Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat irriteert jou in het verkeer?

of ben jij een lieve geduldige rijder die nooit vloekt 🤬 

ik vind dat geroep met 'ik mag hopen dat je geen rijbewijs hebt' wel echt een beetje jammer in dit topic hoor. 

Nou is het misschien in dit statement wel duidelijk wat de situatie is, maar er is ook al gebleken dat de een de korte situatieschets anders interpreteert dan de schrijver had bedoeld en dat het dan toch even net iets anders ligt dan waar je zo stellig verontwaardigd over bent. 

Er is niemand hier die alle regels kent en zo lang iemand niet zegt dat we hier in nl standaard links op de weg rijden, lijkt het mij niet nodig om dingen te roepen als 'ik mag hopen dat je geen rijbewijs hebt'.

Miepjecody schreef op 26-11-2025 om 12:34:

[..]

Geen rijbewijs hebben betekent toch niet dat je geen verkeersregels weet?

Dat klopt helemaal. Hoezo?

Happyapple schreef op 26-11-2025 om 10:12:

[..]

Nou nee dus.

https://verkeersregels.vvn.nl/situatie/rechtdoor-op-dezelfde-weg-gaat-voor

Ik heb daar een ezelsbruggetje voor geleerd. Kijk je in de buik of rug, neem je gas terug. Kijk je in het oor, ga je voor.

Laatste tijd zie ik steeds meer vrachtwagens het inhaalverbod op snelwegen negeren. In de helft van de gevallen om een personenwagen in te halen. Ik begrijp niet dat mensen zo langzaam op de snelweg rijden dat ze zich laten inhalen door vrachtwagens.

Meesje schreef op 26-11-2025 om 14:53:

[..]

Dat klopt helemaal. Hoezo?

Dus  iedereen op de weg, zonder rijbewijs doet maar wat?

CharlieB schreef op 26-11-2025 om 14:43:

ik vind dat geroep met 'ik mag hopen dat je geen rijbewijs hebt' wel echt een beetje jammer in dit topic hoor.

Nou is het misschien in dit statement wel duidelijk wat de situatie is, maar er is ook al gebleken dat de een de korte situatieschets anders interpreteert dan de schrijver had bedoeld en dat het dan toch even net iets anders ligt dan waar je zo stellig verontwaardigd over bent.

Er is niemand hier die alle regels kent en zo lang iemand niet zegt dat we hier in nl standaard links op de weg rijden, lijkt het mij niet nodig om dingen te roepen als 'ik mag hopen dat je geen rijbewijs hebt'.

De regels die je elke dag gebruikt lijkt me handig dat je die kent.

Miepjecody schreef op 26-11-2025 om 15:40:

[..]

Dus iedereen op de weg, zonder rijbewijs doet maar wat?

he, waar heb jij het toch over. Ik geef je gelijk; het klopt helemaal, geen rijbewijs betekent niet dat je geen verkeersregels kent. 

Meesje schreef op 26-11-2025 om 15:46:

[..]

he, waar heb jij het toch over. Ik geef je gelijk; het klopt helemaal, geen rijbewijs betekent niet dat je geen verkeersregels kent.

Ik heb je verkeerd begrepen maar iemand anders merkte dat wel op

CharlieB schreef op 26-11-2025 om 14:43:

Bovendien maken we allemaal fouten, ook in het verkeer...

Ik heb een keer als rechtdoorgaande voetganger een afslaande auto tegen me aan gehad, die ook nog mij boos aankeek. Sindsdien ben ik best geïrriteerd als mensen doen alsof je dan als voetganger fout zit.

Ik doe nergens alsof de rechtdoorgaande voetganger fout is. Dank voor het ophelderen. 
Ik ben weer weg hier.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.