Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat irriteert jou in het verkeer?

of ben jij een lieve geduldige rijder die nooit vloekt 🤬 

oudmaarnognietkoud schreef op 09-05-2025 om 18:15:

Gisteren nog. Ik ben op de fiets, gewone fiets. Kom aan op een gelijkwaardige kruising en er komt een auto van rechts.
Ik hou dus een beetje in en als die auto doorrijdt dan kan ik er achterlangs zonder te hoeven afstappen.
Gaat ie remmen en gebaren dat ik voor mag. Nee, sukkel, jíj hebt voorrang en neem die dan ook.
Nou sta ik te schutteren en moet alsnog afstappen... gedoe wat nergens voor nodig is.

Ik word dan vaak best boos richting automobilist en blijf ook pontificaal stilstaan. Daar heb ik el een paar keer een opmerking over gehad, dat ik niet zit te wachten op dit soort gevaarlijke hoffelijkheden.

Vandaag gaf de automobilist het het afrijden van een drukke rotonde onterecht en onverwacht voorrang aan fietsers, het was echt gevaarlijk en het verkeer op de rotonde werd erdoor opgehouden.

Vandaag weer, mensen die 90 km per uur links blijven rijden waar je 100 mag. Het is een vijfbaansweg, maar alsnog moet ik dan drie banen opschuiven om in te halen. Los van het feit dat andere automobilisten keihard van rechts inhalen.

En ook steeds van snelheid veranderen, dan komen ze aanrijden en ineens laten ze het gas wat los en blijven ze links parallel naast me rijden. Ik hou in, schuif die drie banen op en haal in, schuif weer terug, en vervolgens komen ze weer links naast me rijden. Dat drie keer!

Zo intens irritant!

Al een poosje geleden. Zondagochtend 7 uur, ik kom uit de nachtdienst en het zit potdicht van de mist. 
Ik rijd uiteraard rustig en er zit een auto dicht achter mij. 
Die rijdt dus op mijn achterlichten want voorbij mijn auto ziet hij zeker niets. 
Ik ben gestopt bij een tankstation en ik heb gewacht tot hij mij voorbij was. 
Doeiiiiii

Tuinplant schreef op 10-05-2025 om 20:40:

[..]

Ik word dan vaak best boos richting automobilist en blijf ook pontificaal stilstaan. Daar heb ik el een paar keer een opmerking over gehad, dat ik niet zit te wachten op dit soort gevaarlijke hoffelijkheden.

Vandaag gaf de automobilist het het afrijden van een drukke rotonde onterecht en onverwacht voorrang aan fietsers, het was echt gevaarlijk en het verkeer op de rotonde werd erdoor opgehouden.

En je gelooft het niet, vanmiddag, zelfde kruising, zelfde situatie maar wel een andere automobilist. Geen voorrang krijgen als je het hebt is bloedirritant maar voorrang krijgen terwijl je het niet hebt is net zo fout. 
Als iedereen zich nou gewoon aan de regels zou houden. 

Vandaag nog bij het naar school brengen. We moeten oversteken, er is geen zebrapad. Dus we wachten tot die ene auto voorbij is. Nee hoor, want die auto stopt om ons voorrang te geven. Nee! Zo kan ik mijn kinderen toch niet leren hoe het werkt. Zo irritant. Rijd gewoon door, dan steken we daarna over. Als het nou enorm druk is, ok.. maar dat was dus niet het geval.

Even een schopje! 

Vanmorgen mijn kind naar school gebracht met de auto. Helaas kan het even niet anders, want de fiets wordt asap gemaakt, normaliter gaan wij met de fiets. 

Met de auto is het echt een drama. De scchol bevindt zich net buiten de wijk in een inprikker met nog meer scholen. 
Het is een soort rondje dat je maakt met je auto en aan de buitenkant van het rondje zitten de scholen en binnen in het rondje zijn echt heeel veel parkeerplekken. 

Je rijdt het rondje tegen de klok in. Iedereen doet dat, fietsers ook.

Met het naar huis rijden Vanmorgen was het heel druk met auto's. Stond er dus een hele lange lus tot halverwege het rondje om de prikker weer uit te komen. 
Ik was bijna vooraan de lus om de prikker uit te rijden
Rijdt er dus met een bloedgang een auto met de klok, om zo de hele rij auto's te ontlopen.

Ik ben sinds een paar maanden klaar met dit soort mensen en laat ze er dus gewoon ook tussen. (Bleek het nog een bekende te zijn van mij ook)

Ik erger mij er niet meer aan! Bijzonder vind ik het wel. 

Peaches schreef op 12-05-2025 om 22:06:

Vandaag nog bij het naar school brengen. We moeten oversteken, er is geen zebrapad. Dus we wachten tot die ene auto voorbij is. Nee hoor, want die auto stopt om ons voorrang te geven. Nee! Zo kan ik mijn kinderen toch niet leren hoe het werkt. Zo irritant. Rijd gewoon door, dan steken we daarna over. Als het nou enorm druk is, ok.. maar dat was dus niet het geval.

Of je leert je kinderen dat wanneer automobilisten je actief voorrang verlenen, dat je dan over mag steken. 

Peaches schreef op 12-05-2025 om 22:06:

"Eigenlijk moesten we wachten tot deze auto voorbij was, maar hij stopt even voor ons". 

En door. 

DeOnbekende schreef op 16-09-2025 om 16:01:

[..]

"Eigenlijk moesten we wachten tot deze auto voorbij was, maar hij stopt even voor ons".

En door.

En dan word je geschept door een auto die de gestopte auto snel inhaalt, echt aanbevelenswaardig.....

Wat mij irriteert in het verkeer ? Fatbikes .

Ongeduldige en agressieve mensen, met name automobilisten. 

Leuk topic, hebben jullie even.

Wat mij irriteert:

- fatbikes
- scooters en fietsers op de stoep bij onze speeltuin.
- drie fietsers naast elkaar.
- drie fietsers naast elkaar. En als ik in tegengestelde richting er voorbij wil, ze niet aan de kant gaan en dan achter de drie fietsers een scooter deze drie wil inhalen, waardoor er niemand in tegengestelde richting langs kan. En als scooter zijnde gewoon doorrijden (bontkraag)
- geen richting aangeven op rotondes.
- wanneer ik op een voorrangsweg rij en iemand van rechts op het allerallerallerlaatste moment pas remt, waardoor ik dus ook rem..
- een geheel gezin samen op dezelfde fatbike.
- auto's die hier (30km zone bij nota bene een peuterspeeltuin) door de straat racen en als het je lukt ze aan te spreken, krijg je een grote mond.
- ouderen die zoveel haast hebben op de fiets en hierdoor geen geduld hebben en dit ook laten weten.
- automobilisten die onnodig links rijden.
- bumperklevers.
- brackcheckers.
- mensen die de verkeersregels NIET kennen.

Auwereel schreef op 16-09-2025 om 21:05:

[..]

En dan word je geschept door een auto die de gestopte auto snel inhaalt, echt aanbevelenswaardig.....

Als er twee banen zijn, steek je niet over als er maar één auto stopt. Lijkt mij, hoor. 

Ies

Ies

16-09-2025 om 23:45

Ik stoor me vooral aan heel gevaarlijk gedrag. Daar kan ik mijn portie ergernis wel al genoeg mee kwijt helaas. Vandaag nog iemand die misschien wel 100 reed in een woonwijk, mijn hart sloeg over. (Ik op fiets)
Ik krijg steeds minder voorrang daar waar ik duidelijk wél voorrang heb, dat soort zaken. Ik fiets veel en vind het met de dag gevaarlijker worden. En dan heb ik niet eens een jong kind naast me fietsen en ik ben ook niet beperkt of hoogbejaard. Dus voor dat soort mensen moet het echt wel lastig worden, bah.
Dat ik bijv soms voorrang krijg waar ik het níet heb stoort me (op een slechte dag) ook wel eens, maar dat vind ik eigenlijk wat sneu van mezelf.

DeOnbekende schreef op 16-09-2025 om 22:51:

[..]

Als er twee banen zijn, steek je niet over als er maar één auto stopt. Lijkt mij, hoor.

Ze heeft het niet over 2 banen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.