Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

"Spaart u ook zegeltjes? Bonuskaart of airmiles?"

Peiling

Klantenkaart/bonuskaart
81 stemmen
9%
85%
5%
1%

ik heb een bonuskaart van AH en koopzegels bij de Jumbo.  Ook een spaarkaart van de slager en de Zuivelhoeve. Dat de winkels mijn koopgedrag monitoren weet ik natuurlijk,  maar dat vind ik helemaal prima.

GroenTuintje schreef op 24-04-2025 om 08:47:

Anonieme bonuskaart wel, Lidl plus app niet, te veel privacy gegevens invullen voor korting. Dus nee Dankje

Ik heb Lidl plus geactiveerd voor de korting op het laden van de auto. Die korting blijkt een wassen neus. Nou ja, voor nood is het fijn om laden bij een Lidl winkel achter de hand te hebben.

Verder had ik bij AH een bonuskaart met in mijn profiel een vals adres. (Telefoon nummer moest wel vanwege verificatie). Dat ging jarenlang goed, totdat ik voor het eerst boodschappen liet bezorgen. Die gingen naar het valse adres, hoewel ik een ander leveradres had opgegeven. Is gelukkig via de klantenservice goed gekomen.

Oh ja en van de Praxis. Ik vind de digitale bon wel handig. En een welkomskorting van 10% op 5 schuttingdelen is te verleidelijk om te laten liggen.

GroenTuintje schreef op 24-04-2025 om 14:41:

ik vind koopzegels enorm gedoe. Je moet het ook niet vergeten en allemaal bijhouden. Nee dankje

Je hoeft nu dus geen fysieke zegels meer in een boekje te plakken. Zegels sparen gaat digitaal (in ieder geval bij AH en Hoogvliet).

Geldt ook voor andere spaaracties bij AH en je kunt die zegels dan ook makkelijk aan iemand anders geven (digitaal dus).

Ik zou spaarkaarten en zegels gewoon vergeten bij te houden. Soms vind ik ze na een half jaar onderin mijn tas, tussen de kassabonnen. 

Eén keer heb ik in een aanval van ongeduld en frustratie een hele volle spaarkaart op de paktafel gegooid, omdat het cadeau tijdelijk uitverkocht was. Dat gespaar nooit meer!!

Laat staan een hele app te gaan installeren.

Maar een grote bak vol grote appels voor 1 euro per kilo vind ik dan weer ergg boeiend.

GroenTuintje schreef op 24-04-2025 om 14:41:

ik vind koopzegels enorm gedoe. Je moet het ook niet vergeten en allemaal bijhouden. Nee dankje

Er is dus niet zoveel gedoe meer, en het ergste wat er gebeurt als je het ergste is dat er heel lang geld bij de AH staat. Maar zeker als je boodschappen besteld is het echt 2 drukken op de knop bij het afrekenen om het geld weer uit te geven. Ik vind het simpel en ideaal.

Ja, bij de twee supermarkten waar ik regelmatig kom. Kook vaak met aanbiedingen en graag koopzegels. Loopt toch best lekker op en voor de vakantie neem ik het op. 

Er zijn dagen dat ik meer spaarkaarten dan geld in mijn portemonnee heb 
Zo uit mijn hoofd heb ik een Kruidvat, Jumbo, Mediamarkt, Albert Heijn, Ikea, Airmails, Gamma en Karwei klantenkaart.
Ik spaar geen zegeltjes (meer) Jumbo en Albert Heijn doen dat nu blijkbaar alleen via de app en ik heb geen internet op mijn mobiel.
Mijn man heeft de Praxis app op zijn mobiel

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-04-2025 om 17:27

jumbo, kruidvat, en karwei. Verder niet. 

Hier vrouw Zegel.  De rest van het gezin weet dat, mocht er met mij iets gebeuren,  dat ze vooral niet moeten vergeten de zegels in de leveren. 

Bij AH ruim 2000 euro aan spaarzegels. Bij Keurslager 300 ongeveer.  Bij de bakker munten voor gratis producten.  Bij viszaak iets van 60 euro.  Jumbo ongeveer 100 eu.  Ontzettend veel kaarten van Poiesz.  Ik spaar alleen maar en verzilver nooit

Wij gebruiken hier vooral die van de AH, met premium en dubbele koopzegels. Het rendement op koopzegels is een stuk beter dan op mn (spaar)rekening. Dus gemiddeld eens per maand betaal ik de boodschappen (deels) met koopzegels.
Verder hebben we nog: ikea, gamma, hema, praxis, airmiles, etos, kruidvat, lidl en vast nog veel meer haha.

Dorestad schreef op 24-04-2025 om 19:50:

Hier vrouw Zegel. De rest van het gezin weet dat, mocht er met mij iets gebeuren, dat ze vooral niet moeten vergeten de zegels in de leveren.

Bij AH ruim 2000 euro aan spaarzegels. Bij Keurslager 300 ongeveer. Bij de bakker munten voor gratis producten. Bij viszaak iets van 60 euro. Jumbo ongeveer 100 eu. Ontzettend veel kaarten van Poiesz. Ik spaar alleen maar en verzilver nooit

Maar hoeveel is je eigen inleg hiervan? Die bedragen klinken aantrekkelijk maar je hebt het zelf ook betaald.

GroenTuintje schreef op 24-04-2025 om 21:36:

[..]

Maar hoeveel is je eigen inleg hiervan? Die bedragen klinken aantrekkelijk maar je hebt het zelf ook betaald.

Supermarkt: 6% rente 

Bakker en viszaak: gratis munten/zegels 

Slager: rendement hoger,  ruim 30 % maar het addertje is daar dan bijvoorbeeld vlees bij hen voor kopen.  Op zich voor ons prima.  100 euro betaald en voor 130 eu meenemen.  Alleen,  ik verzilver dus nooit. 

Dorestad schreef op 24-04-2025 om 21:51:

[..]

Supermarkt: 6% rente

Bakker en viszaak: gratis munten/zegels

Slager: rendement hoger, ruim 30 % maar het addertje is daar dan bijvoorbeeld vlees bij hen voor kopen. Op zich voor ons prima. 100 euro betaald en voor 130 eu meenemen. Alleen, ik verzilver dus nooit.

Okay. Dus 120 winst op 2k

GroenTuintje schreef op 24-04-2025 om 23:09:

[..]

Okay. Dus 120 winst op 2k

Dat krijg je op de meeste spaarrekeningen niet. Een soort deposito is het eigenlijk voor mij 

Dorestad schreef op 24-04-2025 om 23:22:

[..]

Dat krijg je op de meeste spaarrekeningen niet. Een soort deposito is het eigenlijk voor mij

Ja snap ik . Maar voor mij is het niet interessant genoeg 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.