Huiskamer
AggressiveReindeer87
09-02-2022 om 18:25
Blooper en Moppertopic
Het idee van het klaagtopic op Viev maar dan wat luchtiger/grappiger:
TO begint; gebeurt vaker, net weer; pan op fornuis, boter erin, je na een paar minuten afvragen waarom de
boter nog niet heet is en er vervolgens achter komt dat je de pan op de verkeerde pit hebt gezet ipv de pit met vuur
En herinner me er net toevallig 1 toen ik nog klein was, moeder zusje en ik waren in de badkamer ons klaar aan het maken voor bed. Mijn moeder vroeg aan mij of ik tandpasta op de borstels van zusje en mij wilde doen. Prima, kleine moeite. Was mijn moeder begonnen met tanden poetsen bij zusje, kwam die erachter dat ik scheerschuim op de borstels had gedaan ipv tandpasta
, die tube had dezelfde vorm als die van de tandpasta, oeps
(Ze heeft die blunder van mij overleeft hoor)
Ik ben vast niet de enige die af en toe een beetje onhandig is, brand los zou ik zeggen!
oudmaarnognietkoud
17-08-2025 om 17:59
Niet mijn blooper maar van een bewoonster. Destijds werkte ik voor een woningbouwvereniging en er was een klacht binnen gekomen over stank in een trapportaal. Toevallig was ik daar in de buurt en ben even gaan kijken/ruiken. Dit was op een warme zomerdag en het weer was al de hele week rond de 25C.
In het trappenhuis aangekomen hing daar idd een verschrikkelijke stank. Echt zo een verrotte lucht maar dan in het kwadraat.
Het trappenhuis op en neer gelopen maar niets gevonden waar die stank vandaan kon komen.
Onder de trap stond een fiets met fietstassen. Toch maar even in de fietstas gekeken en daar zat een plastic tasje in waar die rotlucht uitkwam.
Bij het benedenhuis aangebeld om te vragen of buuf wist van wie die fiets was. Gelijk raak, de fiets was van deze bewoonster.
Aan haar gevraagd of zij wist wat er in haar fietstas zat dat zo stonk.
Zij schrok nogal en bedacht zich dat zij woensdag naar de markt was geweest en vis had gekocht. Thuis gekomen kon zij de vis niet bij haar boodschappen vinden en zij dacht dat zij de vis mss bij de kraam was vergeten. Dus niet.
Dit was op een dinsdag dus die vis had een week in die fietstas gezeten.
Die fietstas heeft zij ook maar weggegooid.
oudmaarnognietkoud
18-08-2025 om 12:52
Auwereel schreef op 17-08-2025 om 20:02:
O wat erg, en door de stank ging haar geen luchtje, eh, lichtje op?
Kennelijk niet dus. Zij had wel een vieze lucht geroken maar niet de link met de fietstas/vis gelegd. Dat verbaasde mij ook wel maar gelukkig hebben wij er hartelijk om kunnen lachen.
lientje69
18-08-2025 om 13:36
Mopper: de halve ochtend aan het struggelen geweest met een niet werkende computer. Uiteindelijk vermoedelijk toch een probleem bij decprovider ondanks dat deze geen storing aangaf. Afijn alles werkt weer. Gelukkig.
Beterlaat2021!
21-08-2025 om 15:24
Een oudere blooper van mezelf, die ik me ineens herinnerde. Jaren geleden fietste ik iedere zondagmorgen om 8.00 u richting mijn vrijwilligersbaantje. Op een zondag vond ik 3 in elkaar gevouwen briefjes van € 10, die blijkbaar uit iemands zak waren gewaaid. (Ik vond wel vaker geld op zondagmorgen trouwens...).
Even een tijdje nagedacht en besloten er iets leuks van te kopen. Het werd een koffiepruttel ding via internet. Vervolgens deed ik de opzij gelegde tientjes in mijn portemonnee.
Pas tóen kwam ik er achter dat het váls geld was, wel goed gemaakt, maar alle biljetten hadden het zelfde nummer....!
Ik heb ze maar vernietigd.
stokstaart
21-08-2025 om 16:47
lientje69 schreef op 09-08-2025 om 09:26:
Zo gelachen om een blooper van man gisteravond. We hebben een nieuw tvkastje met nieuwe afstandsbediening. Nu is man echt heel technisch en handig, maar niet op tv-en computergebied. Ik had van de week avonddiensten en was dus niet thuis. Nu ging ik gisteravond een serie van de dvd kijken ( opgenomen van tv ) en dacht huh? Wat staat daar nou tussen???
Had man blijkbaar toen ik was werken iets voor 18 plus zitten kijken en per ongeluk op opname gedrukt. Niet gemerkt ook.
Dus ik vanmorgen: heb je je nog vermaakt toen ik was werken. Nee er was weinig op tv dus ben vroeg naar bed gegaan. Dus ik terwijl ik mijn lachen nauwelijks in kon houden: en was dat wat er wel was zo bijzonder dat je het meer keer wilt zien en hebt opgenomen? Hij werd rood. Uhm.... ik liet zien wat er gebeurd was. Ah, die nieuwe kutafstandsbediening, ik wou dat helemaal niet opnemen. Niet gemerkt dat hij dat deed. Heb alleen ff gekeken. Mag van de dvd af hoor .
Ik heb er nog schik om. Pannekoek.
MissHolmes
22-08-2025 om 10:02
Misschien ff een hele rare blooper maar ken je dat, dat je de huisarts niet durft te bellen voor een afspraak omdat je bang bent dat ze een (bepaalde) mening over je hebben?
Daarom stelde ik het ook uit maar net toch maar even gebeld. Ik had alleen wel de pech dat ik de meest begriploze/ niet hele goede (in mijn ogen) assistente aan de lijn had...
Nou ja gezondheid gaat voor...
Lientje:
SuzyQFive
26-08-2025 om 19:22
Ik had zoiets doms…
Kreeg zowat een hartverzakking 😬🤣.
Ik kwam thuis en zag de personenweegschaal naast de bank staan (normaal eronder). Dus ik dacht: zal mijzelf eens even weer wegen.
What! 90kg?! Hoe dat!
Had ik mijn rugzak nog op en boodschappen in mijn hand 🤣
Bakblik
26-08-2025 om 19:45
Ik had vanmiddag een bijeenkomst over het buurtfeest van volgende week.
Voor de maaltijd van vanavond (maaltijdsalade met gerookte kip en lauwwarme gebakken aardappelen) had ik de aardappels al gekookt en een ui en wat augurk gesneden voor ik naar het overleg ging.
Stevige discussie dus ik was wat later thuis dan vooraf bedacht.
Snel ging ik aan het werk met het snijden van de andere groentes en de kip. Toen het klaar was keek ik in de schaal en vond het erg weinig. Snel de oven opnieuw aan om het tweede stokbrood uit het pak ook te bakken.
Als we zitten te eten vind ik het een beetje laf van smaak. De zoutmolen gepakt maar het bleef een flauwe hap.
De afwas is aan kant als dochter appt: Mam die maaltijd die ik hier kreeg stelde weinig voor heb je nog wat te eten over? Ik ben er om 20.30.
Ik weet dat er niks over is, want wij hadden alles op.
Kijk ik in de koelkast om te zien wat ik nog in elkaar kan flansen kom ik het schaaltje met ui en augurk tegen en een beetje onderin de groentela ligt nog het zakje rucola wat bij de ijsbergsla had gemoeten.
Vandaar dat de salade wat pit miste. Kan nog wel wat flansen voor dochter, hoewel rucola niet haar favoriet is.
MissHolmes
26-08-2025 om 20:27
SuzyQFive schreef op 26-08-2025 om 19:22:
Ik had zoiets doms…
Ik kwam thuis en zag de personenweegschaal naast de bank staan (normaal eronder). Dus ik dacht: zal mijzelf eens even weer wegen.
What! 90kg?! Hoe dat!
Auwereel
26-08-2025 om 21:11
Mijn foto op mijn werk is al jarenlang niet bijgewerkt. Het is nog in de tijd dat de kapper lekker loos kon gaan met haarverf. Inmiddels verf ik het niet meer en zie er ook ouder uit. De laatste keer dat we op het werk een nieuwe foto hadden kunnen laten maken, was ik ziek, dus nog steeds mijn oude foto.
Met de overgang naar Windows11 start nu mijn laptop met mijn jeugdige foto, dus ik dacht, moet ik eigenlijk eens bij laten werken, maar ach, lekker belangrijk. Komt nog wel een keer.
Tot ik vanmiddag een afspraak had met een student, eerst dacht ik, student is weer eens te laat! De jeugd van tegenwoordig! Maar ik kreeg het idee dat er toch iemand op de gang stond te wachten en inderdaad, daar stond de student netjes te wachten. Hij dacht dat ik niet aanwezig was, want ik leek niet op mijn foto, dus hij dacht, dat is een collega van haar.
OK, het is dus wel belangrijk! Dus nu staat op mijn to-do-list: foto vervangen...
Auwereel
26-08-2025 om 21:13
SuzyQFive schreef op 26-08-2025 om 19:22:
Ik had zoiets doms…
What! 90kg?! Hoe dat!
Toch wel een opluchting, SuzyQFive!
MMcGonagall
26-08-2025 om 22:19
Auwereel schreef op 26-08-2025 om 21:11:
Mijn foto op mijn werk is al jarenlang niet bijgewerkt. Het is nog in de tijd dat de kapper lekker loos kon gaan met haarverf. Inmiddels verf ik het niet meer en zie er ook ouder uit. De laatste keer dat we op het werk een nieuwe foto hadden kunnen laten maken, was ik ziek, dus nog steeds mijn oude foto.
Met de overgang naar Windows11 start nu mijn laptop met mijn jeugdige foto, dus ik dacht, moet ik eigenlijk eens bij laten werken, maar ach, lekker belangrijk. Komt nog wel een keer.
Tot ik vanmiddag een afspraak had met een student, eerst dacht ik, student is weer eens te laat! De jeugd van tegenwoordig! Maar ik kreeg het idee dat er toch iemand op de gang stond te wachten en inderdaad, daar stond de student netjes te wachten. Hij dacht dat ik niet aanwezig was, want ik leek niet op mijn foto, dus hij dacht, dat is een collega van haar.
OK, het is dus wel belangrijk! Dus nu staat op mijn to-do-list: foto vervangen...
Wij hebben een soort wie doet wat applicatie waarin je ook je foto kunt uploaden. Ik heb daarin een heel leuke foto uit 2004, maar iedereen herkent me nog, ondanks de natuurlijke zilvergrijze highlights die ik inmiddels heb 
lientje69
29-08-2025 om 13:42
Nu kom ik al sinds zo'n ruim 40 jaar in hetzelfde kleine bos. En toch presteer ik het echt nagenoeg élke keer wéér om te verdwalen. 
Auwereel
29-08-2025 om 13:48
Een blooper van mensen die graag kleine vogels voeren: in de hoop dat kraaien wegblijven en alleen kleine vogels bij de voedersilo gaan zitten, er een nepkraai erbij neerzetten met de snavel naar de voedersilo. Volgens de kraaien die ik eraan zag hangen, dachten die kraaien vast, die nepkraai bedoelt: hier moet je zijn!