Huiskamer
RavIvaR
04-04-2025 om 17:32
Wat heb jij gekocht?
Groot, klein, duur of goedkoop?
Was het lastig te vinden? Online besteld of in een fysieke winkel gekocht? Welk merk, model, kleur?
Ben je er blij mee? Vond je het leuk om uit te zoeken of was het bittere noodzaak? En mocht je een vorige variant van dit item hebben, wat het je daarmee gedaan?
Zo, dat waren heel wat vragen ter inspiratie. Kies er uit wat je wil.
oudmaarnognietkoud
31-03-2026 om 13:05
rionyriony schreef op 08-02-2026 om 10:59:
Computermuis. Omdat de huidige weer vervelend gaat doen. Ze hebben vaak voorkomende kwalen, zoals een stroef draaibaar wieltje of een moeilijk klikbaar wieltje en hebben gemiddeld maar een kort leven. Dat touchpad vind ik niet vreselijk handig en ook tikken niet als je scherm overeind staat.
Het was een poos zoeken want ze waren bijna allemaal onhandig groot voor een laptop. Alle specs doornemen en dan waren de meeste minstens 10 cm dus weer voor niks zitten lezen. Krijg echt de pest aan online shoppen. Ze lijken te hebben wat je zoekt maar dan blijkt dat je je tijd en energie weer zit te verdoen.
Er zijn nog twee andere pakjes op komst; een ervan ligt nog steeds in centraal Polen en de andere komt uit Duitsland en ook die heeft geen haast.
Moet ik weer even terug denken aan die oude muizen met zo een bolletje aan de onderkant. Ik heb/had katten en ik kon eens in de week die muis uit elkaar schroeven om alle kattenharen eruit te halen
rionyriony
31-03-2026 om 17:40
oudmaarnognietkoud schreef op 31-03-2026 om 13:05:
[..]
Moet ik weer even terug denken aan die oude muizen met zo een bolletje aan de onderkant. Ik heb/had katten en ik kon eens in de week die muis uit elkaar schroeven om alle kattenharen eruit te halen
![]()
Kan me voorstellen dat dat ding af en toe een enorme haal met een kattenpoot kreeg. 
Ik heb inmiddels nieuwe. in een Chinese webshop gekocht. Doe ik anders niet gauw maar er was hier geen aanbod van muizen voor mensen met kleine handen of weinig ruimte voor een muis. Twee mooie chic rode met zwarte flankjes en één zwarte.
Ze weten inmiddels wel wat ze ervoor moeten vragen. Zoiets maar dan een heel mooie chique wijnrode kleur:
![]()
Die kan je op de rand van je laptop kwijt.
ToetieToover
31-03-2026 om 18:25
Marjo41 schreef op 31-03-2026 om 12:43:
Oh wat leuk! Waar heb je die gekocht?
https://www.supermatique.com/en/products/gans-met-eierdopje?_pos=2&_sid=48a16d68e&_ss=r
RavIvaR
02-04-2026 om 14:37
Gisteren 2 nieuwe shirts gekocht van Via appia due.
Daarnaast pas een nieuwe zwarte broek gekocht die ik ook in het blauw wilde bestellen. Vaste collectie van Only-m was mij verteld maar helaas niet meer leverbaar bij de leverancier. Bij andere webshops kon ik 'm ook niet vinden.
RavIvaR
16-04-2026 om 05:15
Maandag zag ik online een shirt en vestje voorbij komen in precies de kleur die ik nog graag wilde. Van het merk waar ik pas 2 shirts van gekocht heb. Ik bestel niet vaak kleding online maar omdat het hetzelfde merk was hoopte ik dat dezelfde maat goed zou zitten.
Gisteren bezorgd en ik ben blij. Past goed, kleur is goed en dat zonder weer een middag naar een andere plaats te moeten om te winkelen. 
Hebben jullie nog wat leuks gekocht?
lientje69
16-04-2026 om 07:43
Ik heb meerdere van Haasteren puzzels, een puzzelbord met laadjes( moet nog binnen komen) en meerdere borduurwerkjes ( kussens , kruissteek wol) gekocht om de dag een beetje door te komen. Door energie gebrek kan ik niet veel dn ik kan ontzettend slecht stil zitten.
Tuinfluiter
16-04-2026 om 08:45
Ik heb veel nieuwe kleding gekocht
1 bermuda
1 broek
2 polo's
1 t-shirt
1 vest
1 jurk
1 paar sandalen
Voor mijn doen veel maar ik ben afgevallen en kwam daardoor wat krap in de zomer kleding.
Ik ben ook nog niet klaar want ik heb nieuwe bh's en een badpak nodig.
amarna
16-04-2026 om 08:57
Zwarte sneakers met zilverkleurige accenten bij Kik voor......15 euro ! Ze zitten als pantoffeltjes. Mijn buurvrouw zei "wat een leuke schoenen heb jij aan".
2 nieuwe Hema bh's in The Mall in Leidschendam. Al in vele filialen geweest maar nergens deze maat in voorraad. Hier wel.
rionyriony
16-04-2026 om 09:20
Goh, het lijkt of mensen zich massaal vreselijk ongezond voelen als je bij Holland & Barrett langs gaat. Iedereen zoekt tussen de meest wonderlijke spullen waarvan ze iets heel bijzonders verwachten. En dat lijkt me zoooo onwaarschijnlijk. Maar gouden tijden voor De Tuinen. Zo besteedt men kennelijk hier zijn leven: zoekend naar tekorten die in een pil of capsule moeten zitten.
Ik kwam alleen maar voor iets als Erythritol, wat een soort zoetstof is, maar ik had het eind voor niets gelopen want ik kon die zakken nergens ontwaren en alle personeel was bezig met kassa of achterin.
Dus thuis maar alsnog besteld wat natuurlijk niet milieuvriendelijk is want het was dubbelop.
amarna
16-04-2026 om 13:55
rionyriony schreef op 16-04-2026 om 09:20:
Goh, het lijkt of mensen zich massaal vreselijk ongezond voelen als je bij Holland & Barrett langs gaat. Iedereen zoekt tussen de meest wonderlijke spullen waarvan ze iets heel bijzonders verwachten. En dat lijkt me zoooo onwaarschijnlijk. Maar gouden tijden voor De Tuinen. Zo besteedt men kennelijk hier zijn leven: zoekend naar tekorten die in een pil of capsule moeten zitten.
Ik kwam alleen maar voor iets als Erythritol, wat een soort zoetstof is, maar ik had het eind voor niets gelopen want ik kon die zakken nergens ontwaren en alle personeel was bezig met kassa of achterin.
Dus thuis maar alsnog besteld wat natuurlijk niet milieuvriendelijk is want het was dubbelop.
Hetzelfde geldt voor die dure vitaminepreparaten als vitaepro. Eigen merk van Kruidvat is net zo goed.
RavIvaR
20-04-2026 om 08:04
Ik ben gisteren naar een bordspellen beurs geweest en heb een nieuw bordspel gekocht. 
BlairW
20-04-2026 om 09:51
Ik heb 2 tickets gekocht voor een concert van Russo volgend jaar maart 😊 ga er samen met dochter heen!
RavIvaR
27-04-2026 om 19:30
Hier nu ook tijd voor nieuwe zomerkleding shoppen.
Vandaag geslaagd voor een korte broek, driekwart broek en linnen shirt.
Dagje geshopt in Duitsland.
Benieuwd of jullie nog wat nieuws gekocht hebben? Of misschien wel tweedehands op de vrijmarkt?