Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat irriteert jou in het verkeer?

of ben jij een lieve geduldige rijder die nooit vloekt 🤬 

Tona schreef op 27-09-2025 om 16:34:

[..]

de omgekeerde wereld!

Alsof je alles zo maar kan maken. Met je 'had je maar een dashcam moeten kopen'. Geen wonder dat er steeds meer verkeershufters komen met zo'n houding.

En ja, de politie kan en wil alleen iets met heterdaad. Maar dat is géén, ik herhaal géén vrijbrief voor aso gedrag.

Dat zeg ik helemaal niet, en ik zei ook niet " dan had je maar een dashcam moeten kopen. 

Als je alleen op iemands verhaal af moet gaan, kunnen mensen je er ook inluizen,  die zijn er namelijk ook genoeg.  

Nooit ook die " nep" ongelukken gezien?

Miepjecody schreef op 17-09-2025 om 14:26:

[..]

Is toch logisch dat de politie niets kan, jij kan dat verhaal ook uit je duim zuigen omdat je hem dwars wil zitten

Dan moet je een dashcam kopen

Tja, deze 'dan' interpreteer ik zeker als een verwijt aan degene die die dashcam niet had.

Tona schreef op 29-09-2025 om 17:25:

[..]

Tja, deze 'dan' interpreteer ik zeker als een verwijt aan degene die die dashcam niet had.

Nee, bedoel voor een volgende keer

Mensen die ineens de weg op komen lopen, zonder uit te kijken. Van de week iemand die achter een busje vandaan de weg op stapte. Gelukkig heb ik goede remmen op mijn fiets. 
En net ook iemand die 20 meter van het zebrapad ineens de weg op komt lopen, waardoor ik vol in de remmen moest. Het ergste was, ze stond op de stoep, keek me aan en liep alsnog de weg op. Als ze dat op het zebrapad had gedaan had ik verwacht dat ze zou oversteken. Nu verwachtte ik juist door het oogcontact dat ze zou wachten. 

Achterligger die naar jou gebaart dat je wel door kunt rijden.
Ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij wel door kon rijden . Dat soort dingen moet je niet bij mij doen als ik achter het stuur zit. 

Auwereel schreef op 17-09-2025 om 12:34:

[..]

Wat een huftergedrag zeg! En als deze persoon graag wilde opschieten, je medeweggebruiker zo laten schrikken met remmen en uitstappen, dat gaat toch helemaal niet sneller?

Waarschijnlijk had hij zich niet zo gedragen als er een grote man of meerdere mannen in de auto zaten. 

Een vrouw met een kind is een makkelijke prooi voor zijn frustraties. 

kerst schreef op 04-10-2025 om 16:38:

Achterligger die naar jou gebaart dat je wel door kunt rijden.
Ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij wel door kon rijden . Dat soort dingen moet je niet bij mij doen als ik achter het stuur zit.

Deze begrijp ik niet. Je kon doorrijden, maar deed dat niet? Hoe moet degene achter jou dan doorrijden?

DeOnbekende schreef op 06-10-2025 om 17:59:

[..]

Deze begrijp ik niet. Je kon doorrijden, maar deed dat niet? Hoe moet degene achter jou dan doorrijden?

Nee, volgens mijn achterligger kon ik doorrijden, dat is wat anders .Op dat moment kwam er ook een busje van rechts.

kerst schreef op 06-10-2025 om 18:59:

[..]

Nee, volgens mijn achterligger kon ik doorrijden, dat is wat anders .Op dat moment kwam er ook een busje van rechts.

Als je dusdanig lang stond te wachten dat je achterligger ging gebaren en jij ook weer terug kon gebaren, had je daar waarschijnlijk makkelijk voor gekund.

Aan mensen die niet doorrijden, en dan met name bij verkeerslichten en rotondes. Sta je al oneindig lang bij een knooppunt te wachten voor het verkeerslicht en dan ben je eindelijk bijna aan de beurt en dan rijdt je voorganger niet door en moet je weer een ronde wachten. Ik verwacht echt niet dat je als Max Verstappen wegrijdt, maar kom op, er zijn meer mensen die door groen willen. 
Of mensen die dan vooraan de rij komen van een rotonde (waarvan je al meters lang goed zicht hebt op alle kanten) en dan pas uitgebreid gaan nadenken over wat er al dan niet aan komt rijden. Waardoor er dus niet vier auto's de rotonde op kunnen rijden maar alleen die voorste. 

CharlieB schreef op 06-10-2025 om 19:07:

Aan mensen die niet doorrijden, en dan met name bij verkeerslichten en rotondes. Sta je al oneindig lang bij een knooppunt te wachten voor het verkeerslicht en dan ben je eindelijk bijna aan de beurt en dan rijdt je voorganger niet door en moet je weer een ronde wachten. Ik verwacht echt niet dat je als Max Verstappen wegrijdt, maar kom op, er zijn meer mensen die door groen willen.
Of mensen die dan vooraan de rij komen van een rotonde (waarvan je al meters lang goed zicht hebt op alle kanten) en dan pas uitgebreid gaan nadenken over wat er al dan niet aan komt rijden. Waardoor er dus niet vier auto's de rotonde op kunnen rijden maar alleen die voorste.

Ja, eens. Of mensen die bij een kruispunt staan te trutten, terwijl ze makkelijk kunnen gaan. Staat iedereen te wachten omdat jij geen inzicht hebt, ga dan lekker met de bus.

onderweg naar mijn werk is er één kruispunt waar je ongelooflijk lang op rood staat te wachten. Irritant lang. Als het dan eindelijk op groen springt en de voorste gaat eens op zijn gemak bedenken “oh ja, dit was groen, wat betekende dat ook al weer, ik denk dat ik mag rijden. Hoe ging het ook al weer, moest ik nou eerst in z’n één en dan koppeling op laten komen, of andersom? “ 
Dan ben ik intussen wel alle heiligen om voorspraak tot vergeving aan het smeken voor de lelijke dingen die ik in de tussentijd gegromd en gesnauwd heb.  

in onze stad, waar werkelijk overal een rotonde is, met stip op nummer 1,2 en 3: het niet aanzetten van je knipperlicht zodat ik oeverloos sta te wachten om die rotonde op te kunnen. 

Mensen die 0.0 geduld hebben met een lesauto, heb het al eerder gezegd maar iedere dag opnieuw krijg ik in meer of mindere mate te maken met agressie in het verkeer.

Vreselijk. Mensen lijken te zijn vergeten dat zij ook ooit nog alles moesten leren. 

Ginevra schreef op 06-10-2025 om 20:44:

onderweg naar mijn werk is er één kruispunt waar je ongelooflijk lang op rood staat te wachten. Irritant lang. Als het dan eindelijk op groen springt en de voorste gaat eens op zijn gemak bedenken “oh ja, dit was groen, wat betekende dat ook al weer, ik denk dat ik mag rijden. Hoe ging het ook al weer, moest ik nou eerst in z’n één en dan koppeling op laten komen, of andersom? “
Dan ben ik intussen wel alle heiligen om voorspraak tot vergeving aan het smeken voor de lelijke dingen die ik in de tussentijd gegromd en gesnauwd heb.

In Nederland staat in de voorschriften voor verkeersregelingen dat een cyclus niet veel langer moet duren dan 2 minuten. Duurt het langer, zou ik maar eens melding maken bij de wegbeheerder.

Je moet een cyclus niet zo lang maken dat mensen uit verveling op hun mobieltje gaan zitten. Of aggressief worden!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.