Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Herfstappeltaart
20-01-2026 om 18:30
Mama-Inge schreef op 20-01-2026 om 05:24:
gisteravond met de honden eruit en ik zag het noorderlicht
Ik ben jaloers! Heb het helemaal gemist.
Dorestad
20-01-2026 om 18:34
Gisteravond prachtig het noorderlicht gezien. En zoon heeft er ook erg mooie foto's van kunnen maken.
Auwereel
20-01-2026 om 23:07
Mijn dochter heeft ook een hele mooie foto gemaakt, die woont op een donkere plek buiten de bebouwde kom. Maar mijn zoon heeft ook nog een foto ervan weten te maken, terwijl hij in de stad woont. Ikzelf zag (bijna?) niks. Ik ben buiten geweest, heb op de bovenste verdieping nog een poosje uit het raam gehangen. Op een gegeven moment zag ik wat "rimpelen" in de lucht, maar of dat sluierbewolking was of toch heel zwak noorderlicht, weet ik niet. En hemelsbreed woon ik dus geen kilometer af van mijn zoon die wel wat zag en wist vast te leggen met zijn camera.
lientje69
20-01-2026 om 23:11
Auwereel schreef op 20-01-2026 om 23:07:
Mijn dochter heeft ook een hele mooie foto gemaakt, die woont op een donkere plek buiten de bebouwde kom. Maar mijn zoon heeft ook nog een foto ervan weten te maken, terwijl hij in de stad woont. Ikzelf zag (bijna?) niks. Ik ben buiten geweest, heb op de bovenste verdieping nog een poosje uit het raam gehangen. Op een gegeven moment zag ik wat "rimpelen" in de lucht, maar of dat sluierbewolking was of toch heel zwak noorderlicht, weet ik niet. En hemelsbreed woon ik dus geen kilometer af van mijn zoon die wel wat zag en wist vast te leggen met zijn camera.
Het schijnt dst je je camera of telefoon op nachtstand moet zetten en dan foto's maken. En dan zie je het meestal pas op de foto's. Met het blote oog is het slecht waarneembaar. Heb ik mij laten vertellen hoor...
Zelfs helaas niet de energie om op noorderlichtjacht te gaan.
rionyriony
21-01-2026 om 06:57
Dat kan alleen maar gisteren zijn want ik ben pas sinds anderhalf uur wakker. Gisteren was ik blij omdat ik me niet heb lopen ergeren aan bepaalde storende geluiden van buren. Ze gingen even aan me voorbij.
madee
21-01-2026 om 17:20
Van een lieve collega met wie ik een gezellige middag had en waardoor we elkaar uit een dip haalden
Auwereel
21-01-2026 om 18:49
lientje69 schreef op 20-01-2026 om 23:11:
[..]
Het schijnt dst je je camera of telefoon op nachtstand moet zetten en dan foto's maken. En dan zie je het meestal pas op de foto's. Met het blote oog is het slecht waarneembaar. Heb ik mij laten vertellen hoor...
Zelfs helaas niet de energie om op noorderlichtjacht te gaan.
Gedaan, op goed geluk in de richting die mijn zoon aangaf, maar waar je bij hem een groen licht ziet, zie je bij mij niets. Ik was òf te laat, het noorderlicht komt en gaat, òf te laag, dat ik teveel hinder had van de verlichting. Zoon fotografeerde "over de verlichting heen".
BlairW
21-01-2026 om 21:01
Dat het man gelukt is om tickets voor de bankzitters te scoren voor dochter en een vriendin. Ze zijn er volgend jaar weer bij in de golden circle!
kerst
23-01-2026 om 06:12
Best blij dat het morgen weekend is🙂
Online een kleurrijke, grotendeels katoenen, sweater kunnen scoren 😃
Mijn katten zijn gezond
En ik besef me goed dat dat niet vanzelfsprekend is .
Netherfield
23-01-2026 om 07:58
Dat het erg mee lijkt te vallen met de gladheid hier. Straks op de fiets naar het werk!
Bakblik
23-01-2026 om 20:34
Vriendin van dochter is mee gekomen naar hier om iets gezelligs te doen, zodat ze allebei geen fomo hebben, omdat ze niet bij een activiteit van de studievereniging willen/ kunnen zijn.
Gelukkig een vriendin die makkelijk is met eten en ook goed gegeten heeft van mijn maaltijd.
Eerder kookte ik voor vriendinnen een hele portie extra en bleef er flink over. Nu waren de restjes niet genoeg om te bewaren.
Dorestad
23-01-2026 om 21:09
Netherfield schreef op 23-01-2026 om 07:58:
Dat het erg mee lijkt te vallen met de gladheid hier. Straks op de fiets naar het werk!
Het was zo plaatselijk. Vriend van mij in Stadskanaal gleed met auto rechtdoor. Bij mijn moeder hele dag ijs. Bij mijn logeeradres tot een uur of 13. 8 km verderop helemaal geen neerslag gevallen en geen gladheid
lientje69
23-01-2026 om 21:15
Dat mijn man de laatste tijd zo lief en bezorgd voor me is. Normaal is het nogal een botte hork dus dit is wel iets om blij mee te zijn. Denk dat hij toch wel erg geschrokken is uiteindelijk van mijn uitval en ziekte.
Auwereel
23-01-2026 om 22:06
lientje69 schreef op 23-01-2026 om 21:15:
Dat mijn man de laatste tijd zo lief en bezorgd voor me is. Normaal is het nogal een botte hork dus dit is wel iets om blij mee te zijn. Denk dat hij toch wel erg geschrokken is uiteindelijk van mijn uitval en ziekte.
Jammer dat dit je moest overkomen om 'm minder bot te maken, maar het is toch een lichtpuntje in je zorgen.
lientje69
23-01-2026 om 22:10
Auwereel schreef op 23-01-2026 om 22:06:
[..]
Jammer dat dit je moest overkomen om 'm minder bot te maken, maar het is toch een lichtpuntje in je zorgen.
Ja inderdaad. En de eerste 2 weken was hij nog steeds zichzelf zeg maar. Maar de laatste tijd hoor ik steeds vaker hoe blij hij is dat ik er nog ben. Dat doet me goed inderdaad. Soms heb je het gevoel teveel voor vanzelfsprekend te worden gehouden en dat had ik de laatste jaren vaak.