Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Bakblik
10-06-2024 om 11:13
Ik werd blij van het feit dat man zo allergisch is voor harige huisdieren dat we ze dus niet hebben. Zie nu ook diverse hondenbezitters voorbij lopen met paraplu's regenjassen en een drijfnatte hond en dan denk ik blij:
Wat fijn dat ik geen hond heb, ik hoef vandaag niet meerdere keren verplicht te gaan wandelen met dit %@€€& weer.
rionyriony
10-06-2024 om 11:23
Bakblik schreef op 10-06-2024 om 11:13:
Ik werd blij van het feit dat man zo allergisch is voor harige huisdieren dat we ze dus niet hebben. Zieook diverse hondenbezitters voorbij lopen met paraplu's regenjassen en een drijfnatte hond en dan denk ik blij:
Wat fijn dat ik geen hond heb, ik hoef vandaag niet meerdere keren verplicht te gaan wandelen met dit %@€€& weer.
Ik pieker er niet over om al mijn planten weg te doen zodat ik rustig de hele dag kan blijven zitten, me nergens meer tegen stoot, de gordijnen onbekommerd overdag kan sluiten en me nooit meer af hoeft te vragen waarom een van de groene vrienden bij tijden minder hard groeit.
Voor jou is een hond kennelijk meer last dan lust.
rionyriony
10-06-2024 om 11:35
Moet zeggen dat ik inmiddels zelf ook wel weer zover ben dat ik, met mijn huidige gezondheidstoestand, blij ben dat ik me geen zorgen meer hoef te maken over de hond. Dat was echt een probleem geworden dan. Maar soms vind ik het toch wel moeilijk. Ik had het nooit verwacht dat ik geen hond meer zou hebben. Daar ben ik mee opgegroeid.
Zo, planten zijn allemaal klaar nu (maandelijkse verzorgingsbeurt).
Bakblik
10-06-2024 om 11:36
rionyriony schreef op 10-06-2024 om 11:23:
[..]
![]()
Ik pieker er niet over om al mijn planten weg te doen zodat ik rustig de hele dag kan blijven zitten, me nergens meer tegen stoot, de gordijnen onbekommerd overdag kan sluiten en me nooit meer af hoeft te vragen waarom een van de groene vrienden bij tijden minder hard groeit.
Voor jou is een hond kennelijk meer last dan lust.
Man is groot dierenliefhebber en zou best een hond willen hebben gehad.
Ik was al nooit zo van de huisdieren, ben echt bang van honden.
Toen we beiden nog fulltime werkten was een hond geen optie dat vond man ook. Na uitgebreid onderzoek zo'n 15 jaar geleden is een harig huisdier geen optie meer vanwege allergie.
Het gesprek/de discussie: Misschien toch wel leuk voor de kinderen hebben we nooit hoeven voeren. Op dagen als vandaag ben ik daar toch wel blij mee, dat ik op mijn vrije dag niet met een hond die de regen hoef te lopen.
Dat vind ik namelijk wel: Als je een huisdier neemt dan moet je wel zorgen dat het dier krijgt wat het nodig heeft en met bepaalde honden moet je gewoon veel en vaak lopen.
rionyriony
10-06-2024 om 16:02
@Bakblik - er bestaan ook wel honden die gewoonlijk geen allergische reactie geven; bijvoorbeeld poedels. Toch geen leuk poedeltje nemen? Zijn verrassend leuke en gezonde honden, in verschillende afmetingen.

Mijn krokodillenvaren (Microsorum Crocodyllus) heeft jonkies gekregen. Allemaal piepkleine plantjes aan de rand van zijn pot. Zo schattig al die miniatuurtjes. Hij heet zo door het aparte reliëf op zijn blad.

Gelebloem
10-06-2024 om 17:52
rionyriony schreef op 10-06-2024 om 16:02:
@Bakblik - er bestaan ook wel honden die gewoonlijk geen allergische reactie geven; bijvoorbeeld poedels. Toch geen leuk poedeltje nemen? Zijn verrassend leuke en gezonde honden, in verschillende afmetingen.
![]()
Mijn krokodillenvaren (Microsorum Crocodyllus) heeft jonkies gekregen. Allemaal piepkleine plantjes aan de rand van zijn pot. Zo schattig al die miniatuurtjes. Hij heet zo door het aparte reliëf op zijn blad.
Wat een leuke plant!!
Malibu2
10-06-2024 om 18:16
Ik kreeg vandaag de vraag van een collega of ik verliefd was, want blijkbaar straal ik de laatste tijd. Ben niet verliefd overigens (happy single), of misschien verliefd op het leven.
Verder blij met het bericht dat ik zonet via de mail ontving. De uitkomst was het best case scenario.
En blij met het vooruitzicht van de heerlijk warme douche die ik zometeen ga nemen.
Life's good ☺️
Bakblik
10-06-2024 om 18:46
rionyriony schreef op 10-06-2024 om 16:02:
![]()
Man kwam net druipend achterom, hij had toch wel medelijden met de buurvrouw die lekker ging wandelen met de hond.
stokstaart
10-06-2024 om 18:49
Ik ben blij omdat ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek van een baan die me super leuk lijkt en waar ik denk ik echt op mijn plek ben.(nu dat nog even overbrengen en hopen dat er geen gelijk geschikte intern werkt die gesolliciteerd heeft)
En had natuurlijk al goede berichten gehoord over de herintroductie van mijn poezen.
En nu net werd het verjaardagscadeau van lief bezorgd nog helemaal op tijd in de juiste kleur die de winkel hier op de hoek niet meer heeft en ook nog voor 65% minder geld omdat aanbieding want de kleur gaat uit het assortiment.
En ik heb ook nog een rondje hardlopen gedaan!
Er moet nog iets mis gaan.

Smulkruimel
10-06-2024 om 18:50
Morgen nog 1 dag werken en alles opruimen en schoonmaken en dan bijna 3 maanden vrij! Word helemaal blij van het vooruitzicht!
Koettie
10-06-2024 om 18:54
OperaQueen schreef op 10-06-2024 om 09:53:
[..]
Dat snap ik! Het was best wel een emotionele tijd voor je en dat is enorm vermoeiend
![]()
Wanneer mag je erin?
Weet ik nog niet precies! Ze is nog aan t opruimen. Hoop volgend weekend, uiterlijk weekend daarna.
Broodjebrie
10-06-2024 om 19:08
Smulkruimel schreef op 10-06-2024 om 18:50:
Morgen nog 1 dag werken en alles opruimen en schoonmaken en dan bijna 3 maanden vrij! Word helemaal blij van het vooruitzicht!
Zo dan, wat ga je dan 3 maanden doen? Op reis?
Yumi
10-06-2024 om 19:15
Broodjebrie schreef op 10-06-2024 om 19:08:
[..]
Zo dan, wat ga je dan 3 maanden doen? Op reis?
Of bevallen?
🤱
Smulkruimel
10-06-2024 om 19:28
Yumi schreef op 10-06-2024 om 19:15:
[..]
Of bevallen?
🤱
Geen van beiden 😊, al zou ik wel lekker op reis willen gaan! Ben gewoon lekker vrij. Zomersluiting van mijn bedrijf en even tijd voor andere dingen dan werken. Wel moeten er thuis veel klussen gedaan worden dus ben daar wel even mee bezig, maar dat vind ik leuk om te doen.
Na jaren alleen maar gewerkt te hebben heb ik 2 jaar geleden het roer omgegooid en bewust gekozen voor meer rust in mijn leven en thuis (bedrijf aan huis dus het werk is er altijd) en is het in de zomer tijd voor mezelf.