Huiskamer
Roos57
07-03-2025 om 09:32
Wat irriteert jou in het verkeer?
of ben jij een lieve geduldige rijder die nooit vloekt 🤬Â
rionyriony
07-03-2025 om 10:35
"Ik mag hier rijden, lazer op!" De heel grote voertuigen doen dat niet; die blijven geduldig wachten, maar de heel kleine willen graag laten zien dat de andere in de fout is.
Ze zullen wel in hun recht staan; die haasthebbers. Dat weet je natuurlijk als klein kind al. De regels werden je op de verkeersles geleerd.
Grietje2
07-03-2025 om 10:35
Mensen die met hun mobiel bezig zijn en daardoor afzakken in snelheid en heen en weer slingeren in hun baan.
Ook als er een flink stuk langzamer gereden wordt dan mag.
Marty1984
07-03-2025 om 10:37
Mensen die 40 rijden waar ze 70 mogen. Geef gas. Of koop een scooter.
Eikels met te grote karren die denken dat de wereld van hen is en dat iedereen wel wijkt voor hen.
Rockstar
07-03-2025 om 10:41
Invoegen doe ik zodra het kan, zoals ik het geleerd heb. Als dat al na 5 meter is dan ga ik, als dat pas na 20 meter is ga ik dan. Als ik persé die hele strook af ga moeten rijden moet er maar net plek zijn als ik er af wil en dat is er 9 van de 10 keer niet. Lijkt me nogal gevaarlijk, dus daarom heb ik het ook niet zo geleerd bij rijles.
Mensen die op de 2e of 3e baan 90 gaan rijden als je er 100 mag, waardoor ik helemaal naar de 3e of 4e baan moet om in te halen, officieel. Ik wil ze nog weleens rechts inhalen als ze op de 3e baan of zelfs verder aan het slakken zijn en er toch een baan tussen zit.
En mensen die geen richting geven op rotondes of afslagen waardoor ik voor piet snot stil ga staan.
Beterlaat2021!
07-03-2025 om 11:01
Te hard rijden* op de weg waar ik aan woon : een weg met oversteekplaatsen naar sportvelden, park en scholen. En als ik dan het gebaar maak : 'rustig aan' nog even gas geven met een knetterende uitlaat... Inhalen in de bebouwde kom!
* Gelukkig wordt deze weg eind van dit jaar een 30 km zone. Ik kanniewachte!
Moxxie
07-03-2025 om 11:09
Duiven. Ze weigeren gewoon om voor mij opzij te gaan. Ik zie nooit iemand remmen voor die krengen maar ik moet wel.
nlies
07-03-2025 om 11:30
Fietsers in donkere kleren die dan ook nog eens 's avonds zonder licht rijden. Net als hardlopers die het toch fijner vinden om op de weg te lopen, maar zich ook zo ongeveer onzichtbaar hebben gemaakt
CharlieB
07-03-2025 om 11:32
Ongeveer alles:
- mensen die geen ruimte geven voor de invoegstrook terwijl er 2 lege banen naast je liggen
- als je op de snelweg relaxed in een treintje rijdt van 105km/uur en een auto van de rechterbaan zich voor je werpt en dan 90 gaat rijden. Rijd dan mee met de rest of wacht totdat je echt ruimte hebt
- Mensen die in de middelste baan blijven rijden terwijl je echt makkelijk naar rechts kan
- mensen die denken dat zij in de file wel gewoon 130 kunnen rijden en daarom gaan lopen drukken
- mensen die spastisch op de rem blijven trappen op de snelweg
- mensen die blijkbaar niet vooruit kijken en ook geen matrixborden zien en die dan met 130 de file benaderen en vol in de rem moeten
- Mensen die niet doorrijden bij stoplichten waardoor jij dan weer een hele ronde moet wachten.
- mensen die niet doorrijden, punt. (niemand hoeft te hard te rijden van mij, maar treuzel niet svp)
- mensen die met 5km/uur de bocht doorgaan terwijl dat echt niet nodig is
- mensen die zich te goed voelen om achteraan in de rij aan te sluiten en dus de rij links gaan passeren om zichzelf er vervolgens last minute ergens tussen te proppen. En dan wil je ze eigenlijk die ruimte niet geven, maar ze staan dan midden op de snelweg dus hartstikke gevaarlijk dus zet je je eigen irritatie maar even opzijÂ
Ginevra
07-03-2025 om 11:40
Weinig dingen waar ik écht pissig om word, ik ben meestal vrij relaxed in het verkeer.
Het enige waar ik wel altijd giftig van word, zijn mensen die met 60 invoegen op de snelweg terwijl het verkeer daar gewoon 100 rijdt. Als je op de snelweg rijdt schrik je je rot, maar als je als invoeger achter zo iemand rijdt kun je dus óók geen vaart maken en dan zit ik wel even te schelden ja.
mana_sutiyuq
07-03-2025 om 11:44
DeOnbekende schreef op 07-03-2025 om 09:55:
Mensen die in een file de invoegstrook helemaal afrijden en zich er dan tussen proppen waar geen ruimte is. Ik wijk geen centimeter, probeer het maar bij degene achter mij.
Zo word het je tegenwoordig wel aangeleerd, snelheid aanpassen, en dan aan het eind invoegen.
De andere baan wordt dan geacht ruimte te geven. Dus dat mensen zich dan weer aan jou ergeren omdat jij geen ruimte geeft is volledig terecht.Â
Juist als je al langer je rijbewijs hebt is het noodzakelijk je kennis toch regelmatig bij te spijkeren en je aan te passen aan de nieuwe regels.Â
Peaches
07-03-2025 om 11:48
mana_sutiyuq schreef op 07-03-2025 om 11:44:
[..]
Zo word het je tegenwoordig wel aangeleerd, snelheid aanpassen, en dan aan het eind invoegen.
De andere baan wordt dan geacht ruimte te geven. Dus dat mensen zich dan weer aan jou ergeren omdat jij geen ruimte geeft is volledig terecht.
Juist als je al langer je rijbewijs hebt is het noodzakelijk je kennis toch regelmatig bij te spijkeren en je aan te passen aan de nieuwe regels.
Ja, snelheid aanpassen. Daar zit het probleem.
Snelheid aanpassen is dus niet: terwijl men op de snelweg 100 rijdt, met 60 invoegen.
Maar snelheid aanpassen is óók niet: met 50 langs de stilstaande file kachelen en hem aan het einde van de strook ertussen gooien.
KnorrendKitten
07-03-2025 om 11:53
De jongste heeft nu bijna tien jaar haar rijbewijs en oudste is net weer begonnen.
Het is wel grappig om te zien dat ze allebei anders leren rijden. Jongste had het nieuwe rijden en moest uitrollen voor een stoplicht terwijl oudste gewoon de rem moet gebruiken.
CharlieB
07-03-2025 om 11:54
mana_sutiyuq schreef op 07-03-2025 om 11:44:
[..]
De andere baan wordt dan geacht ruimte te geven. Dus dat mensen zich dan weer aan jou ergeren omdat jij geen ruimte geeft is volledig terecht.
Juist als je al langer je rijbewijs hebt is het noodzakelijk je kennis toch regelmatig bij te spijkeren en je aan te passen aan de nieuwe regels.
Ligt denk ik ook een beetje aan de context. Als ik met drie auto's al richting het einde ben van de samenvoeging en gewoon normaal doorrijd en ik heb als laatste auto van die drie een km aan ruimte achter me, ga ik ook wel even mopperen als je dan van links (of rechts, maar in mijn situatie links) nog gauw even gas geeft en tussen ons drie wil. En niet gewoon achter mij.Â
Poezenmeisje
07-03-2025 om 12:05
Vriendelijke automobilisten die mij voorrang geven op de fiets terwijl ik dat niet heb zijn mijn ergernis nummer 1.
Ergernis nummer 2 bestaat uit "international students" die als bange konijntjes op hun 24" fietsje proberen door Groningen te kruipen.
Eigenlijk zou je hier pas mogen komen studeren als je je fietsdiploma hebt gehaald.