Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

rionyriony schreef op 02-11-2025 om 10:07:

[..]

Morgen verandert RTL8 weer in The Christmas Channel met elke avond twee tot drie kerstfilms.

Dat doen ze jaarlijks en ook dit jaar weer.

Ow dankjewel voor de tip. 

Ik word blij van het mooie weer 
Heerlijk gewandeld in het bos met 1 van de tiener en de honden 

Heerlijk gewandeld in de zon!

Goede planning vandaag. Uitgebreid laat ontbeten, ons standaard 'Engels ontbijt'. 
Vervolgens een lekkere wandeling aan de kust, duin + strand.
Thuis Rummikub gespeeld. Radio geluisterd.
En nu regent het  en kijken we naar het schaatsen op TV.

( - Vanavond doen we het makkelijk, met soep met brood en fruit toe.  Blijken we vier verschillende verpakkingen tomatensoep in huis te hebben...! -).

Hoor de laatste tijd zoveel verdrietige verhalen van mensen uit mijn nabije omgeving. Daarom sta ik bewust even stil bij mijn eigen huidige situatie.

Leed en ellende gingen ook onze deur niet voorbij de afgelopen jaren, maar nu zitten we weer in wat kalmer water en daar ben ik iedere dag blij om.

Zit nu dus gewoon met mijn kopje thee op de bank blij en vooral tevreden/dankbaar te zijn.

Met Ticketswap! Vanavond is er een concert in de stad waar ik werk waar ik wel graag naartoe wilde, maar ik vond het wat prijzig en ik heb de artiest in kwestie afgelopen juli ook nog gezien. En ik wist niet of ik nog puf zou hebben na een drukke week en of ik bijtijds genoeg klaar zou zijn met werken. Om 19.00 besloten dat ik het ging redden en zin had, en hop een kaartje gescoord voor 2/3 van de prijs en nog een waanzinnig goeie plek ook, bijna bij de pianist op schoot. Top

Ik kom er net achter dat vanavond een nieuw seizoen begonnen is van Heel Holland bakt

HAHA!wait..what schreef op 02-11-2025 om 22:50:

Ik kom er net achter dat vanavond een nieuw seizoen begonnen is van Heel Holland bakt

Even terugkijken. Ik wist het wel maar zat met schoonvader in de kerk om allerzielen "te vieren". Als ik hem zondagmiddag nog kijk dan kan ik zondagavond gewoon meekijken met aflevering 2.

HAHA!wait..what schreef op 02-11-2025 om 22:50:

Dat vind ik ook zo'n heerlijk programma. Ik ben blij dat het weer begonnen is (en ik niet mee hoef te doen). 

Begripvolle houding van manager en het feit dat zij mij afremt. Daar ben ik voor mezelf nogal slecht in nl. En ik weet  verstandelijk dat het momenteel wel nodig is helaas.

Fijn dat je zo'n goede manager heb, Lientje! 

Ik ben blij met mijn werk. Ben aan het "inwerken" voor een hogere functie. We hebben een lastige bewoner die vaak weigert te douchen. Maar een paar collega's lukt het. Vandaag voor het eerst stond hij bij mij op de lijst en het lukte 
Dit vind ik echt de leuke dingen van de zorg.

Evaluna schreef op 03-11-2025 om 22:16:

Fijn dat je zo'n goede manager heb, Lientje!

Ik ben blij met mijn werk. Ben aan het "inwerken" voor een hogere functie. We hebben een lastige bewoner die vaak weigert te douchen. Maar een paar collega's lukt het. Vandaag voor het eerst stond hij bij mij op de lijst en het lukte
Dit vind ik echt de leuke dingen van de zorg.

Geeft zo veel voldoening dan hè Evaluna? Dat vind ik ook het leuke van werken in de zorg. En geen dag is hetzelfde.  De werkzaamheden wel maar er gebeurt altijd wel iets of de mensen zijn anders of er komt een andere uitdaging  op je pad.

Blij maar stiekem ook een beetje zenuwachtig, kind heeft vandaag zijn eerste speelafspraak. Hij liep wat onwennig mee en keek een paar keer achterom. Maar is wel meegegaan.

lientje69 schreef op 03-11-2025 om 12:26:

Begripvolle houding van manager en het feit dat zij mij afremt. Daar ben ik voor mezelf nogal slecht in nl. En ik weet verstandelijk dat het momenteel wel nodig is helaas.

Heel fijn dat je je manager je tegen je jezelf in bescherming noemt. Hopelijk heb je daar op de lange termijn plezier van (en je manager dus ook). 

@bailey, wat kun je dan trots zijn op je kind hè?

Ik word vooral blij van het weer en mezelf vandaag. Ik had vanochtend een beetje een vlakke stemming, niet blij, niet down, gewoon geen gevoel ergens bij. Ik heb mezelf aangespoord om op de fiets te springen en ik ben een stukje gaan fietsen. Onderweg nog iets gaan drinken bij een café voor mensen met een verstandelijke beperking. En terwijl ik heerlijk in het zonnetje zat, hoorde ik één van de personeelsleden helemaal blij praten over Sinterklaas. Ik vond het zo schattig. En nu bruis ik weer van energie. 

Gewandeld in het zonnetje.  Gaat langzaam aan ook steeds beter weer. Blij mee!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.