Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Regendans!

Het is weer eens zo ver, ik ben de droogte meer dan zat.  Het heeft hier (Zuidwest Nederland) al geruime tijd niet behoorlijk geregend, het wordt nu zo stoffig, de lucht ademt gewoon niet lekker meer, het irriteert mijn neus en ogen. Alles droogt uit hier en genieten van de zon lukt me steeds slechter. Ik ga een regendans beginnen, wie doet er mee!

Dit komt wel zo'n beetje overeen met mijn danskunsten, maar ik doe ook mee. 

Auwereel

Auwereel

30-04-2026 om 17:03 Topicstarter

Elke danspas helpt!

Auwereel

Auwereel

30-04-2026 om 17:04 Topicstarter

Eerst zou het hier nog flink gaan regenen in het weekend, maar het wordt steeds minder... 

Ondertussen staat er veel meer in brand. Vreselijk zeg! Ik hoop dat het hard en veel gaat regenen. Arme beestjes 🙁

Auwereel

Auwereel

30-04-2026 om 18:31 Topicstarter

Heb je net een mooi nest, of de kuikens al bijna vliegvlug, gaat alles in de fik. 

Ik keek vanochtend uit het raam en de tuinkast en regenton lagen vol met druppels. De tegels zijn wat klam, maar ik denk dat het water daarop snel verdampt is door de warmte. Dus toch een buitje vannacht!

Hier regent het nu een beetje. 

Schemerlampje schreef op 02-05-2026 om 10:07:

Hier regent het nu een beetje.

Hier heeft het ook even geregend. Precies toen ik op de fiets ergens naar onderweg was. Op de terugweg was het weer droog. De regenton (300 liter) is niet bijgevuld denk ik. Die was al meer dan half leeg. 

Vanavond nog een kans. Ik zal nog even alle gieters en emmers vullen uit de ton, des te meer kunnen we opvangen. 

Ik heb een paar druppels gezien. Even later was de straat alweer droog. Het AD heeft het over een bui met 20 millimeter vanavond. Buienradar zegt dat het droog blijft.

Ik dans mee! Gisteren paardgereden op de hei, het is echt bizar droog en stoffig (wel enorm genoten, dat niet van) Mijn toch erg droogtebestendige tuin begint er ook dorstig uit te zien. 
Regen!  Regen!  Regen!  Regen! 

Auwereel

Auwereel

02-05-2026 om 14:50 Topicstarter

Ik trek ook even van alles uit de kast, want dat spettertje van vanmorgen geldt niet. Het regende wel in de Noordzee, gooi het maar op de grote hoop terwijl we er hier naar snakken! 

Auwereel schreef op 02-05-2026 om 14:50:

Ik trek ook even van alles uit de kast, want dat spettertje van vanmorgen geldt niet. Het regende wel in de Noordzee, gooi het maar op de grote hoop terwijl we er hier naar snakken!

Eigenlijk zou je zo’n bui moeten kunnen bijsturen.

Auwereel

Auwereel

02-05-2026 om 23:20 Topicstarter

Het zou flink regenen, maar het was meer een buitje. Maar beter dan niks!

Het regent! Al zeker een half uur.
En onweer waar mijn hond van gaat blaffen, maar je kan niet alles hebben...

Het geeft hier geplensd! Niet genoeg natuurlijk, maar toch.  Dochter weet wel hoe het komt,  haar regenmeter was kapot gevroren en sindsdien heeft het eigenlijk niet meer geregend.  Gistermiddag heeft ze een nieuwe gekocht en neergezet en een uurtje later kwam de eerste fikse bui en gisteravond laat een lange onweersbui met veel regen.  Toch fijn om te weten dat mijn dochter zo'n grote invloed op het universum heeft. Eens goed bedenken waar we dat nog meer voor in kunnen zetten 😆

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.