Huiskamer
Roos57
07-03-2025 om 09:32
Wat irriteert jou in het verkeer?
of ben jij een lieve geduldige rijder die nooit vloekt 🤬Â
Greyli
17-09-2025 om 11:47
Vergeet ook de automobilisten niet die katten aanrijden in ons dorp en gewoon doorrijden.Â
Rest in peace lief kattenkind van ons.
En kom niet aan met het feit dat je het niet wist, want andere weggebruikers hebben je het zien doen, zagen dat je omkeek en toen nog sneller doorreed.Â
(Lang leve Facebook en het feit dat men te pas en onpas dingen plaatst en dus ook dit verhaal van onze kat)
Auwereel
17-09-2025 om 12:29
DeOnbekende schreef op 17-09-2025 om 09:00:
[..]
Als de auto voor hem stopt voor een voetganger, gaat de auto daarachter op de helft/baan voor tegenliggers rijden om hem snel in te halen?
Echt nog nooit meegemaakt. Ik vind het nogal vergezocht.
Nou, dat moet je degenen dan even uitleggen die dat daadwerkelijk doen, ze bestaan echt, eigen observatie. En diegene die dan daarbij ook nog even lekker de middelvinger opsteekt, bestaat ook.Â
Waar woon je eigenlijk, dat je het vergezocht vindt en kennelijk nooit hebt meegemaakt?
Auwereel
17-09-2025 om 12:34
Greyli schreef op 17-09-2025 om 11:40:
Paar jaar geleden meegemaakt. Mijn kind sliep eindelijk na 80 rondjes met de auto. Maar sliep nog niet helemaal en elk bochtje of heuveltje te hard nemen werd kind wakker.
Dus ik draai mijn wijk in! Op een slakkengang dat klopt en rij heel rustig de drempels over.
Ik reed 20 waar je 30 mocht.
Komt er zo'n opgefokt opgeschoren type even bumperkleven. Ik trek mij er niks van aan en rij door zoals ik al reed. Vervolgens vliegt hij mij voorbij, snijdt mij bijna af, rijdt door en gaat ineens vol op de rem. Geeft weer gas en remt weer, tot 3x toe. Bij de derde keer maakte ik een foto van xijn kentenken. (Ik weet het, het mag niet!)
Toen zette hij bij de vierde keer zijn auto stil en vloog zijn deur open..
Ik ben keihard erlangs gesjeest, zo mijn eigen straat in, snel kind gepakt en binnen de politie gebeld.
Politie kon niks doen want ik had moeten bellen toen het nog bezig was!
Pardon!??? Wat denk je zelf?? Dat ik ff kon bellen, terwijl zo'n achterlijke gladiool mij heel erg intimideerde en ik een kind achterin had zitten. Ik had met veel moeite en vrees heel snel een behoorlijk wazige foto kunnen maken. (Inmiddels een telefoon waar ik handsfree mee kan in de auto. Maar destijds had ik dat nog niet, want niet nodig. Want als je autorijdt dan heb je niks op je telefoon te zoeken)
Ik had gelukkig het kenteken en heb er toen een melding van laten maken.
Inmiddels voel ik mij weer veilig, maar ben een paar weken bang geweest.. en nog steeds graag ik mij af waarom deed meneer dit..m!????
Wat een huftergedrag zeg! En als deze persoon graag wilde opschieten, je medeweggebruiker zo laten schrikken met remmen en uitstappen, dat gaat toch helemaal niet sneller?
Auwereel
17-09-2025 om 12:36
Vond ik ook zo wonderlijk, op een smal stukje gracht in mijn stad rijd ik graag in het midden om te voorkomen dat een auto mij tegen de stoeprand duwt, dat voor ongeveer 150-200 m en dan is er weer meer ruimte. Een automobilist achter me toeterde omdat-ie er snel langs wil, maar ik was al bijna bij het einde van de wegversmalling, dus ik bleef nog even fietsen waar ik was. Toen hij me ongeveer 30 seconden later kon inhalen, had hij wel de tijd om uit te stappen om me uitgebreid te gaan uitschelden. Om daarna weer in te stappen en te parkeren bij de parkeerplaats vlak na de verbreding van de gracht.Â
Snappen doe ik het niet... Hij zal wel een slechte dag hebben gehad.
CharlieB
17-09-2025 om 12:40
Auwereel schreef op 17-09-2025 om 12:29:
[..]
Nou, dat moet je degenen dan even uitleggen die dat daadwerkelijk doen, ze bestaan echt, eigen observatie. En diegene die dan daarbij ook nog even lekker de middelvinger opsteekt, bestaat ook.
Waar woon je eigenlijk, dat je het vergezocht vindt en kennelijk nooit hebt meegemaakt?
Ik rijd best veel maar heb dit ook nog nooit meegemaakt hoor. En ik woon ook niet op het platteland ofzo. Ik herken wel heel veel ergernissen maar deze dus ook niet
Auwereel
17-09-2025 om 12:43
CharlieB schreef op 17-09-2025 om 12:40:
[..]
Ik rijd best veel maar heb dit ook nog nooit meegemaakt hoor. En ik woon ook niet op het platteland ofzo. Ik herken wel heel veel ergernissen maar deze dus ook niet
Misschien maak je het meer mee als je loopt of fietst?
CharlieB
17-09-2025 om 12:50
Auwereel schreef op 17-09-2025 om 12:43:
[..]
Misschien maak je het meer mee als je loopt of fietst?
Nou voor de volledigheid dan: ik rijd best veel en daarnaast loop of fiets ik ook.
Ik herken het nog steeds niet. Misschien maakt gewoon de een het wel mee en de ander niet?
Greyli
17-09-2025 om 13:55
Auwereel schreef op 17-09-2025 om 12:34:
[..]
Wat een huftergedrag zeg! En als deze persoon graag wilde opschieten, je medeweggebruiker zo laten schrikken met remmen en uitstappen, dat gaat toch helemaal niet sneller?
Nee inderdaad. Als je zo'n haast had, ging je niet zo gek doen toch.Â
Greyli
17-09-2025 om 13:56
Auwereel schreef op 17-09-2025 om 12:36:
Vond ik ook zo wonderlijk, op een smal stukje gracht in mijn stad rijd ik graag in het midden om te voorkomen dat een auto mij tegen de stoeprand duwt, dat voor ongeveer 150-200 m en dan is er weer meer ruimte. Een automobilist achter me toeterde omdat-ie er snel langs wil, maar ik was al bijna bij het einde van de wegversmalling, dus ik bleef nog even fietsen waar ik was. Toen hij me ongeveer 30 seconden later kon inhalen, had hij wel de tijd om uit te stappen om me uitgebreid te gaan uitschelden. Om daarna weer in te stappen en te parkeren bij de parkeerplaats vlak na de verbreding van de gracht.
Snappen doe ik het niet... Hij zal wel een slechte dag hebben gehad.
Maar echt he!!!
Geduld is tegenwoordig een woord wat veel mensen niet meer kennenÂ
Miepjecody
17-09-2025 om 14:20
DeOnbekende schreef op 17-09-2025 om 09:00:
[..]
Als de auto voor hem stopt voor een voetganger, gaat de auto daarachter op de helft/baan voor tegenliggers rijden om hem snel in te halen?
Echt nog nooit meegemaakt. Ik vind het nogal vergezocht.
Dat is niet vergezocht dat zie ik vaak genoeg hoor
DeOnbekende
17-09-2025 om 14:22
Auwereel schreef op 17-09-2025 om 12:29:
[..]
Nou, dat moet je degenen dan even uitleggen die dat daadwerkelijk doen, ze bestaan echt, eigen observatie. En diegene die dan daarbij ook nog even lekker de middelvinger opsteekt, bestaat ook.
In het centrum van Amsterdam. En daar gebruik ik dagelijks de auto, fiets en mijn benen.Â
Miepjecody
17-09-2025 om 14:26
Greyli schreef op 17-09-2025 om 11:40:
Paar jaar geleden meegemaakt. Mijn kind sliep eindelijk na 80 rondjes met de auto. Maar sliep nog niet helemaal en elk bochtje of heuveltje te hard nemen werd kind wakker.
Dus ik draai mijn wijk in! Op een slakkengang dat klopt en rij heel rustig de drempels over.
Ik reed 20 waar je 30 mocht.
Komt er zo'n opgefokt opgeschoren type even bumperkleven. Ik trek mij er niks van aan en rij door zoals ik al reed. Vervolgens vliegt hij mij voorbij, snijdt mij bijna af, rijdt door en gaat ineens vol op de rem. Geeft weer gas en remt weer, tot 3x toe. Bij de derde keer maakte ik een foto van xijn kentenken. (Ik weet het, het mag niet!)
Toen zette hij bij de vierde keer zijn auto stil en vloog zijn deur open..
Ik ben keihard erlangs gesjeest, zo mijn eigen straat in, snel kind gepakt en binnen de politie gebeld.
Politie kon niks doen want ik had moeten bellen toen het nog bezig was!
Pardon!??? Wat denk je zelf?? Dat ik ff kon bellen, terwijl zo'n achterlijke gladiool mij heel erg intimideerde en ik een kind achterin had zitten. Ik had met veel moeite en vrees heel snel een behoorlijk wazige foto kunnen maken. (Inmiddels een telefoon waar ik handsfree mee kan in de auto. Maar destijds had ik dat nog niet, want niet nodig. Want als je autorijdt dan heb je niks op je telefoon te zoeken)
Ik had gelukkig het kenteken en heb er toen een melding van laten maken.
Inmiddels voel ik mij weer veilig, maar ben een paar weken bang geweest.. en nog steeds graag ik mij af waarom deed meneer dit..m!????
Is toch logisch dat de politie niets kan, jij kan dat verhaal ook uit je duim zuigen omdat je hem dwars wil zitten
Dan moet je een dashcam kopen
Greyli
17-09-2025 om 17:52
Miepjecody schreef op 17-09-2025 om 14:26:
[..]
Is toch logisch dat de politie niets kan, jij kan dat verhaal ook uit je duim zuigen omdat je hem dwars wil zitten
Tips voor een goede zijn welkom
Tona
27-09-2025 om 16:34
Miepjecody schreef op 17-09-2025 om 14:26:
[..]

de omgekeerde wereld!
Alsof je alles zo maar kan maken. Met je 'had je maar een dashcam moeten kopen'. Geen wonder dat er steeds meer verkeershufters komen met zo'n houding.Â
En ja, de politie kan en wil alleen iets met heterdaad. Maar dat is géén, ik herhaal géén vrijbrief voor aso gedrag.