Huiskamer
Roos57
07-03-2025 om 09:32
Wat irriteert jou in het verkeer?
of ben jij een lieve geduldige rijder die nooit vloekt 🤬Â
Miepjecody
17-09-2025 om 01:37
Niemand schijnt te weten dat rechtdoorgaande fietsers en voetgangers voorgaan op afslaand verkeerÂ
En dat fietsers van rechts voorrang hebben
DeOnbekende
17-09-2025 om 06:28
Miepjecody schreef op 17-09-2025 om 01:32:
[..]
Ze heeft het niet over 2 banen
Ze heeft het over een andere auto die de stilstaande auto inhaalt. Gaat ie dan door de berm, ofzo?Â
Blauwevis
17-09-2025 om 06:57
DeOnbekende schreef op 17-09-2025 om 06:28:
[..]
Ze heeft het over een andere auto die de stilstaande auto inhaalt. Gaat ie dan door de berm, ofzo?
Over de andere weghelft voor tegenliggers? De automobilist die stopt geeft je de indruk dat je veilig kan kan oversteken, door de ontstane situatie ben je iets overrompeld en dan steek je misschien zomaar over, en dan krijg je ongelukken.
Miepjecody
17-09-2025 om 07:23
DeOnbekende schreef op 17-09-2025 om 06:28:
[..]
Ze heeft het over een andere auto die de stilstaande auto inhaalt. Gaat ie dan door de berm, ofzo?
Over de andere weghelft, Â
Auwereel
17-09-2025 om 07:41
DeOnbekende schreef op 16-09-2025 om 22:51:
[..]
Als er twee banen zijn, steek je niet over als er maar één auto stopt. Lijkt mij, hoor.
Bij een weg heb je meestal verkeer van links en verkeer van rechts en dat betekent dat ongeduldige automobilisten geen zin hebben om te stoppen gerust naar de andere weghelft uitwijken als die vrij is.
Of je krijgt voorrang van links maar niet van rechts, want de onterechte voorranggevers kijken meestal niet verder dan hun eigen weghelft.
DeOnbekende
17-09-2025 om 09:00
Auwereel schreef op 17-09-2025 om 07:41:
[..]
Bij een weg heb je meestal verkeer van links en verkeer van rechts en dat betekent dat ongeduldige automobilisten geen zin hebben om te stoppen gerust naar de andere weghelft uitwijken als die vrij is.
Of je krijgt voorrang van links maar niet van rechts, want de onterechte voorranggevers kijken meestal niet verder dan hun eigen weghelft.
Als de auto voor hem stopt voor een voetganger, gaat de auto daarachter op de helft/baan voor tegenliggers rijden om hem snel in te halen?Â
Echt nog nooit meegemaakt. Ik vind het nogal vergezocht.
Miraval
17-09-2025 om 09:11
DeOnbekende schreef op 17-09-2025 om 09:00:
[..]
Als de auto voor hem stopt voor een voetganger, gaat de auto daarachter op de helft/baan voor tegenliggers rijden om hem snel in te halen?
Mwah, ik heb zo eens een hele eendenfamilie ondersteboven gereden zien worden. Eerste 2 autos stopten netjes, geen tegenliggers, auto 3 ging er met een rotgang langs, waar net eendjes liepen.
Mensen doen de gekste dingen in het verkeer, ik sta echt nergens meer van te kijken.
Â
Blauwevis
17-09-2025 om 09:11
DeOnbekende schreef op 17-09-2025 om 09:00:
[..]
Als de auto voor hem stopt voor een voetganger, gaat de auto daarachter op de helft/baan voor tegenliggers rijden om hem snel in te halen?
Die auto daarachter kan niet altijd weten waarom iemand stopt, kan zomaar dat diegene denkt dat die auto stopt om mensen in te laten stappen, of de voetganger zijn niet zichtbaar voor achteropkomende auto. Ik vind het helemaal niet vergezocht.
Blauwevis
17-09-2025 om 09:18
had een tijdje terug ook zo'n soort situatie. Ik stak het zebrapad over en een man die ongeveer naast mij liep stopte en gebaarde om een fietser voor te laten, terwijl ik doorliep, ik kon nog net op tijd mijn pas inhouden. Dat gaat allemaal in een fractie van een seconde.
Meesje
17-09-2025 om 09:34
Vanmorgen: ik ree met de auto een straat in met aan mijn kant geparkeerde auto's. Het is een smalle straat. Omdat er tegenliggers waren stopte ik dus achter de geparkeerde auto's om de tegenliggers langs te laten. De auto achter mij gaf een dot gas, ree al gebarend langs mij en vloog langs de geparkeerde auto's op het tegenmoet komende verkeer af. Die gingen vol in de remmen en één ging de stoep op. Echt, wat dacht je dat ik daar ging doen, eikel.
Meesje
17-09-2025 om 09:38
Ook vanmorgen: fietser voor mijn auto. Ik bleef er achter want moest stukje verderop rechtsaf. Fietser stopt ineens met trappen en laat zich helemaal uitrollen met de telefoon in de hand. Dan toch maar erlangs. Fietser begint weer te trappen. Bij de weg waar ik naar rechts moet gaat de fietser de stoep op en de bocht om naar rechts. Ik sla rechts af. Om de hoek schiet de fietser de stoep af, vóór mijn auto langs en aan de overkant weer de stoep op. Rotjong.Â
Meesje
17-09-2025 om 09:41
Andere keer:Â vrouw op fiets, ik in auto. Vrouw rijdt schuin voor mijn auto op de fietsstrook van een drukke weg. Bij het zebrapad springt ze in een beweging van de fiets af en loopt zo met de fiets aan de hand het zebrapad over. Ik vol in de remmen. Echt, ik kan toch geen gedachten lezen. Stap even af en maak (non-verbaal) duidelijk dat je wil gaan oversteken.Â
Greyli
17-09-2025 om 11:28
Meesje schreef op 17-09-2025 om 09:38:
Ook vanmorgen: fietser voor mijn auto. Ik bleef er achter want moest stukje verderop rechtsaf. Fietser stopt ineens met trappen en laat zich helemaal uitrollen met de telefoon in de hand. Dan toch maar erlangs. Fietser begint weer te trappen. Bij de weg waar ik naar rechts moet gaat de fietser de stoep op en de bocht om naar rechts. Ik sla rechts af. Om de hoek schiet de fietser de stoep af, vóór mijn auto langs en aan de overkant weer de stoep op. Rotjong.
Volgende keer Ff hard toeteren zodat ie schrikt en zijn telefoon laat vallen!Â
17-09-2025 om 11:31
Zojuist meegemaakt. Ik rechtdoor, vrouw kwam mij tegemoet en moest de bocht maken. Maar draaide zo ver door dat ze op de verkeerde weghelft kwam.
Ben absoluut geen barmhartige Samaritaan, maar ik zag dat ze zo erg schrok van haar verkeerde inschatting, dat ik een stukje naar achter ging zodat ze weer veilig terug kon.Â
Geven en nemen...
Greyli
17-09-2025 om 11:40
Paar jaar geleden meegemaakt. Mijn kind sliep eindelijk na 80 rondjes met de auto. Maar sliep nog niet helemaal en elk bochtje of heuveltje te hard nemen werd kind wakker.
Dus ik draai mijn wijk in! Op een slakkengang dat klopt en rij heel rustig de drempels over.Â
Ik reed 20 waar je 30 mocht.Â
Komt er zo'n opgefokt opgeschoren type even bumperkleven. Ik trek mij er niks van aan en rij door zoals ik al reed. Vervolgens vliegt hij mij voorbij, snijdt mij bijna af, rijdt door en gaat ineens vol op de rem. Geeft weer gas en remt weer, tot 3x toe. Bij de derde keer maakte ik een foto van xijn kentenken. (Ik weet het, het mag niet!)
Toen zette hij bij de vierde keer zijn auto stil en vloog zijn deur open..
Ik ben keihard erlangs gesjeest, zo mijn eigen straat in, snel kind gepakt en binnen de politie gebeld.
Politie kon niks doen want ik had moeten bellen toen het nog bezig was!
Pardon!??? Wat denk je zelf?? Dat ik ff kon bellen, terwijl zo'n achterlijke gladiool mij heel erg intimideerde en ik een kind achterin had zitten. Ik had met veel moeite en vrees heel snel een behoorlijk wazige foto kunnen maken. (Inmiddels een telefoon waar ik handsfree mee kan in de auto. Maar destijds had ik dat nog niet, want niet nodig. Want als je autorijdt dan heb je niks op je telefoon te zoeken)
Ik had gelukkig het kenteken en heb er toen een melding van laten maken.Â
Inmiddels voel ik mij weer veilig, maar ben een paar weken bang geweest.. en nog steeds graag ik mij af waarom deed meneer dit..m!????