Huiskamer
Roos57
07-03-2025 om 09:32
Wat irriteert jou in het verkeer?
of ben jij een lieve geduldige rijder die nooit vloekt 🤬Â
SuzyQFive
09-03-2025 om 09:41
Bakblik schreef op 08-03-2025 om 12:28:
[..]
Dat mag gewoon hoor. Maximaal met 2 naast elkaar. Dat kan niemand wat van zeggen.
Het is niet overal even verstandig maar het mag. Sinds voor je eigen veiligheid als fietser zelfs beter. Als je alleen fietst passeren auto's je ergens dat het eigenlijk niet kan en wordt je in de goot gedrukt. Daar wordt ik echt niet blij van.
Officieel mag je ander verkeer niet hinderen dus als je verkeer hindert met naast elkaar fietsen mag het weer niet.Â
Aan de andere kant adviseert de politie hier scholieren om op de landwegen als fietsers juist wel naast elkaar te fietsen. Auto’s moeten dan wel afremmen en halen ze langzamer in. Een enkele fietser wordt namelijk op veel hogere snelheid ingehaald en er vallen daardoor juist meer slachtoffers.Â
Poezenmeisje
09-03-2025 om 11:07
Ik vind de 'snelfietspaden' echt een hele verbetering voor de veiligheid.
Naminokurashi
09-03-2025 om 11:16
Mag ik als voetganger klagen over automobilisten?
Ik word af en toe zowat van mijn sokken gereden op parkeerplaatsen. Ik kijk altijd al goed uit, maar nog gebeurd het af en toe.
Ik weet dat ik als voetganger geen rechten heb en geen bal voor stel.
Bellebelle
09-03-2025 om 11:46
Eergisteren reden we op de snelweg, 130 (na zeven uur). We waren ongeveer twee uur onderweg en zeker 3x schoot er opeens een auto voor ons, op de rijbaan waar we reden. Mijn man zat achter het stuur omdat ik wat gedronken had en hij niet en schrok me elke keer het ongeluk. Waarom schieten mensen kriskras van links naar rechts op de snelweg?
CreaBea
09-03-2025 om 11:58
Ik geloof dat alles waar ik me aan erger in het verkeer wel genoemd is op 1 na: fietsers die voor de auto rijden en stoppen met trappen. Als ik niet kan inhalen (tegenligger, te smalle weg, ik moet bijna afslaan) dan rij ik dus achter een fietser die steeds langzamer gaat. Mens trap gewoon dóór!!! En heel veel fietsers doen dit, maar waarom: géén idee.
Bakblik
09-03-2025 om 12:25
SuzyQFive schreef op 09-03-2025 om 09:41:
[..]
Officieel mag je ander verkeer niet hinderen dus als je verkeer hindert met naast elkaar fietsen mag het weer niet.
Aan de andere kant adviseert de politie hier scholieren om op de landwegen als fietsers juist wel naast elkaar te fietsen. Auto’s moeten dan wel afremmen en halen ze langzamer in. Een enkele fietser wordt namelijk op veel hogere snelheid ingehaald en er vallen daardoor juist meer slachtoffers.
Dit inderdaad ook. Als je alleen fietst op smalle wegen wordt je vaak met te hoge snelheid ingehaald door auto's.Â
Vreselijk.Â
MMcGonagall
09-03-2025 om 12:26
CreaBea schreef op 09-03-2025 om 11:58:
Ik geloof dat alles waar ik me aan erger in het verkeer wel genoemd is op 1 na: fietsers die voor de auto rijden en stoppen met trappen. Als ik niet kan inhalen (tegenligger, te smalle weg, ik moet bijna afslaan) dan rij ik dus achter een fietser die steeds langzamer gaat. Mens trap gewoon dóór!!! En heel veel fietsers doen dit, maar waarom: géén idee.
Oh ja, dat ook. Daar heb ik elke dag last van, mensen die drie keer trappen en dan uitrollen.
Kaaaaaaaatje
09-03-2025 om 16:14
Rockstar schreef op 08-03-2025 om 12:25:
[..]
Goh. Zo had ik het nooit bekeken. Ik ben ook zo’n snelinvoeger. Ik ga wel langer proberen door te rijden dan, maar als ik een gaatje zie ga ik me er toch echt in wurmen voor ik straks stil sta aan het einde naast een stel eikels die me er niet tussen willen laten.
Ik rijd dus altijd de gehele invoegstrook af en ik heb er nog nooit niet tussengepast.
Ik zorg dat ik mijn snelheid aanpas aan de andere rijbaan, maar ik rijd wel net iets harder, ik scheur er dus niet langs. En hoe sneller je rijdt hoe eerder je begint met invoegen. Als het langzaamrijdend en stilstaan is helemaal op het eind, als het langzaamrijdend is kun je prime 5 auto's voor het einde invoegen en hoe harder je rijdt hoe logischer het is dat je eerder een plekje zoekt.
Poezie
09-03-2025 om 16:24
Kaaaaaaaatje schreef op 09-03-2025 om 16:14:
[..]
Ik rijd dus altijd de gehele invoegstrook af en ik heb er nog nooit niet tussengepast.
Ik zorg dat ik mijn snelheid aanpas aan de andere rijbaan, maar ik rijd wel net iets harder, ik scheur er dus niet langs. En hoe sneller je rijdt hoe eerder je begint met invoegen. Als het langzaamrijdend en stilstaan is helemaal op het eind, als het langzaamrijdend is kun je prime 5 auto's voor het einde invoegen en hoe harder je rijdt hoe logischer het is dat je eerder een plekje zoekt.
Heb je toevallig een grote auto?
MidasWolf
09-03-2025 om 21:00
Koekjez schreef op 08-03-2025 om 19:19:
Automobilisten die voor elke drempel, kruispunt etc. VOL op de rem gaan.
Of automobilisten die een stuk langzamer rijden dan de maximum snelheid.
Mensen die hun hond uitlaten en de hond midden op de weg of aan de overkant laten lopen terwijl deze aan de lijn zit.
Voetgangers die midden op de weg lopen.
Fietsers die tegen de richting in rijden.
Mensen die op het kruis staan voor het stoplicht bij de uitrit op mijn werk. In de spits sta ik soms zo lang te wachten, dat ik dan liever de andere kant opga en een flink eind omrijd.
Schuldig, zeker als ik ergens niet bekend ben. Liefst ga ik niet te hard over drempels heen.Â
Kaaaaaaaatje
09-03-2025 om 21:36
Kaaaaaaaatje schreef op 09-03-2025 om 16:14:
[..]
Nee, Renault Clio.
SuzyQFive
10-03-2025 om 23:48
Oh ik heb een waar ik me wel over opwind!Â
Gisteren lekker stukje fietsen. Door de Ommelanden en daar zijn van die smallere fietspaden. Steevast kom ik altijd stelletjes bejaarden tegen, met helm trouwens tegenwoordig, die een zijspiegel op hun fiets hebben.Â
Die zijspiegel steekt 9/10 uit en die bejaarden durven dus niet meer dicht bij het randje te fietsen, hierdoor ben ik gisteren dus ook weer aangetikt door zo’n domme zijspiegel. Rotdingen (maar snap het wel hoor).Â
Koekjez
11-03-2025 om 18:45
Vandaag een automobilist die de haaientanden (of mij) negeerde. Ik moest vol op m’n rem en ik ben uiteindelijk maar van mijn fiets afgesprongen om een botsing te voorkomen. Nu heb ik een pijnlijke enkel, maar dat is beter dan vol tegen een auto aanrijden.
Peaches
11-03-2025 om 19:17
Fietsers die zonder achterom te kijken linksaf slaan en denken dat ze voorrang op auto's hebben als ze hun hand uitsteken..
Wieder
11-03-2025 om 20:49
Peaches schreef op 11-03-2025 om 19:17:
Fietsers die zonder achterom te kijken linksaf slaan en denken dat ze voorrang op auto's hebben als ze hun hand uitsteken..
Ja dat! Vroeger stak niemand z'n hand uit, maar werd er wel achterom gekeken en stapte je van je fiets om te wachten tot de auto voorbij was voor je overstak. Tegenwoordig denken ze dat je hand uitsteken een magisch schild tevoorschijn tovert dat je onsterfelijk maakt en klappen ze de fiets voor je motorkap.Â
Van de week nog twee mensen die in plaats van op het fietspad , op de 60 kilometerweg gingen fietsen en toen ik gas gaf om ze, inwendig foeterend om zoveel domheid, in te halen, staken ze beiden keurig hun hand uit en moest ik bovenop mijn rem omdat ze zonder op of om te kijken de weg overstaken naar het fietspad. En toen ik van pure schrik toeterde, keken ze geïrriteerd om. Ze waren van de leeftijd dat ze een helm ophadden, dus je verwacht dat ze beter weten.