Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wakker, wie ook?

De zoveelste nacht en ik ben er een beetje klaar mee. En die mug die wel bijt, maar zich vervolgens heel goed kan verstoppen zou ik heel graag een kopje kleiner maken.
Nog meer mensen wakker?

3 nachten achter elkaar om vier uur wakker en dan idioot liggen piekeren - om zes uur vanochtend geprobeerd het gepieker af te sluiten met wat e-mails naar mijn werk. Lig nu weer in bed. Zometeen late dienst, morgen nachtdienst. Ik kan de slaap wel gebruiken.

Wellicht inherent aan een pasgeboren kind in huis hebben, maar al een aantal nachten "ontziet" man mij door de eerste nachtvoeding op zich te nemen. Alleen slaapt de kleine al vrij lang achter elkaar, dus als hij om 2200 een fles heeft gehad, wil hij op z'n vroegst pas om 0200 weer. Man denkt dan dat het verstandig is om wakker te blijven en niet om 2300 naar bed te gaan "want 3 uur slapen is de moeite niet waard". Gevolg: hij is zelf knettermoe en daardoor chagrijnig, wat baby aanvoelt. Die fles en met name de luier van 0200 gaan dus onder luid gekrijs... en om 0530 wilde hij weer een fles, die ik dan voor mijn rekening neem. Maar op deze manier word ik bij elke voeding wakker en heeft dat "verdelen" dus niet veel zin. Nu kan ik een paar gebroken nachten wel hebben, maar het begint een beetje te stapelen. Tactiek van man is om na de fles van 0200 gewoon te blijven liggen, net werd hij pas om 1000 wakker. Volgens mij heeft hij dan uiteindelijk een prima nacht gehad, enkel een beetje verschoven. Ik kan echter na 0530 niet meer slapen, want als baby slaapt, wordt de peuter wakker en kan ik met het kroost naar beneden... Man en ik moeten het hier maar even over hebben, geloof ik... 

Dat lijkt me verstandig Afro, jullie moeten weer even een nieuwe modus voor alles zien te vinden.
Ik was doodop en had een paar biertjes op dus toen ik na een ellenlange huilbui eindelijk in slaap viel heb ik ff vast geslapen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.