Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Yumi schreef op 13-06-2026 om 10:37:

[..]

Fijn dat je nu ook weet waardoor het komt! Die zachtere borsteltjes met druksensor heb ik ook, dat heeft wel wat geholpen.

Bij mij zijn de klachten waarschijnlijk te wijten aan droogheidsklachten waaronder te weinig speeksel. Omdat het niet in andere hokjes past is het op de long covid hoop terecht gekomen. Het gaat op en af, op het moment is het weer rustiger.

Ik hoop dat het heeeeeel lang rustig in je mond blijft Yumi, het is een verschrikking om zo'n pijnlijke mond te hebben! 

Gelukkig kan ik nu ook stoppen met het spoelen met chloorhexidine, veel van mijn eten en drinken smaakte er zo wonderlijk zuur door. Ben er ruim een kilo van afgevallen omdat eten me niet smaakte en eten ook regelmatig zeer deed.

Auwereel schreef op 13-06-2026 om 11:35:

[..]

Ik hoop dat het heeeeeel lang rustig in je mond blijft Yumi, het is een verschrikking om zo'n pijnlijke mond te hebben!

Gelukkig kan ik nu ook stoppen met het spoelen met chloorhexidine, veel van mijn eten en drinken smaakte er zo wonderlijk zuur door. Ben er ruim een kilo van afgevallen omdat eten me niet smaakte en eten ook regelmatig zeer deed.

Dank je, ik hoop het ook voor jou 🤞

Elk jaar erger ik me aan de takkeherrie van festival Drift waar de halve stad last van heeft. Woon op 4 km afstand van het festivalterrein en met alle ramen dicht, is het gedreun gekmakend. Ieder jaar lees ik dat dit festival de meeste geluidsoverlast klachten krijgt.
Waarom ik dit hier schrijf? Omdat het de laatste keer is na 15 jaar, daar ben ik heel erg blij mee! 

Yumi schreef op 13-06-2026 om 18:40:

Elk jaar erger ik me aan de takkeherrie van festival Drift waar de halve stad last van heeft. Woon op 4 km afstand van het festivalterrein en met alle ramen dicht, is het gedreun gekmakend. Ieder jaar lees ik dat dit festival de meeste geluidsoverlast klachten krijgt.
Waarom ik dit hier schrijf? Omdat het de laatste keer is na 15 jaar, daar ben ik heel erg blij mee!

Wat fijn! Even opgezocht waar het is, jij woont dan niet ver van mijn vader haha! 

Als ik dat soort dingen lees ben ik altijd blij dat ik in de polder woon in een klein dorp. Alhoewel we hier de dorpskermis hebben die erg lawaaiig is. En crossauto's en motoren die hier op straat uitgetest worden nadat er aan gesleuteld is. En traktoren met grote machines. En... ach laat ook maar. Ik heb niks gezegd...

Blij met een onverwachts bezoek van oudste.

Yumi schreef op 13-06-2026 om 18:40:

Elk jaar erger ik me aan de takkeherrie van festival Drift waar de halve stad last van heeft. Woon op 4 km afstand van het festivalterrein en met alle ramen dicht, is het gedreun gekmakend. Ieder jaar lees ik dat dit festival de meeste geluidsoverlast klachten krijgt.
Waarom ik dit hier schrijf? Omdat het de laatste keer is na 15 jaar, daar ben ik heel erg blij mee!

Wat fijn!!!


Hoe komt het dat het de laatste keer is?
Hier zijn ook vaak festivals, maar dan nog dichterbij, dus ik heb graag tips 😁

lientje69 schreef op 13-06-2026 om 19:30:

Als ik dat soort dingen lees ben ik altijd blij dat ik in de polder woon in een klein dorp. Alhoewel we hier de dorpskermis hebben die erg lawaaiig is. En crossauto's en motoren die hier op straat uitgetest worden nadat er aan gesleuteld is. En traktoren met grote machines. En... ach laat ook maar. Ik heb niks gezegd...

Haha ja Lientje, die brommers en crossmotoren (en quads!) zijn echt een verschrikking. Vooral als ze dan een kwartier lang alleen maar gas blijven staan geven een paar meter van mn raam vandaan. Staat erg hoog op het lijstje ‘wat ik niet ga missen aan dit huis/dorp’

Broodjebrie schreef op 13-06-2026 om 18:55:

[..]

Wat fijn! Even opgezocht waar het is, jij woont dan niet ver van mijn vader haha!

Agh wat grappig, je snapt wel dat ik nu bij elke man denkt zou dat meneer Brie zijn

lientje69 schreef op 13-06-2026 om 19:30:

Als ik dat soort dingen lees ben ik altijd blij dat ik in de polder woon in een klein dorp. Alhoewel we hier de dorpskermis hebben die erg lawaaiig is. En crossauto's en motoren die hier op straat uitgetest worden nadat er aan gesleuteld is. En traktoren met grote machines. En... ach laat ook maar. Ik heb niks gezegd...

We hebben, de voorjaars, de 4daagse en de najaarskermis, 3 keer een dikke week elk jaar.

Er zijn meer dan 200 evenementen per jaar, waarbij 4daagse samen met de zomerfeesten de bekendste zijn en vorig jaar 1,1 miljoen bezoekers trok. Van mij mag het wel wat minder. 

Loulou39 schreef op 13-06-2026 om 19:32:

[..]

Wat fijn!!!


Hoe komt het dat het de laatste keer is?
Hier zijn ook vaak festivals, maar dan nog dichterbij, dus ik heb graag tips 😁

De kosten en het terrein waar het gehouden wordt krijgt een andere invulling.

Yumi schreef op 13-06-2026 om 23:05:

[..]

Agh wat grappig, je snapt wel dat ik nu bij elke man denkt zou dat meneer Brie zijn

Haha ja inderdaad.. maar mijn vader hoor ik nooit over dat festival wat jij noemt, dus ik denk dat hij er dan geen last van heeft. De 4daagsefeesten hoort hij wel denk ik. 

Is dat festival aan de rand van de stad?

Broodjebrie schreef op 14-06-2026 om 08:29:

[..]

Haha ja inderdaad.. maar mijn vader hoor ik nooit over dat festival wat jij noemt, dus ik denk dat hij er dan geen last van heeft. De 4daagsefeesten hoort hij wel denk ik.

Is dat festival aan de rand van de stad?

De 4daagsefeesten hoor ik hier ook, maar ik heb er jarenlang middenin gewoond, ik heb nu veel minder last.

Festival Drift werd gehouden op het Nyma terrein, dat ligt in de buurt van brug de Oversteek. Ik woon aan de andere kant van de stad, maar het geluid was weer km verderop te horen. 
NYMA | De plek voor pioniers in Nijmegen | Zeker een bezoek waard!

lientje69 schreef op 13-06-2026 om 19:30:

Als ik dat soort dingen lees ben ik altijd blij dat ik in de polder woon in een klein dorp. Alhoewel we hier de dorpskermis hebben die erg lawaaiig is. En crossauto's en motoren die hier op straat uitgetest worden nadat er aan gesleuteld is. En traktoren met grote machines. En... ach laat ook maar. Ik heb niks gezegd...

Wij wonen in een stad waar ook nooit wat werd georganiseerd. Totdat er ineens bedacht is dat bij de natuurplas langs de dijk achter ons huis prima festivals gegeven kunnen worden. Had echt nooit verwacht dat dat een locatie zou worden voor zulke grote evenementen. Voorheen waren er 3 festivals per jaar, waarvan 1 voor 2 dagen. Nu is het alleen dat 2-daagse festival nog en een hardcore festival dat van 12:00-23:00 is. Juist deze locatie is zo handig, omdat ze kunnen parkeren in de open velden verderop. Dus ik zou niet te hard roepen dat je dat soort dingen bij jullie niet hebt 🙈 heb gemerkt dat dat heel snel kan veranderen.

Vd week blij met weer blonde lokken, vers gelakte nagels, oude (heb net een nieuwe,  oude gaat naar vrienden) auto is weer een jaar goedgekeurd en vanmorgen werd ik blij met een gezellig ontbijt met mijn bonusgezin. Heb bewust zelf geen kinderen en er kwam/komt dan best veel op je af met (bonus)kinderen,  en het is retezwaar maar ook zo leuk...🥰. Ben blij en dankbaar dat het zo goed klikt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.