Huiskamer
Poezel_en_Wip
16-08-2021 om 02:57
Wakker, wie ook?
De zoveelste nacht en ik ben er een beetje klaar mee. En die mug die wel bijt, maar zich vervolgens heel goed kan verstoppen zou ik heel graag een kopje kleiner maken.
Nog meer mensen wakker?
lientje69
14-05-2025 om 06:44
Schoondochter en Strijkijzer
Ja ik ben nu klaar met werken. Heb de komende 2 weken vrij. Probeer het nu maar verder los te laten hoe alles gelopen is. Maar ben er best verdrietig om geweest. Qua slapen zit ik weer in mijn ritme na de nachtdiensten gelukkig. Dat was drama. Nachtdienst draaien met 3 uurtjes slaap is niet te doen maar ik sliep overdag gewoon niet.
Afgelopen nacht mijn standaard 7 uur geslapen. Kwart voor 6 uit mezelf wakker. Voel me nog wel moe maar aangezien ik uit mezelf wakker word, zal het wel voldoende zijn.
Schoondochter
14-05-2025 om 08:47
Dank voor de knuffels! Ik heb nog wel wat geslapen, maar niet zoveel. Veel te overpeinzen.
Fijn dat je weer een beetje terug in het ritme komt Lientje. En inderdaad, het is gewoon stom hoe alles is gelopen. Het is niet gek dat je daar verdrietig van bent (geweest). Ik hoop dat je een beetje bij kunt komen de komende weken.
Schommelstoel
25-05-2025 om 01:39
Na weken slecht slapen door stressvolle gebeurtenissen en de afgelopen week drie nachten achter elkaar zonder slaap, heb ik vijf slaappillen gekregen van de huisarts. Maar die doen ook niks en nu lig ik alwéér een nacht wakker. Ik weet het niet meer hoor. Volgens de bijsluiter zou ik binnen een uur na inname suf moeten worden, ontspannen en vermoeid.
Doodmoe ben ik al weken, maar sufheid en ontspannenheid laten al drie uur op zich wachten. Ik zie zo op tegen de rest van de nacht... Heb tegen alle gewoontes in mijn telefoon er maar bij gepakt. Misschien moet ik nog een kopje thee gaan zetten.
kerst
25-05-2025 om 05:36
Om vier uur wakker.
(Ik zie tegen renovatie huis op, maar dat begint pas in september)
Heb je nog geslapen Schommelstoel?
Schommelstoel
25-05-2025 om 07:52
Kerst, zo'n verbouwing lijkt me ook heel srressvol. Daar zou ik ook van wakker liggen.
Ik ben nog steeds wakker. Twijfelde vannacht zelfs of ik niet per ongeluk een paracetamol had genomen ipv temazepam, maar het was toch wel die slaaptablet. Hij deed alleen niks.
Dolfje
25-05-2025 om 08:05
Hier nog iemand met veel wakker midden in de nacht. Stress op het werk( deadline en zieke collega's), geen fijne relatie met moeder, zorgen om schoonvader ( Alzheimer) en daardoor zorgen om schoonmoeder.
Vannacht om 2:45 keek ik op de klok en lag toen al even wakker. Wakker is bij mij hersenen aan en alles constant herhalen in mijn hoofd en kom er met mediteren niet uit. Weer even geslapen tot 4/5 uur toen weer wakker en daarna gelukkig weer tot bijna 7 uur.
Bloeddruk vrijdag bij huisarts gemeten en die is wat te hoog. Bijna vakantie en daarna moet ik dat een week gaan bijhouden. Wil dan ook stoppen met de pil ( ben bijna 51) kijken wat dat doet. Een eerdere poging zorgde voor nog meer hoofdpijn en vooral nachtzweten.
lientje69
25-05-2025 om 08:14
Hier ook de laatste week weer slechte nachten. Is een tijdje redelijk gegaan maar nu weer hopeloos. Ik heb vooral spul van de drogist om teslapen. Sheepz en valdispert. Helpt wel iets maar nog steeds veel wakker. Gelukkig slaap ik tegenwoordig meestal wel weer verder na een minuut of 10.
Dolfje
25-05-2025 om 08:17
Ik zat te denken om melatonine te halen maar nu met die hogere bloeddruk wil ik eigenlijk niet zomaar iets gaan slikken.
Donderdag gaan we een paar dagen weg, uitwaaien. Dan een weekje werken en dan 10 dagen naar de zon. Hopelijk kom ik dan tot rust.
lientje69
25-05-2025 om 08:30
Ik denk altijd maar, van niet slapen knap ik ook niet op. Kan ook een hoge bloeddruk geven overigens.
Ik gebruik bloedverdunners waar ook niet alles bij mag. Google dan maar evenof de middelen die ik bij de drogist haal kwaad kunnen. Ook de losse ingrediënten. Bij twijfel neem ik het niet.
Voor degene met temazepam, het kan zijn dat jouw lichaam hier gewoon niet goed op reageert. Er zijn nog veel meer soorten slaaptabletten. Ga terug naar je huisarts en vraag er naar.
Kan zijn dat bijvoorbeeld zopiclon of zolpidem beter bij je past. Dochter hier met ptss gebruikt een lage dosis quetiapine en doet het daar heel goed op. Soms met een extra lorazepam. Er is zo veel meer te krijgen dan temazepam.
Dolfje
25-05-2025 om 08:35
Ik ben altijd al wel een redelijk slechte slaper geweest, slaap wel in maar niet door. Ook heel mijn leven veel hoofdpijn al maar nu is het wel erg drama..heb op het werk wel aan de bel getrokken en een aantal extra taken terug gegeven maar vrijdag toch wat gedaan en dat is niet helemaal goed gegaan. En rationeel weet ik dat ik er nu niks aan kan doen maar ja het blijft malen.
Schommelstoel
25-05-2025 om 09:46
lientje69 schreef op 25-05-2025 om 08:30:
Voor degene met temazepam, het kan zijn dat jouw lichaam hier gewoon niet goed op reageert. Er zijn nog veel meer soorten slaaptabletten. Ga terug naar je huisarts en vraag er naar.
Kan zijn dat bijvoorbeeld zopiclon of zolpidem beter bij je past. Dochter hier met ptss gebruikt een lage dosis quetiapine en doet het daar heel goed op. Soms met een extra lorazepam. Er is zo veel meer te krijgen dan temazepam.
Ik mag door andere medicatie en toestanden niet zomaar alles slikken. Maar ik heb woensdag weer een afspraak bij de huisarts, dan komt dit zeker weer ter sprake.
lientje69
25-05-2025 om 09:51
Schommelstoel schreef op 25-05-2025 om 09:46:
[..]
Ik mag door andere medicatie en toestanden niet zomaar alles slikken. Maar ik heb woensdag weer een afspraak bij de huisarts, dan komt dit zeker weer ter sprake.
Dat is bij mij idd ook zo. Ik heb chronische pijn maar mag idd heel veel niet ivm bloedverdunners en eerder doorgemaakt infarct. Hopelijk heeft je huisarts iets voor je dat je wel mag slikken en dat ook werkt.
kerst
30-05-2025 om 00:53
Meldt zich voor plafonddienst.
Blijkbaar de enige hier sinds drie dagen geleden.
Naminokurashi
30-05-2025 om 02:52
Ik doe ook mee. De wekker gaat straks om 8.45
Heb om 10.15 afspraak bij de dvk, daarna weer naar mijn moeder.