Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Semantle spoiler topic

Daar is het dan, het topic waarin we het woord van de dag kunnen bespreken.


masatu schreef op 08-09-2023 om 09:17:

Voor Sassenach: mijn eerste groene van vandaag bedacht ik toen ik in het Semantle topic keek, waar van vandaag nog niks stond en jouw reactie van gisteren de laatste was. Daarvan herinnerde ik mij dat je met "maximaal" in het groen kwam (of nouja, dat kan ik niet meer checken, maar zo zat dat in mijn hoofd), en dus probeerde ik die, en vervolgens "maximale", wat mijn eerste groene werd.

Ik kan zelf me niet eens meer herinneren dat ik met dat woord in het groen kwam, maar graag gedaan!  

Schemerlampje

Schemerlampje

30-10-2023 om 20:07 Topicstarter

Zo, moest iemand zijn frustraties kwijt op deze lijst. Staan flink wat scheldwoorden in.

Ik kijk nu pas naar die lijst, t is echt bizar!

Ik vond als eerste groene woord een lichaamsdeel (hoofd). Daarom ben ik op het spoor van lichaamsdelen verder gaan zoeken. Daarmee kwam ik tot 901(mond). 

Omdat ik met dat spoor niet verder kwam, ben ik werkwoorden gaan proberen die je met ‘mond’ kon doen, zoals ‘eten’, ‘likken’, ‘proeven’. En dat ben ik op een gegeven moment ook voor ‘hoofd’ gaan doen. En dat bracht me naar ‘knikken’. 

Schemerlampje

Schemerlampje

29-11-2023 om 22:13 Topicstarter

woord 964 was actiefste, dan is het niet zo moeilijk meer naar actief. Woord 916 was ontwikkeling. De eerste hint was contacten en de tweede partners.
Niet heel logisch allemaal.

Schemerlampje schreef op 29-11-2023 om 22:13:

woord 964 was actiefste, dan is het niet zo moeilijk meer naar actief. Woord 916 was ontwikkeling. De eerste hint was contacten en de tweede partners.
Niet heel logisch allemaal.

Ik had precies dezelfde hints.

Schemerlampje

Schemerlampje

29-11-2023 om 22:19 Topicstarter

Sassenach schreef op 29-11-2023 om 22:17:

[..]

Ik had precies dezelfde hints.

Dat komt omdat we alledrie vastliepen bij 916 en ook geen hogere woorden vonden na een hint. Dus dan krijg je allemaal dezelfde hints.

Met die hint is het inderdaad wel makkelijk te raden!

Ik had dus vereniging (965) als hoogste en kreeg daarna hints netwerk, ontplooid, aangehaakt, kartrekker, ondersteunt en intensief. Daarmee kwam ik geen enkele keer hoger en toen dus opgegeven. Ik snap de link nog steeds niet. 

Het antwoord bij mijn puzzel nummer 783 was westen. 
Is dat bij nummer 6 hetzelfde? 

Schemerlampje

Schemerlampje

22-03-2024 om 12:54 Topicstarter

Nee, bij mij was het repareren. Ik had puzzel nummer 6. Ik had wel veel pogingen nodig. Zat eerst bij computer, printer etc.

Wel jammer dat dit nu verschilt .  Het is altijd zo'n leuk dagelijks ritueeltje: met een bak koffie dit spelletje en dan hier lezen wat de rest gedaan heeft. 

Ik had hetzelfde woord als Schemerlampje.

Schemerlampje

Schemerlampje

22-03-2024 om 14:24 Topicstarter

_Audrey schreef op 22-03-2024 om 13:12:

Wel jammer dat dit nu verschilt . Het is altijd zo'n leuk dagelijks ritueeltje: met een bak koffie dit spelletje en dan hier lezen wat de rest gedaan heeft.

Ja echt stom! Ik hoop dat het snel weer synchroon loopt.

Schemerlampje

Schemerlampje

22-03-2024 om 14:25 Topicstarter

Ik ging net even naar de pagina en na het verversen kreeg ik nu een nieuwe en dat is 783! 

Schemerlampje schreef op 22-03-2024 om 14:25:

Ik ging net even naar de pagina en na het verversen kreeg ik nu een nieuwe en dat is 783!

leuk!  Gelukkig

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.