Huiskamer
Groentetuin
26-01-2026 om 08:37
Wat doe je als je wakker wordt?
Zo maar een luchtig topic, wat doe je als je wakker wordt?
Groentetuin
26-01-2026 om 16:02
Herfstappeltaart schreef op 26-01-2026 om 15:58:
[..]
Ja dat zou kunnen, maar ik vond vooral zijn manier van het nieuws brengen zo fijn. Hij had iets huiselijks, altijd in zijn trui met een bijpassende mok koffie/thee
Het nieuws leek net iets minder erg allemaal. Ik vind zijn opvolger niks.
Ik raad die vlog aan ; echt Jan, gezellig ,onbeholpen en gewoon, t zouden zo mijn buurmannen mogen zijn
Herfstappeltaart
26-01-2026 om 16:02
Groentetuin schreef op 26-01-2026 om 16:02:
[..]
Ik raad die vlog aan ; echt Jan, gezellig ,onbeholpen en gewoon, t zouden zo mijn buurmannen mogen zijn
Ik zal er eens naar kijken 
Ellori
26-01-2026 om 16:03
Meestal ben ik voor mijn wekker wakker dus kijk altijd even hoe laat het is in de hoop dat ik nog even door kan slapen. Het moment dat het echt tijd is om op te staan neem ik mijn medicatie, daarna kleding aan (douche altijd in de avond) en dan naar beneden koffie zetten. Als ik moet werken gaat de laptop direct aan als ik m'n koffie heb. Ondertussen worden de katten wakker en een van de katten vind dat ze moet helpen met werken dus die springt dan op schoot onder luid gemauw. Tijdens het koffie drinken en opstarten van alles neem ik het nieuws even snel door.
Als ik niet hoef te werken begin ik nog steeds met medicatie en koffie en daarna slinger ik m'n pc aan om wat nieuws te lezen en daarna kijk ik meestal een serie of game ik wat. Soms met en soms zonder kat. Maar luid begroet worden gebeurt eigenlijk altijd wel.
Peaches
26-01-2026 om 16:08
Bakblik schreef op 26-01-2026 om 14:55:
[..]
Ooit wordt het beter, met die kinderen dan. Man blijft moeilijk........
Als kinderen gaan puberen laat je ze een keer "op hun bek" gaan op een dag dat te laat komen echt storend is (presentatie het eerste uur of en klein so of zo). Dan blijkt het ineens een stuk makkelijker om op tijd uit bed te komen.
Loslaten is moeilijk, ik heb nog steeds een intern stemmetje dat zegt dat ik ze eruit moet timmeren maar ze het zelfkritiek laten uitzoeken gaat steeds beter.
Oudste moest vanochtend heel hard fietsen om de trein nog te halen.
De oudste is oud genoeg voor de verantwoordelijkheid, maar momenteel depressief. De anderen zijn nog te jong en mijn man brengt ze. Dat is een en al gestress en gemopper als ik ze niet uit bed haal.
Nikki1973
26-01-2026 om 16:43
Hier geen vast ritueel en het ligt ook aan het tijdstip en de dag van de week. Moet ik werken, ben ik vrij…
Word ik om 4 uur of 5 uur wakker dan ga ik er echt nog niet uit, tenzij ik naar de wc moet.
Als ik moet werken maakt het ook nog verschil of ik thuis werk of naar kantoor moet. Dus iedere dag is anders wat dat betreft.
Cle0
26-01-2026 om 18:47
Op een kantoorwerkdag: wekker, katten knuffelen, en verder zo min mogelijk. Opstaan en klaarmaken om de auto in te kunnen.
Op een thuiswerkdag: wekker, katten knuffelen, werken (en dan zo langzaamaan wat opstaan dingetjes en ontbijt)
Weekend: geen wekker, katten knuffelen, een beetje op de telefoon klooien
Helaas moet ik wel vaak als allerallereerste na het wakker worden, plassen. Dus ik kan vaak niet te lang in bed katten knuffelen en lummelen.
JanaDana
26-01-2026 om 19:04
Ik baal als ik wakker word: Oh nee, ik moet weer. Ik vind slapen een fijne staat van zijn.
Auwereel
26-01-2026 om 19:09
Meestal: hopelijk weer in slaap vallen, want ik word vaak al voor 6 uur wakker, terwijl ik pas om half acht wakker hoef te worden. Ik ben een ochtendmens die stelselmatig te laat naar bed gaat. Vanaf half acht mijn man knuffelen, om kwart voor 8 spijt hebben dat ik eruit moet. Dan naar beneden, cavia's goedemorgen wensen, want die rennen rond en er is altijd wel één die daarbij fluit. En dan de rest dan de ochtendroutine: witlof voor de cavia's snijden en geven waarbij ze bijna mijn vingers opeten, water opzetten voor de thee, naar de wc, krant van de mat pakken, thee zetten en ontbijt klaar zetten, yoga-oefening doen, ontbijten en krant lezen, douchen, aankleden en naar het werk fietsen.
Edit: krant vergeten te vermelden!
Poison
26-01-2026 om 19:26
Vroege dienst:
Wakker om 5:45 uur (meestal al wakker voor de wekker). Opstaan om 6 uur, naar het toilet, douchen, aankleden, naar beneden: thee maken voor onderweg, lunch klaarmaken. Pakje crackers en thermosmok mee de auto in en 6:45 uur de deur uit (35 min rijden). Eet onderweg crackertjes als ontbijt ivm medicatie die op gevulde maag moet. Zodra ik op werk ben medicatie innemen.
RaSa
26-01-2026 om 19:47
De wekker gaat om 7:00. Balen dan is het een doorweekse dag. Ik mag dan van mezelf 1x op 5 minuten snoezen drukken. Opstaan, plassen en aankleden. Dan smeer ik de boterhammen voor de kinderen. Ontbijt en lunch. Vervolgens maak ik de kinderen wakker (ja, mijn kinderen lijken op mij en slapen uit), pak hun kleding en ga weer naar beneden. Daar voeg ik het fruit en drinken toe aan hun lunch pakket (basisschool, over een paar verwacht ik vrijheid). Om ze vervolgens aan te sporen om aan te kleden. Dan doe ik hun haren en is het tijd om te vertrekken. Zelf ontbijt ik pas als ik ze heb weggebracht.
Gaat de wekker niet komt het huis pas tegen 10:00 tot leven. Soms zijn de kinderen eerder wakker en vermaken ze zichzelf. Soms ook niet, dan maak ik ze zelf toch maar wakker. Wij doen het beter op dit laatste ritme.
Bakblik
26-01-2026 om 19:55
O ja dat gedoe met medicatie. Dat was ik helemaal vergeten in mijn eerste post maar dat is inderdaad de reden dat ik 6 dagen per week een wekker zet. Er moet een grondig ontbijt in voordat de pillen er in kunnen. Tussen 2 innames moet 12 uur zitten. 11½ of 12½ kan nog maar echt meer moet het niet worden. Zaterdagavond smokkel ik een beetje richting de 12½ dan hoeft zondagochtend het ontbijt niet om 8.00 in de maag te maar is 9.00 ook nog goed. Dan zondagavond weer ongeveer op tijd (kwartiertje later dan 20.00) om weer in het doordeweekse ritme te komen.
Dolfje
26-01-2026 om 20:08
Soms word ik pas wakker als de wekker gaat en ben dan helemaal in de war want meestal al lang wakker.
Doordeweeks sta ik op, sloffen aan, plassen, horloge pakken en omdoen, op de weegschaal, vaak balen
, wassen en aankleden, dagcrème, oogpotlood en mascara en haren in een staart . Havermout maken, beker met multivitaminebruis. Daarna tandenpoetsen, schoenen aan. Spullen in de tas. Jas aan. Alarm op de voordeur. Trap naar kelder af, fiets uit hok, uit de garage omhoog en naar het werk.
Op vrije dagen of late dienst is het sloffen aan, naar de wc, horloge om, wegen en terug naar bed. Tiktok, forum, Instagram etc tot ik zin heb om op te staan.