Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

Wat naar Friezin

Wat heftig en verdrietig Friezinnetje

Auwereel

Auwereel

21-04-2025 om 18:53 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 21-04-2025 om 17:17:

Dat mijn schoonzusje zeer ws de diagnose Alzheimer krijgt. Ze wordt volgende week 57 jaar. We hebben al een tijdje vermoedens, maar onderzoeken gedaan en daar kwam geen uitslag uit. Verdere onderzoeken gedaan en ze hebben brief gekregen en als je daar wat tussen de regels doorleest dan is het wel Alzheimer.
Vindt het zo vreselijk voor haar en mijn broer.

Wat jong, wat naar, sterkte voor je familie 

Friezinnetje schreef op 21-04-2025 om 17:17:

Dat mijn schoonzusje zeer ws de diagnose Alzheimer krijgt. Ze wordt volgende week 57 jaar. We hebben al een tijdje vermoedens, maar onderzoeken gedaan en daar kwam geen uitslag uit. Verdere onderzoeken gedaan en ze hebben brief gekregen en als je daar wat tussen de regels doorleest dan is het wel Alzheimer.
Vindt het zo vreselijk voor haar en mijn broer.

O dat is wel heel erg...zo jong nog...

Heftig friezinnetje

Ach jeetje Friezin. Wat vreselijk 

wat heftig Friezinnetje, zo jong nog 

Auwereel

Auwereel

01-05-2025 om 09:06 Topicstarter

Caviaatje knapte zo lekker op van haar gasbuikje, nu heeft ze weer een rare kleur urine. Blaasontsteking? Blaassteen? Als cavia's eenmaal beginnen te kwakkelen blijf je bezig...

Sterkte Auwereel

Ik word momenteel van meerdere dingen verdrietig.  Het zit gewoon op heel veel fronten ( werk, gezin , fzmilie, financieel, huissituatie) erg tegen. Om hier nu een lange lijst te plaatsen is ook zo wat. Maar er zitten een aantal pittige dingen tussen ( en een aantal that's life dingen  maar toch )
Heb het er even lastig mee.

Ik vind ook het stukje loslaten van dingen waar je zelf even niets mee kan/ geen invloed op hebt zo moeilijk.  Het maakt je toch verdrietig.  Maar op veel dingen heb je ook geen invloed.  Zoals bijvoorbeeld  een verdrietige situatie met je kind of ander fanilielid. Kan je niks aan veranderen  en moet je eigenlijk dus loslaten om jezelf te beschermen.  Maar ik heb het daar erg moeilijk mee

Mn lichaam werkt niet mee. Het is jaren goed gegaan maar nu toch weer klachten die steeds meer worden. Ook beetje eng allemaal, blegh. 

verdrietig omdat ik mijn ontslag heb gekregen. Vanwege 3x ziek te zijn geweest.. Ik had zo'n leuke cliënten. Deze maand nog werken. Krijg dus gelukkig nog wel vakantiegeld. 
En dus maar 3 open sollicitatiebrieven gestuurd. 
We wachten het af.. 😭

Lichtbron schreef op 01-05-2025 om 18:04:

verdrietig omdat ik mijn ontslag heb gekregen. Vanwege 3x ziek te zijn geweest.. Ik had zo'n leuke cliënten. Deze maand nog werken. Krijg dus gelukkig nog wel vakantiegeld.
We wachten het af.. 😭

Daar mogen ze je toch niet voor ontslaan? Wat zuur zeg. Succes met solliciteren.

Lichtbron schreef op 01-05-2025 om 18:04:

We wachten het af.. 😭

Je weet dat ontslag vanwege ziekte alleen kan als er aan specifieke voorwaarden wordt voldaan? Heb je dat ontslag laten checken bij bijvoorbeeld het juridisch loket?

Vakantiegeld had je ook gekregen als je deze maand niet meer had gewerkt, dat bouw je elke maand op.

Frequent ziekteverzuim kan een reden zijn voor ontslag als het leidt tot ernstige verstoring van de bedrijfsvoering. De werkgever moet dan wel kunnen aantonen dat:
Het ziekteverzuim een structureel probleem is.
De bedrijfsvoering ernstig wordt verstoord door het verzuim.
Er geen mogelijkheden zijn voor aangepast werk of herplaatsing.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.