Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat irriteert jou in het verkeer?

of ben jij een lieve geduldige rijder die nooit vloekt 🤬 

ik herken mezelf in bijna alle ergenissen,  jammergenoeg. 
Wat ik nog niet gelezen heb: vrachtauto's die vrachtauto's inhalen met 3km verschil in snelheid.  DAT DUURT LANG...
En ook gewoon waar dat niet mag want op hele stukken snelweg mag je als vrachtauto tussen 7.00u en 19.00u niet inhalen! 

DeOnbekende schreef op 07-03-2025 om 09:55:

Mensen die in een file de invoegstrook helemaal afrijden en zich er dan tussen proppen waar geen ruimte is. Ik wijk geen centimeter, probeer het maar bij degene achter mij.

Niet om flauw te doen maar dat is in feite juist de bedoeling, hele invoegstrook gebruiken en aan het eind invoegen bij file. 

Poezenmeisje schreef op 07-03-2025 om 12:05:

Vriendelijke automobilisten die mij voorrang geven op de fiets terwijl ik dat niet heb zijn mijn ergernis nummer 1.

Ergernis nummer 2 bestaat uit "international students" die als bange konijntjes op hun 24" fietsje proberen door Groningen te kruipen.
Eigenlijk zou je hier pas mogen komen studeren als je je fietsdiploma hebt gehaald.

Ze kunnen ook vaak de rem niet vinden en remmen met hun voeten, komen dan midden op de weg tot stilstand. Of ze rijden zo langzaam dat we dat wiebelen voor het omvallen noemen. Het is overigens lastiger fietsen op een te kleine fiets 😂. 

Ik heb wel ergernissen maar ik laat me er niet door beïnvloeden. Tik het af als iets dat gebeurt. Oo één na: 

Auto’s die je inhalen en dan vervolgens kort voor je weer invoegen en dan weer langzamer gaan rijden. 
Verder: 

* Mensen die op een rotonde geen richting aangeven, dat gebeurt meermalen op een dag.
* scooterrijders die gewoon een kruispunt of rotonde opknallen.
* Mensen die geen rekening houden met kinderen op de fiets. 1. Ze hebben nog niet het brein om alles te overzien. 2. Het zijn zwakke deelnemers.
* Werkbusjesverkeer. Ze parkeren overal en nergens en vooral bij voorkeur op een hoek zodat je niets meer ziet. Ze knallen altijd op veel te hoge snelheid door straten waar veel kinderen zijn, woonerven zeker, met op stip PostNL en DHL. 

SuzyQFive schreef op 07-03-2025 om 20:54:

Ik heb wel ergernissen maar ik laat me er niet door beïnvloeden. Tik het af als iets dat gebeurt. Oo één na:

Auto’s die je inhalen en dan vervolgens kort voor je weer invoegen en dan weer langzamer gaan rijden.

Verder:

* Mensen die op een rotonde geen richting aangeven, dat gebeurt meermalen op een dag.
* scooterrijders die gewoon een kruispunt of rotonde opknallen.
* Mensen die geen rekening houden met kinderen op de fiets. 1. Ze hebben nog niet het brein om alles te overzien. 2. Het zijn zwakke deelnemers.
* Werkbusjesverkeer. Ze parkeren overal en nergens en vooral bij voorkeur op een hoek zodat je niets meer ziet. Ze knallen altijd op veel te hoge snelheid door straten waar veel kinderen zijn, woonerven zeker, met op stip PostNL en DHL.

Eens! Maar ook andersom, auto die jij gaat inhalen en die dan ineens wel het gaspedaal weet te vinden

Mensen die hard op een drukke rotonde afrijden en op het laatste moment pas remmen.Dan heb ik z’n schrik reactie, zie je dat je er nog niet op kan.

DeOnbekende schreef op 07-03-2025 om 09:55:

Mensen die in een file de invoegstrook helemaal afrijden en zich er dan tussen proppen waar geen ruimte is. Ik wijk geen centimeter, probeer het maar bij degene achter mij.

Dan houd je zeker ook niet fatsoenlijk afstand anders zou er nog wel een auto tussen passen. Mijn ergernis #1: onvoldoende afstand houden!

Een PostNL busje reed eens de hoek om de Folkingestraat in en schepte bijna een moeder met kinderwagen. 

Dát heeft hij geweten, het winkelend publiek heeft hem direct geblokkeerd en de kont volgescholden. 

Moxxie schreef op 07-03-2025 om 11:09:

Duiven. Ze weigeren gewoon om voor mij opzij te gaan. Ik zie nooit iemand remmen voor die krengen maar ik moet wel.

NOOIT REMMEN voor dieren. 

Gas loslaten en ga er maar vanuit dat die beesten op tijd weg zijn. Ik zie nooit platte duiven, soms wel platte meerkoeten en eenden. Laatst nog een haas.

Je ziet het overigens niet als iemand het gas loslaat, dus misschien doen ze dat al wél.

ToetieToover schreef op 07-03-2025 om 22:26:

[..]

Dan houd je zeker ook niet fatsoenlijk afstand anders zou er nog wel een auto tussen passen. Mijn ergernis #1: onvoldoende afstand houden!

In de file sluit ik gewoon aan, inderdaad. Ik zou niet weten waarom niet.

DeOnbekende schreef op 08-03-2025 om 06:23:

[..]

In de file sluit ik gewoon aan, inderdaad. Ik zou niet weten waarom niet.

Dat je kunt doorrijden op de invoegstrook bij een file komt ook door de malloten die helemaal aan het begin willen invoegen ipv zoals het hoort bij het eind bij het verdrijvingsvlak. 

Je vult de hele invoegstrook, dan passen er meer auto's op het beschikbare weg oppervlak. Dus rijd je met een hogere snelheid dan de file naar hett eind, dan kan dat vullen van het wegdeel zo snel mogelijk en staan er minder auto's achter je het kruispunt te blokkeren.

En dan voeg je in waar de wegbanen samen gaan waarbij de file baan dus ruimte laat. Want dan zijn we allemaal sneller thuis. Door geen ruimte te laten en niet door te rijden tot het eind verlengt de file en daarmee de vertraging voor voor beide rijstroken. Dus door geen ruimte te laten hinder je jezelf ook.

mana_sutiyuq schreef op 08-03-2025 om 07:23:

[..]

Dat je kunt doorrijden op de invoegstrook bij een file komt ook door de malloten die helemaal aan het begin willen invoegen ipv zoals het hoort bij het eind bij het verdrijvingsvlak.

Je vult de hele invoegstrook, dan passen er meer auto's op het beschikbare weg oppervlak. Dus rijd je met een hogere snelheid dan de file naar hett eind, dan kan dat vullen van het wegdeel zo snel mogelijk en staan er minder auto's achter je het kruispunt te blokkeren.

En dan voeg je in waar de wegbanen samen gaan waarbij de file baan dus ruimte laat. Want dan zijn we allemaal sneller thuis. Door geen ruimte te laten en niet door te rijden tot het eind verlengt de file en daarmee de vertraging voor voor beide rijstroken. Dus door geen ruimte te laten hinder je jezelf ook.

Dank voor dit interessante opstel, maar ik reageer gewoon op wat mij hindert en hoef niet door jou de les te worden gelezen 

DeOnbekende schreef op 08-03-2025 om 08:35:

[..]

Dank voor dit interessante opstel, maar ik reageer gewoon op wat mij hindert en hoef niet door jou de les te worden gelezen

Zo was het ook niet bedoeld.

Maar hier, dat ergeren is weer een ander draadje. Ik wens je een fijne zaterdag, geniet van het zonnetje.

Geen richting aangeven

Niet stoppen bij haaietanden

De hoek omrijden ook als net om de hoek het voetgangerslicht op groen staat

Al telefonerend door het rode licht rijden

ik erger aan de auto’s die binnen een meter in de bocht staan  geparkeerd bij ons in de wijk.
Sla je rechtsaf, zit je bijna boven de de auto,.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.