Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wakker, wie ook?

De zoveelste nacht en ik ben er een beetje klaar mee. En die mug die wel bijt, maar zich vervolgens heel goed kan verstoppen zou ik heel graag een kopje kleiner maken.
Nog meer mensen wakker?

Bloemenzee schreef op 24-12-2025 om 12:32:

[..]

Weet je al meer of komt de uitslag later?

Niks uitgekomen. Snap er niks van. Waar heb ik dan last van? Dat wakker schrikken en geen adem krijgen lijkt mij geen normaal iets.

GroenTuintje schreef op 24-12-2025 om 15:34:

[..]

Niks uitgekomen. Snap er niks van. Waar heb ik dan last van? Dat wakker schrikken en geen adem krijgen lijkt mij geen normaal iets.

Hyperventilatie?

kerst schreef op 24-12-2025 om 15:51:

[..]

Hyperventilatie?

Geen idee. Kan dat in de nacht tijdens slapen?

GroenTuintje schreef op 24-12-2025 om 18:42:

[..]

Geen idee. Kan dat in de nacht tijdens slapen?

Ja

(Kan ook nog een opvlieger zijn, maar ik weet je leeftijd niet)

kerst schreef op 24-12-2025 om 21:18:

[..]

Ja

(Kan ook nog een opvlieger zijn, maar ik weet je leeftijd niet)

Nee dat kan het niet zijn. Regelmatig cyclus en mijn moeder was pas in de 50 met overgang. Ik ben zelf eind 30 en heb al jaren last van deze aanvallen in de nacht.

GroenTuintje schreef op 24-12-2025 om 15:34:

[..]

Apneu wordt vaak gemist bij vrouwen. Was je bij een KNO arts, longarts, neuroloog? Ik heb een vriendin die van de neuroloog hoorde dat ze niet aan de vereisten voldeed, van de KNO arts hoorde dat ze niks bijzonders zagen, ademtherapie heeft ze ook gevolgd. Zangles genomen.  Bij mij in de les ujjayi ademoefeningen doen. De problemen werden groter: hartproblemen gekregen. Wanhopig, maar eens doorgestuurd naar de longarts en die gaf na onderzoek iets heel anders aan. Namelijk: wel apneu! Eerder gemist, voornamelijk doordat bij vrouwen een laag aantal ademstops al veel problemen veroorzaakt. Het schijnt iets te maken te hebben met lichter slapen. Kennelijk slapen mannen door veel ademstops heen, dan kun je er dus heel veel hebben zonder teveel last. En worden vrouwen bij elke ademstop wakker. Dan kun je er precies 5 hebben en precies 5 keer wakker worden per uur. En dan zeggen veel artsen dat het geen apneu is. 

ToetieToover schreef op 24-12-2025 om 23:18:

[..]

Apneu wordt vaak gemist bij vrouwen. Was je bij een KNO arts, longarts, neuroloog? Ik heb een vriendin die van de neuroloog hoorde dat ze niet aan de vereisten voldeed, van de KNO arts hoorde dat ze niks bijzonders zagen, ademtherapie heeft ze ook gevolgd. Zangles genomen. Bij mij in de les ujjayi ademoefeningen doen. De problemen werden groter: hartproblemen gekregen. Wanhopig, maar eens doorgestuurd naar de longarts en die gaf na onderzoek iets heel anders aan. Namelijk: wel apneu! Eerder gemist, voornamelijk doordat bij vrouwen een laag aantal ademstops al veel problemen veroorzaakt. Het schijnt iets te maken te hebben met lichter slapen. Kennelijk slapen mannen door veel ademstops heen, dan kun je er dus heel veel hebben zonder teveel last. En worden vrouwen bij elke ademstop wakker. Dan kun je er precies 5 hebben en precies 5 keer wakker worden per uur. En dan zeggen veel artsen dat het geen apneu is.

Bij de huisarts. Ik heb nu een afspraak gepland hierover. Maar idd, er moet wel iets zijn, want normaal is het niet. En ik heb er echt last van

Waardeloos zeg GroenTuintje. 

Hier was ik kapot. Hele dag hoofdpijn
 Vroeg mijn bed in. Sliep heerlijk. Waren een paar malloten hier zojuist van dat zware knalvuurwerk aan het afsteken. Nu weer wakker  uiteraard. 

Weer een wakkere nacht. Baal ik van. Had gisteren een vrij goede dag , maar een slechte nacht is natuurlijk weer niet bevorderlijk voor mijn herstel.  Lig te piekeren over werk enzo.

blijkbaar schrik ik wakker in de nacht en begin ik te praten  hoe heet zoiets? Mijn vriend merkte het op.

Nu wel zin in een dutje.
Maar dan slaap ik vannacht natuurlijk niet meer.

Man en kind zijn weer thuis van wintersport, werd om half 10 wakker🤣

Mja, morgen gaat de wekker om 6 uur.

kerst schreef op 28-12-2025 om 14:47:

Nu wel zin in een dutje.
Maar dan slaap ik vannacht natuurlijk niet meer.

Mislukt, ben alsnog net in slaap gevallen 🙁

kerst schreef op 28-12-2025 om 16:37:

[..]

Mislukt, ben alsnog net in slaap gevallen 🙁

Haha ik ook. Maar denk te kort om mijn nachtrust verpest te hebben. ( hoop ik althans)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.