. Ik was even bang dat de man zijn agressie op mij zou botvieren, maar gelukkig niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.