Huiskamer
Roos57
07-03-2025 om 09:32
Wat irriteert jou in het verkeer?
of ben jij een lieve geduldige rijder die nooit vloekt 🤬Â
Ted68
07-03-2025 om 14:47
Bumperkleven, Inhalen met 5km meer en dan voor je gaan sukkelen. Afsnijden bij het inhalen. Fietsers die geen rood licht kennen.Â
De drukte in Nederland....En dan in duitsland als idioten rijden.
MarvelousM
07-03-2025 om 14:56
Ik erger me gewoon aan zo'n beetje iedereen. De enige die goed kan rijden, ben ik zelf
.Â
Maar het ergste vind ik wel dat ze mijn auto gewoon niet serieus nemen. Als ik in een andere (grotere, nieuwere) auto rijd, heb ik lang niet zo veel spatjes met iedereen.Â
Strijkstok
07-03-2025 om 16:51
Onnodig in het midden of links blijven rijden op de snelweg, terwijl ze helemaal niet doorrijden of inhalen. Ga gewoon naar rechts!
Te langzaam rijden, bv 65 waar je 80 mag.
Fietsers die geen enkele verkeersregel lijken te kennen en doen waar ze zin in hebben 😖
Verder irriteer ik me niet zoveel
MMcGonagall
07-03-2025 om 17:01
MarvelousM schreef op 07-03-2025 om 14:56:
Ik erger me gewoon aan zo'n beetje iedereen. De enige die goed kan rijden, ben ik zelf
.
Maar het ergste vind ik wel dat ze mijn auto gewoon niet serieus nemen. Als ik in een andere (grotere, nieuwere) auto rijd, heb ik lang niet zo veel spatjes met iedereen.
Precies dit, op alle punten.
Afgelopen week reed ik in een grote auto van mijn werk, met zwaailicht (dat uit stond, ik mag daar niet aankomen haha). Komt er zo’n Audi-rijder aangescheurd die iedereen bumperkleefde en opzij joeg. Toen hij achter mij reed, hield hij vervolgens keurig afstand. Dan wel! In mijn eigen Hyundaaitje had hij me ook opzij gejaagd, of was gaan zigzaggen.
Tuinplant
07-03-2025 om 17:48
Poezenmeisje schreef op 07-03-2025 om 12:05:
Vriendelijke automobilisten die mij voorrang geven op de fiets terwijl ik dat niet heb zijn mijn ergernis nummer 1.
Ik ben gelukkig niet de enige met deze ergenis. Ik blijf ook pontificaal staan als ik geen voorrang heb, nou dat vinden veel automobilisten helemaal niet leuk. Ze begrijpen daar niets van, terwijl deze automobilisten eigenlijk gewoon een gevaar zijn in het verkeer.Â
Moxxie
07-03-2025 om 17:55
Tuinplant schreef op 07-03-2025 om 17:48:
[..]
Ik ben gelukkig niet de enige met deze ergenis. Ik blijf ook pontificaal staan als ik geen voorrang heb, nou dat vinden veel automobilisten helemaal niet leuk. Ze begrijpen daar niets van, terwijl deze automobilisten eigenlijk gewoon een gevaar zijn in het verkeer.
Ik vind het ook irritant, je krijgt er allemaal van dat twijfelgedoe van. Negen van de tien keer gaat het allemaal sneller en soepeler als ze gewoon doorrijden.
vrouw92
07-03-2025 om 18:23
Als fietser erger ik me ook behoorlijk in het verkeer:Â
- Medefietsers, wandelaars en hardlopers zonder licht op de meest donkere paden zonder verlichting. Echt een gevaar voor jezelf en voor anderen.Â
- Pubers op een fatbike of gewone fiets die mij regelmatig laten schrikken op de fiets, door uit het niets te schelden.Â
- Scooters die veel te hard langsscheuren
- Heel fel licht van fietsers.Â
En zo kan ik nog wel even doorgaan, het is elke keer weer een wonder dat ik heel thuis kom.Â
Loulou39
07-03-2025 om 18:50
Ik erger me aan bijna alles.
-Mensen die te langzaam rijden, niet op ander verkeer letten.
-Mensen die geen knipperlicht aan doen (vanmiddag ook weer zo irritant op alle rotondes die ik tegenkwam).
-Mensen die heel langzaam van hun rijbaan afgaan, zodat je weet dat ze op hun telefoon zitten
-enz, enz, enz.
Loulou39
07-03-2025 om 18:56
Loulou39 schreef op 07-03-2025 om 18:50:
Ik erger me aan bijna alles.
-Mensen die te langzaam rijden, niet op ander verkeer letten.
-Mensen die geen knipperlicht aan doen (vanmiddag ook weer zo irritant op alle rotondes die ik tegenkwam).
-Mensen die heel langzaam van hun rijbaan afgaan, zodat je weet dat ze op hun telefoon zitten
-enz, enz, enz.
O, en mensen die inhalen terwijl dat niet kan, waardoor ik keihard op de rem moet.
Vrachtwagenchauffeurs die geen dode hoek spiegel hebben en die je dan langzaam op je af ziet komen vanaf een andere rijbaan terwijl je er al naast rijdt, waardoor je alweer keihard op de rem moet (gelukkig deden de mensen achter mij dat ook, anders had ik dit niet kunnen typen denk ik)
Schoondochter
07-03-2025 om 18:57
Moxxie schreef op 07-03-2025 om 17:55:
[..]
Ik vind het ook irritant, je krijgt er allemaal van dat twijfelgedoe van. Negen van de tien keer gaat het allemaal sneller en soepeler als ze gewoon doorrijden.
Yep. Ik reed vandaag nog achter een automobilist die continue voorrang gaf aan fietsers waar dat niet hoefde. Die ging zelfs op een 50-km weg op de rem om een voetganger te laten oversteken. Levensgevaarlijk.
En inderdaad felle lichten, dat wordt steeds erger. Het begint bijna contra productief te worden, soms moet ik wegkijken omdat het licht zo fel schijnt en dat is ook gevaarlijk natuurlijk.
kerst
07-03-2025 om 18:58
Bumperklevers.
Automobilisten die gaan toeteren 😳 meestal om onbenulligheden
Ik schrik er nog steeds van!
Geen richting aangeven.
Enorme felle auto lichten😳
 We rijden hier niet in verlaten Afrika, maar kikkerlandje Nederland.
Automobilisten die je voor laten gaan als fietser of voetganger, terwijl je geen voorrang hebt.
oudmaarnognietkoud
07-03-2025 om 19:12
KnorrendKitten schreef op 07-03-2025 om 11:53:
De jongste heeft nu bijna tien jaar haar rijbewijs en oudste is net weer begonnen.
Het is wel grappig om te zien dat ze allebei anders leren rijden. Jongste had het nieuwe rijden en moest uitrollen voor een stoplicht terwijl oudste gewoon de rem moet gebruiken.
Mijn rijbewijs is al meer dan 40 jaar in mijn bezit maar ik laat mijn auto altijd uitrollen als het verkeerslicht in de verte op rood gaat. Indien nodig het laatste stukje nog even bijremmen om te voorkomen dat ik mijn voorganger raak.Â
oudmaarnognietkoud
07-03-2025 om 19:25
MarvelousM schreef op 07-03-2025 om 14:56:
Ik erger me gewoon aan zo'n beetje iedereen. De enige die goed kan rijden, ben ik zelf
.
Maar het ergste vind ik wel dat ze mijn auto gewoon niet serieus nemen. Als ik in een andere (grotere, nieuwere) auto rijd, heb ik lang niet zo veel spatjes met iedereen.
Je doet mij aan mijn oma denken. Zij reed weliswaar geen auto maar haar motto was: "Iedereen is gek behalve ik".Â
Wat auto betreft heb ik beiden meegemaakt. Ik reed jaaaaren in suffe goedkope auto's. De laatste auto voor deze was een Fiat Panda (old school) . Mijn huidige auto is een klassieke cabrio met een 1.8l motor.
En mijn rijstijl is nog precies dezelfde. Vanmiddag nog een dikke BMW waarvan de bestuurder die naast mij stond met heel veel bombarie, motorgeronk en gierende banden bij het verkeerslicht wegreed.
Bye bye zwaai zwaai, ik heb geen haast :cheer
Rockstar
07-03-2025 om 19:54
Om mijn wijk uit te komen moet je over een eenbaansweg met aan weerszijden bomen, dus je kan niet inhalen. En zeer regelmatig tref ik daar iemand die 30-40 gaat rijden in plaats van gewoon 50. En dan bin de bochten terug naar 15-30. Dan duurt zo'n weg lang, uugh!
Bakblik
07-03-2025 om 20:03
Tuinplant schreef op 07-03-2025 om 17:48:
[..]
Ik ben gelukkig niet de enige met deze ergenis. Ik blijf ook pontificaal staan als ik geen voorrang heb, nou dat vinden veel automobilisten helemaal niet leuk. Ze begrijpen daar niets van, terwijl deze automobilisten eigenlijk gewoon een gevaar zijn in het verkeer.
Moxxie schreef op 07-03-2025 om 17:55:
[..]
Dat twijfelgedoe dat maakt het gevaarlijk inderdaad een het zou beter en vloeiender van als men gewoon respect heeft voor de regels. Rechts gaat voor dus als ik stop moet rechts gewoon rijden.Â
Ik geef fietsles voor volwassenen en dan heb ik uitgelegd dat je rechts voorrang moet geven en het helpt dan voor de duidelijkheid niet echt als je mensen tegenkomt die ons voor laten gaan als we geen voorrang hebben. Zeker niet, omdat we een taalbarrière hebben.Â